woensdag 24 oktober 2012

Lesson #1 of Thérese Tartin (how to make a moving card)


van de week kreeg ik post van Thérese Tartin,
mijn vriendin die niet Echt zo heet maar wel bijna,
je weet wel van het hele leuke aardige mailtje,
waar ik vorige week van moest huilen
omdat het mijn dag niet was..
post van Thérese is altijd een feest,
nu had ze,
omdat ik een keer had laten vallen dat ik
natuurlijk Absoluut niet mijn boek wil gaan signeren,
ik achter een tafeltje, en dat ik dan voor....erin zet, och hemel..
een lesje signeren kun je leren,
met een bewegend poppetje,
compleet met pen...
dat vond ik zo'n leuk idee,
dat ik de les van Thérese net een beetje anders maakte,
namelijk hoe je een Bewegend kaartje maakt







natuurlijk is mijn kaart lang niet zo mooi,
als die van Thérese,
en de uitvoering wat rommelig
(alles wat ik op het moment doe is rommelig, geloof ik)
maar ik vond het idee zo leuk,
dat ik het wilde uitleggen,
je kan volgens dit principe natuurlijk elk kaartje 
maken wat je wil, zelf getekend of met kant en klare plaatjes..

veel plezier met les nummer 1 van Thérese Tartin
(oh ik wou dat ik die naam verzonnen had, geweldig..)
ik heb geen idee of er nog meer volgen,
de aanhef van haar briefje is veelbelovend, in ieder geval!

fijne dag!

13 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijke kaart heb je gekregen, leuk hoor! En superleuk om de beschrijving ervan hier te lezen. Weer een nieuw freubelidee!
    Een hele fijne dag! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allebei geweldige kaartjes. Word helemaal vrolijk zo op de vroege morgen van dit soort speelse ideeën. Dank en ook een hele fijne dag. "Creatieve mensen hebben geen rommel, ze hebben gewoon overal ideeën liggen."

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee!!Ik ga dat zeker eens proberen er komen allerlei verjaardagen aan.
    http://poppenhuisjewools.blogspot.nlh

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief zo'n personelijk kaartje!
    En wat lief van jou dat je het idee meteen
    Deelt met ons!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. :A, dat is een superleuk idee!!! Ik hoop op nog meer van dit soort lesjes....
    Gek..ik krijg ook meteen trek in taart :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke kaartjes en ik ben het helemaal met Astrid eens. Iets heel anders.Gisteren de nederlands talige Mollie Makes gekocht bij de Jumbo. Hoe leuk is dat.
    Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk idee!!!
    en de uitwerking is weer prachtig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een creatief mens ben jij en leuk dat je het deelt met ons ,vanmiddag de nieuwe mollie makes gekocht bij de C1000 geweldig je artikel hierin

    groetjes j.s

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn de kaarten leuk en wat een mooie tutorial! Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow wat heb je dat leuk gemaakt, volgens mij ben je een beetje streng voor jezelf!!
    Niet doen want je maakt prachtige dingen en goh zelfs een blondine als ik snap die uitleg ;). Ennuh leuke post is altijd goed hè?! Groetjess!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ps so happy dat je de woordverificatie hebt uitgezet, maar zie een schrijf foutje in de zin 'thank you fot...for your thoughts' slip of the finger...typeritus ;).

      Verwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)