donderdag 25 oktober 2012

Crochet elephant, spam and a 1 euro present..


dit word een Zomaar-ik-babbel-maar-wat-post,
dat is namelijk de eerste zin,
die me te binnen schiet,
en de eerste zin, is altijd mijn uitgangspunt.
Ik heb op veler verzoek, 
de woord-verificatie uitgezet,
die is er om te voorkomen dat er automatische reacties,
of eigenlijk gewoon spam, op je blog verschijnt,
zodra dat het geval is,
zet ik m weer aan
(dat klinkt wel heel erg dreigend,
maar daar heb ik natuurlijk geen zin in..)

gisteren vond ik in de kringloop
(dat is wel een hele rare overgang,
maar ik kon geen enkel gezellig bruggetje verzinnen,
tussen spam en haken,
bovendien is het nog vroeg in de ochtend..)
een haaktijdschrift,
het is van voor 1934,
want nog in oude spelling geschreven,
zoals bijvoorbeeld hooge (dubbel o) etc.
ik moet zeggen dat het (weer) verbazingwekkend,
Hip is, gehaakte giraffen, olifantjes, varkentjes..
ik zal er eens 1 maken,
en als het me lukt,
het patroontje op mijn blog zetten..


het was toch Kleine-schatten dag,
ik vond een zo te zien ivoren of benen haaknaald,
het is absoluut geen plastic,
en een lineaaltje om de dikte van je haaknaald te meten,
zag ik ook nog nooit eerder,
een piepklein doosje met mooie kralen,
en een flamingo broche..


fantastische wanten,
het word koud zeggen ze,
hoewel ik niet weet of ik daar nu serieus mee 
aan kan lopen,
en wat veiligheidsspelden,
waar ik niet direct een bestemming voor heb,
meer de verpakking is zo leuk..


dus ik dacht dat ik vandaag maar weer
eens even langs de kringloop ga,
op zoek naar een 1 euro kadootje,
heb je zin om het te ontvangen,
(ik weet dus zelf ook nog niet wat ik vind,
laat dan even een reactie achter)

-if you like to make a chance on the one 1euro present,
I'm going to buy today in the thriftstore,
(I don't know what it is yet..)
please leave a note, thank you-

het touw kocht ik bij de Hema,
na een tip op Twitter,
dat wilde ik ook nog even delen
(mocht je toevallig leuk touw zoeken)

Hele fijne Donderdag!

53 opmerkingen:

  1. spannend zo een 1 euro kadootje... ik waag graag mijn kansje om het te ontvangen!!
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede morgen Ingrid! Wat ik al twitterde..wat een geweldige kleurpotloodjes heb je daar. Heb van kleins af aan al een tik van ze..de kleurtjes, de geur..echt heerlijk. En die wanten, volgens mij had mijn vader die heel vroeger. Leuk! Zie ook dat je het touw bij de Hema heb gehaald. Heb je je verder kunnen inhouden? :P Fijne donderdag gewenst. Oww ja, en ik waag graag een kansje, dankjewel! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen Ingrid, wat grappig toch, hoewel dit waarschijnlijk mosterd na de maaltijd is. Ik voelde me niet zo lekker de afgelopen dagen en vond dat ik mezelf mocht trakteren op een fijn tijdschrift. Nu zag ik bij de Primera 'Mollie makes' ik had daar al eens over gelezen en dacht die neem ik gezellig mee. Thuisgekomen instaleerde ik me op de bank met thee en tijdschrift en wat schetst mijn verbazing... hihi, sta jij er zomaar in! Wat een feestje, want ik vroeg me altijd al af hoe jij al die leuke spulletjes van je in hemelsnaam kwijt kunt ;) Wat een heerlijk artikel... ik ben er in elk geval een stuk door opgefleurd! Net als door je fijne blogjes trouwens, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ingrid, jij hebt echt een neus voor mooie kringloopschatten! Leuke spulletjes heb je weer gescoord hoor! Ik zou het superleuk vinden om zo'n euro-kringloop-verrassing van je te mogen ontvangen. Ik wens je een hele fijne dag toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goeiemorgen..... ja, die kringloopwinkels-aantrekkingskracht...... OEPS. Vorige week ook nog een geborduurd zakdoekje, twee vingerdoekjes, een mooie bloempot en een kaartje speldjes gevonden. Alleen al het zijn daar kikkert mijn dag op. En ja, kleurpotloden (ik durf het haast niet te zeggen maar) ik denk dat ik er zeker honderd heb. En dan nog de gelpennen en viltstiften. En nu ben ik zo nieuwsgierig naar de K-L-SCHAT van vandaag. Ik doe mee! Met warme hartegroet, Tantejo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige kringloopwinkel daar in Zutphen. De wanten vind ik geweldig. Ze hebben wel wat van "Grolsche wanten". Je zou een leuk gekleurd randje langs het polsgedeelte kunnen haken voor de fleur.
    Ik vind het leuk om mee te doen.
    Goeie dag!
    Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik doe mee hoor, met al die leuke schatten die je altijd vind zal dit ook weer zoiets fantastisch zijn groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt me leuk om mee te doen, dat blauwe lineaaltje heb ik trouwens ook, is nog van mijn moeder. Ik gebruik hem nogal eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi! Ik ben nog nooit spam gehad zonder woordverificatie! Dus ik hoop dat het bij jou ook goed gaat. Dat touw kocht ik ook laatst bij de Hema, super hè!
    Ik doe ook graag mee in de race voor het een euro cadeautje. Ik ben benieuwd!
    Groetjes,
    Mariël

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ivm die woordverificatie, je kan ook altijd de reacties eerst goegkeuren; dat is dan moedereren! Zo komen ongewenste reacties toch niet op je blog terecht! en las je elke reactie!
    En wat betreft de verrassing, ik wil wel, maar laat het maar eerst aan anderen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey super van je dat je die woordverificatie hebt uitgezet. Ik heb wel al een paar keer buitenlandse reacties gehad op bepaalde blogposten (in mijn mail dan) en als ik ze op mijn blog wil gaan lezen, staan ze er niet meer...dus zit er dik in dat Blogger die als spam ziet...
    Oh leuke dingen heb je weer gevonden! En ik waag graag een kansje voor je €1 kadootje...maarreh je give away met die stofjes daar heb ik nog helemaal geen uitslag van gezien...kan dat...of heb ik er overheen gelezen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de stofjes give away uitslag heeft er al een tijdje geleden opgestaan..waarschijnlijk gewoon over heen gelezen!
      (ik zie het gewoon even aan met de woordverificatie..)

      Verwijderen
  12. Geniet elke keer van je verhalen en van je vaak geweldige vondsten. De kringloop is voor mij gelukkig niet dichtbij. Wil nu meedoen voor je verassingsvonds voor euro 1,-- om ook een beetje dat kringloopdoorsnuffelgevoel te krijgen.
    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Grappig, zo'n lineaaltje heb ik ook, voor de breinaalden dan :). Was van mijn moeder.
    Die had een naaidoos met nog meer gekke dingen, bijvoorbeeld zo'n paddestoel die gebruikt schijnt te worden om sokken te stoppen? (Een kunst die ik niet beheers :))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. He leuk dat touw van de HEMA, die had ik nog niet gezien! Bedankt voor de tip!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nou ik heb je "Zomaar-ik-babbel-maar-wat-post" weer met veel plezier gelezen hoor! Wat maak je toch een prachtige inspirerende foto's en wat heb je een toffe spulletjes gevonden! Ik zou ook graag een kansje wagen voor de €1,- give away!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk gebabbel hoor! Knap hoe jij steeds weer van die gave dingen vind bij de kringloop.
    Ik zou best iets verrassends willen ontvangen van 1 euro! Fijn dat de woordverificatie uit is, ik heb em ook al een tijd geleden verwijderd, en krijg nooit spam dus misschien valt het mee.
    Fijne dag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een vondsten weer!!!!!! Ik doe dit keer graag mee met de 1 euro vondst..... En ik stuur in NED iemand naar de HEMA(is altijd al mijn favoriete winkel geweest)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik wou dat ik ook zo'n leuke dingen vond ik de kringloopwinkel. Maar misschien moet ik gewoon eens naar een andere gaan.
    Heel leuke post weer! Ik wil wel eens een kansje wagen voor dat 1 euro cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Pfft, ik zit in een "ingthings-maandag-gevoel-dipje", misschien kan het 1 euro cadeautje me opvrolijken?
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb hem al tijden uit hoor, en nooit last van spam, tot nu toe krijg ik alleen leuke reacties ;-) En volgens mij kan je die wanten best aan! Ik zou het tenminste zomaar kunnen doen, al komt dat misschien omdat ik een beetje prettig gestoord ben...

    Oh ja, en het lijkt me heel leuk om mee te doen voor je 1-euro-cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Die wanten heb ik ook! Veel te groot, want van mijn opa geweest. Maar ik draag ze lekker toch, als het heel koud is, met gewone handschoenen eronder/erin....

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Aangezien jij altijd geweldige dingen vindt, zoals ook vandaag weer het geval is, doe ik heel graag mee voor het 1 euro-kadootje!
    Fijn trouwens dat die woord-verificatie uit is zeg! Je kunt ook je reacties moderaten, dat doe ik omdat er inderdaad veel mensen iets achterlieten om hun winkel oid te promoten, en dat doen ze maar ergens anders. Gulden middenweg is dat het de lezers geen moeite en gedoe oplevert, maar dat het er pas op staat als ik het goedgekeurd heb (werk en gedoe voor mij misschien, maar ik las toch al alle reacties, dus ach...)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik HAAT woordverificatie!! Dus bij mij staat die uit. Ik heb gelukkig zelden spam, die wordt er keurig uitgefilterd. Vandaag had ik wel wat geks, maar daar moest ik gewoon erg hard om lachen!
    Grz!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk dat touw he, bij de Hema, ik zag het laatst ook al liggen. De Hema heeft aan mij een goede klant zeg maar...

    Ik doe graag mee voor een euro cadeautje! En die woordverificatie,...grrrr wat is dat irritant, het weer houd mij vaak om te reageren. Ik denk dat ik hem er ook af haal.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lekker gebabbel hoor!
    Ik heb ook geen woordverificatie maar heb wel heeeel af en toe spam...gelukkig ziet blogger dit ook als spam en gaat naar het kopje 'spam' onder de reacties, no problem :)

    Ik doe trouwens weer graag mee voor het 1euro cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik krijg vaak spam, altijd Engelstalige.. De meeste (maar zeker niet allemaal!) worden er door blogger zelf uitgefilterd. Verder zet ik ook reacties modereren aan voor berichten ouder dan 5 dagen. De spam komt bijna altijd op oudere berichten en zo wordt die niet gepubliceerd. Ik weet niet of je vaak zelf reacties geeft maar je geeft het vlug op als je overal die woordverificatie moet intypen, nog eens intypen, weer fout...Daarom laat ik die toch uitstaan voor mijn lezers. Er glipt echt bijna nooit een spam reactie door en ik krijg er toch dagelijks.
    Lang verhaal om te zeggen dat ik wel graag meeding naar je 1 euro kadootje. Nu die woordverificatie uitstaat zullen we met 'nog' meer dan anders zijn zeker *lol*

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh, ik doe graag mee!
    Ik moet wel iets opbiechten: heb een beetje je idee gestolen!!! Dit jaar organiseren wij het kerstfeest en iedereen gaat een pakske krijgen van de kringloop van 1 euro! Dat lijkt mij veel fijner dan lootje trek en dure geschenken waar je soms niets aan hebt. Dus bedankt voor het idee en sorry voor het stelen!!!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ja, ik doe ook graag mee. Ik hou zelf ook erg van kringloopwinkels. Ik ben laatst nog geweest, met mijn zoontjes. Niet zo handig. Koop ik zelf 3 kussenslopen van heel leuke stof voor 30 eurocent in totaal, kopen zij een zingend vogelbeeldje voor 2 euro! Gelukkig zit er ook een uit-knop op....
    Ben benieuwd wat je voor 1 euro vindt dit keer.
    Groetjes van Corien.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi ik doe graag mee voor een leuke een euro vindst
    Groet josien

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik heb de woordverificatie al bijna een jaar uit staan en heb nergens last van...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat geweldig, zo'n oud boekje. Ik heb een paar jaar geleden op een heel oude naaimachine genaaid. De handleiding bevatte tips, maar dat heette "Nuttige wenken", is het niet prachtig?
    Het naalddiktemetertje ken ik nog van mijn moeder - ik heb er net gisteren ook een gekocht, omdat ik steeds niet weet wat de dikte van de rondbreinaalden is. Superhandig, en hij heeft ook nog een proeflap-10cm-meet-stukje!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Een verrassing, dat is superleuk. Jouw vondsten zijn meestal erg leuk, dus dat komt vast helemaal goed. Ik doe dus graag mee met je give-away

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik ben dol op 1 euro cadeautjes, zeker als ze van de kringloop zijn! Dus ik doe graag mee. Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  34. En fijn dat je die woordverificatie uit hebt staan... pfjoehhh.....

    BeantwoordenVerwijderen
  35. O, altijd leuk, zo'n kringloopcadeautje! Ik doe maar weer mee dan.
    Vandaag zelf ook ge-kringloop-t (wordt tijd dat het een werkwoord wordt, toch?) en zo'n leuk kannetje gevonden, die ik per ongeluk tijdens het sneupen even op een schapje zette, zodat ik m'n handen vrij had iets anders te bekijken... Die staat daar dus nog ergens. Ai.
    Nou ja, er zijn ergere dingen en ben niet met lege handen vertrokken. Groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hi ... I would be delighted to be included in the 1 euro giveaway .... love the little flamingo brooch ... very cute ... Bee xx

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oh wat leuk weer, ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik ben dol op verrassingscadeautjes, dus ik doe graag mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat leuk! Vind jou vondsten altijd super! Dus doe graag een gokje

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat fijn dat de woordverificatie weg is, ik wordt daar knettergek van iedere keer, kan het de helft van de tijd niet goed lezen...
    Zo'n tijdschrift, super! Ik mocht dozen vol oude handwerkspullen doorspitten van wijlen schoon-oma, heb daar ook zulke leuke tijdschriften gevonden: pannelappen haken bijvoorbeeld ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. oww kadootjes zijn leukk!! dus ik doe er ook een gooi naar !
    zulk touw heb ik laatst bij de goedkope boekwinkel gekocht.. tevens ook heel dikke goedkope brei en haakboeken!! 7,90 per boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Die wanten zijn helemaal hip! Black&white! :) en ik doe graag mee voor t 1 euro presentje!

    Zonnige groet!
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  43. ooo, ook hier een kringloop-gek. Maar onze kringloop heeft nooit leuke kleinigheden voor 1 euro, zielig hè.
    Als die gele stekenhouder van je onderste foto in het 1 euro-pakketje zit, ben ik héééééééééél gelukkig... ik zal hem gebruiken als sjaalspeld, omdat ik altijd al m'n sjaalspelden verlies, is zo'n grote "veiligheidsspeld" wèl een goeie oplossing!.
    ben benieuwd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Mocht ik je 1 euro kadootje mogen ontvangen, zoek ik één voor je terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. hahaha leuk al die kringloop spulletjes
    dat is ook mijn favoriete winkel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Geweldig en ooo jij hebt toch echt geen bruggetjes nodig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hoihoi, ook ik draag die wanten gewoon, al zijn die van mij iets gekleurder want met wat rood erbij. Mijn opa droeg ze, mijn vader draagt ze en ik ook (al passen ze voor geen meter bij mn jas) omdat ze gewoon warm zijn. Ik ken ze ook als 'Grolsche wanten' zoals een van de dames ook al schreef, uit Groenlo dus, ook Achterhoek he. gr uit Haaksbergen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, ja die 'Grolse wanten' draag ik ook. Inderdaad met een rood randje erin. Zelf gebreid nog wel. Ze zijn heerlijk en ik waan me dan weer een beetje thuis. (Achetrhoekse woonachtig in de kop van Noord-Holland)

      Verwijderen
  48. Ooooo, dat boekje met haakpatroontjes. Wat geweldig!!! En zeker weer voor 50 cent of zo, bij die toffe kringloop van jou.
    Hopelijk lezen ze hier niet mee, anders gaan ze vast de prijzen verhogen. ;-)
    Wat fijn dat je de woordverificatie hebt uitgezet.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)