dinsdag 9 oktober 2012

A form of nostalgia or vintage boxes


nu ga ik hier Natuurlijk echt niet
beweren dat Vroeger alles beter was,
sterker nog,
ik heb nogal de neiging om,
zeker als mijn broer op visite is,
(of ik bij hem)
tegen de kinderen
(waarvan ik niet weet hoe ik ze anders moet noemen,
hoewel ze allang volwassen zijn)
te zeggen, Vroeger...hadden wij dat allemaal niet..


wij vinden dat altijd erg grappig,
maar ik geloof niet dat de anderen,
die mening helemaal delen..
wat ik van vroeger wel Leuker vind,
zijn de verpakkingen van spullen,
dat zal waarschijnlijk wel een vorm van nostalgie zijn,
maar zie nu eens zo'n Spirograph doos,
met dat ongelofelijke brave kind,
helemaal gelukkig, heerlijk..


of deze doos met kleine vingerpoppetjes er in,
op de een of andere manier,
glimlachen de afbeeldingen op de verpakkingen me toe,
houden ze een soort belofte in,
van iets moois..
dus wil ik ze gewoon hebben,
hoewel ik met de inhoud weinig doe..


 bijvoorbeeld de klassieke Maja zeepjes,
gewoon zonde om uit het papiertje te halen,
en als je het eruit haalt,
blijft er maar een heel gewoon zeepje over..
 de teksten ernaast,
zijn aan de binnenkant van een oude schoenendoos gedrukt,
zo leuk zo'n onverwacht compliment,
als je dan je nieuwe schoenen uit de doos haalt,
kan je toch niet Meer dan tevreden zijn..



of dit doosje,
zorgvuldig vormgegeven,
er zit een kanten onderrokje in,
waar krijg je tegenwoordig nog ondergoed in een doosje,
en is er sowieso nog  iemand die nog een onderrokje draagt?
maar het doosje, zo verleidelijk..


nee, ik ga hier niet beweren,
dat vroeger alles beter was,
(ik kan je zelfs zeggen,
dat wij dat vroeger echt allemaal niet....; )
ik vind het Hier en Nu, precies goed,
maar af en toe is het fijn,
om naar Iets te verlangen,
wat je niet precies kunt benoemen,
maar wel een Goed gevoel oplevert...

fijne dag
-xxx-

7 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Sorry foutje, ging iets mis met doorsturen, wel door mij, dat wel weer....
      Wat goed beschreven, dat niet te benoemen goede gevoel. En meteen ook maar een reactie op je maffe, melige eikeltjesmutsjes. Dank voor de lach in de morgen of de herkenning.

      Verwijderen
  2. Ja, zo denk ik er ook over, maar weet ook dat je alleen maar de leuke dingen van vroeger koestert. Alle vervelende dingen vergeten of bevinden zich ver op de achtergrond.
    Onderrok en onderjurk draag ik heel graag. Het liefst met een mooi kantje of randje onderaan wat je nog net kunt zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk die foto van Graficus! Net weer anders dan Spriograaf maar op die doos kijken ze ook héél blij, het hele gezin zelfs ;-) Zie: http://riannevanderwaals.blogspot.nl/2012/09/spirograph.html Ik had Graficus laatst ook ergens gevonden maar het was kapot :-( Zoek nog lekker verder :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een paar weken geleden heb ik een nostalgische onderjurk gekocht in een naaiwinkeltje waar ze nog dingen van héél vroeger te koop aanbieden.
    Ik was blij met mijn vondst en die dame van de winkel verkocht er meteen vijf aan haar andere klanten. iedereen gelukkig naar huis:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben dol op oude verpakkingen, maar ook zeer zeker op de inhoud. Oude memoryspellen, puzzles...heeeerlijk. Nog maar niet te spreken over oude boekjes en hun tekeningen... Gelukkig maar ik ze ongestraft blijven kopen "voor de shop" is zoooo'n goed excuus, hahaha. Fijne dag! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja mooi hè al die verpakkingen... het Maja zeepje doet me vooral aan vroeger denken, mijn moeder had die zeepjes altijd en daar mochten we dan voorzichtig aan ruiken... heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)