maandag 1 oktober 2012

Apple-pie-weekend (free your mind)


nadat ik mijzelf vorige week,
helemaal vastdraaide in mijn werk
(misschien nog meer in mijn gedachten)
waardoor er uiteindelijk niks meer,
uit mijn vingers kwam,
besloot P op zaterdag, dat het een appeltaartdag was,
die hij dan zou bakken,
dus we gingen op zoek naar appels
waarbij we onderweg,
een wonderlijk orkestje tegenkwamen,
en wij door het bos wandelden,
met op de achtergrond het geluid van trommels..


thuisgekomen begon ik meteen weer
rond te rennen en te roepen wat ik allemaal nog moest,
waarop P zei:
het enige wat je moet doen,
is je koffertje inpakken,
en over een half uur in de auto te zitten..
hij boekte zomaar een nachtje in een hotel in Gent
(waar de slager,
melancholische liedjes draaide op straat...)


dus wij wandelden 's avonds door,
het sprookjesachtige verlichte Gent, 
sliepen in een oud klooster,
waarbij als je goed luisterde,
de nonnen nog hoorde zingen,
zomaar heel in de verte..
schreef ik een kort blogberichtje,
waarbij ik vergat op verzenden te drukken
(dat overkwam mij nog nooit eerder,
en deed het aan het eind van de dag alsnog)


wij bekeken de bijzondere handel bij de St. Jakob (kerk)
zaten op terrasjes,
want het was een stralende dag,
wandelde door de stad,


en ik klaarde op,
er kwam weer Ruimte in mijn hoofd,
en zelfs nu op maandagochtend,
heb ik zomaar zin in deze drukke week,
ik moet weer bezig met het boek,
ze komen fotograferen voor bij het stukje in de Flow,
voor de rubriek: Wat ben je aan het doen,
waarbij ook een visagiste meekomt
(als ik nu iets nodig heb, voordat ik op de foto ga,
is het dat, want oh oh)


a.s zondag sta ik weer op de markt,
dus alle dozen....(nog even niet aan denken..)
maar ik heb er zin in,
en zoals deze muurschildering, die ik zag in Gent,
zal ik niet vergeten,
dat er nog zoveel te vieren is,
en ook al bakte P. de appeltaart uiteindelijk niet,
het zonder dat,
ook Zomaar Ineens een appeltaartdag kan zijn,
wat zeg ik een appeltaart Weekend!

-fijne week-x-

20 opmerkingen:

  1. Zow, maar goed dat die P er is. En nu weer verder. Af en toe gillen wil ook wel helpen. Advies van een vriendin. Ik zet dat wel eens om in de radio op een te luid volume zetten, en dan hard, en dan ook ook echt hard meezingen. 1 liedje moet kunnen buren?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik krijg gewoon zin om naar Gent te rijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, Ingrid wat romantisch! Ik smelt er helemaal van. Heerlijk :-)) sterkte met je drukke werkweek hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt als een heerlijk romantisch weekend. Je boft!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja seg, zo goed!!! Geeft je eens zo veel energie, veel (werk)plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O wat heerlijk, zo onverwacht koffer pakken en er fijn even tussenuit gaan! Eigenlijk zouden we dat allemaal vaker moeten doen. En die appeltaart...die komt er vast nog wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dat orkestje............geweldig. eentje met en eentje zonder pluim.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat je weer wat ruimte in je hoofd hebt! Heb een fijne, lichte en ruimtelijke week! En probeer ook heel hard te genieten van alles wat je nu mee maakt met je boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke verassing! Fijn wat extra ruimte in je hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. P houdt van jou :-)))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een verrassing, zo'n weekend! Leuk hoor!! En wat leuk ook dat je in die rubriek komt van Flow! Succes deze week! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je heb er duidelijk van genoten dus opzet geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, wat lief; en het werkt nog ook!
    Tot ziens in de Flow!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een goede ideeen heeft P.!
    Hij had het juiste medicijn gevonden!
    Succes met je drukke week! Houd de appeltaart feeling nog even vast!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lang leve de verrassende mannen! Wat een leukerd, die P van jou :) Ik word er zelfs helemaal blij van!
    En wat een feestje dat je zondag weer op de sundaymarket staat! Ik dacht dat september de laatste keer was, maar gelukkig niet :)

    fijne maandag!
    Zonnige groet,
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wat heerlijk... een super weekend, je bofte met het weer!
    En een stukje in de Flow... Yeahhhhh, verheug me er nu al op ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heerlijk, zo'n onverwachts weekendje! En wat ziet het er daar leuk uit!

    Ik kijk uit naar je stukje in de Flow!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Aha, de schapenslager van Sint Jacobs. Ik woon daar op vijf minuten stappen vandaan en geniet er nog elke keer van.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)