dinsdag 16 oktober 2012

DIY crochet pyramid, triangle, mountain, whatever you like to call it..


er staat hier een hele mand 
vol met mislukte haakwerkjes,
voordat iets op mijn blog komt,
ben ik vaak eindeloos aan het proberen,
om tot iets nieuws te komen,
 nu is alles waarschijnlijk al eens gedaan,
maar met nieuw bedoel ik dan,
dat ik het nog niet eerder zag..
in dit geval werd ik een beetje uitgedaagd,
op Twitter nota bene,
waar Martine, zat te grappen dat 
plat haakwerk uit was, en 3d in...

dat idee van 3d zettte zich ergens vast in mijn hoofd,
vervolgens vergat ik het weer,
en ineens zag ik deze voor me
(ik weet niet precies hoe dat werkt,
met ideeën, maar bij mij werkt het erg goed,
om iets te bedenken,
maar nog niet precies weet hoe en wat,
dan laat ik het gaan,
en dan later (dat kan ook wel dagen zijn )
weet ik het....


(en evenzo vaak ook helemaal niet hoor)
enfin,
de driehoeken,
mocht je ze willen maken, zo doe je het:
haak 13 losse
(of 15 als je ze groter wil)
daarop 13 vaste,
en minder elke eerste steek van de volgende rij
(dat doe je door 1 losse te haken en 
dan 1 steek over te slaan)
herhaal dat tot je 1 steek over hebt, hecht af,
haak er 3 en zet ze met een klein rijgsteekje aan elkaar

if you like to make these,
this is how you do it:
chain 13, first row: 13 dc (or sc.)
next row: decrease one stitch at the beginning
(chain 1 and go to the next stitch)
repeat untill you've on stitch left, and finish off.
put 3 triangles together with a simple stitch.


en wat je er vervolgens mee kan?
stapelen, een mobile van maken,
maak ze helemaal van groen garen,
zet er 3 op elkaar, en je hebt een 
soort abstracte kerstboom,
zet er een aantal bij elkaar
 en je hebt een piramide-veldje
(mocht je daar zin in hebben...; )


kortom, verzin het maar..
ik ga maar weer eens wat Bergen verzetten,
tegen de tijd dat ik klaar ben met mijn boek,
staat er geen Eén meer op zijn plek,
(en lig ik uitgeteld in een Alpenweitje..,
tussen al die rommelige bergen..)
ik wens jullie een hele mooie Dinsdag
-X-

9 opmerkingen:

  1. Leuk zeg! Ze zijn ook leuk als eierwarmers! Nu nog driehoekige eieren ;-)
    Ik heb even bijgelezen op je blog. Wat een avontuur heeft Bambi meegemaakt! Gelukkig is hij weer terug! Ben heeeeel benieuwd naar je boek!
    Jij ook een fijne en mooie dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee! En wat fijn dat Bambi & moeder weer veilig binnen zijn!
    Fijne dag vandaag, het gaat echt haakweer worden!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Opnieuw weer heel erg leuk, ik geniet enorm van dit soort kleine haakwerkjes van jou!!! Ik zag ze de afgelopen dagen al op de achtergrond liggen dus had ze al een klein beetje verwacht.
    Super, ga ze direct weer maken!
    Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk! En aangezien ik helemaal druk ben met de adventswap (en dus volledig al in kerstsferen verkeer) zie ik er echt heel vrolijke kerstboompjes in :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien kan je in de pyramides een belletje hangen? Ik wilde dat ik ook zo heerlijk een eindje weg zou kunnen haken. Heb jij een boek te adviseren voor iemand die nog nooit gehaakt heeft en daar eens mee wil gaan beginnen? Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. aha 3Dvlaggetjes dus, eigenlijk!
    Leuk bedacht weer:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig leuk weer!!
    Belletje erin én je hebt de klokken ook nog aan het luiden in de Alpen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En ik ben nog maar net begonnen met simpel plat haakwerk en al onmiddellijk uit de mode.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)