maandag 15 oktober 2012

Lost and found (including Bambi)


eigenlijk was ik helemaal niet van plan,
om wat dan ook te doen, gisteren,
maar eerst moest er een Reddingsplan 
opgezet worden voor Bambi,
gestofzuigd, omdat we 's avonds Zo met onze
we-komen-uit-het-bos-schoenen,
naar binnen liepen,
bovendien  ik had in de stad reclame borden gezien,
voor een snuffelmarkt op Zondag,
nu ben ik daar niet zo'n fan van,
meestal in TL verlichte gymzalen,
met te harde foute (althans voor mijn oren) muziek, 
en merkwaardige handel...


maar omdat ik toch al Bezig was,
fietste ik er even heen,
het was inderdaad precies Zo als ik me voorstelde,
snuffelmarkten zijn gewoon overal hetzelfde..
tussen alle plastic rommel en andere onzin,
stonden nog wel wat leuke kraampjes,
ik kocht bij een bejaarde vrouw,
een lief jurkje,
waarbij zij omstandig uitlegde dat haar dochter,
er echt niet meer in paste,
maar dat het werkelijk van goede kwaliteit was,
nee, zij hielden niet van goedkope kleren,
en vind u 4 euro teveel gevraagd? (nee hoor)


ook kocht ik deze 2 feestelijke emmertjes,
antique emmers, stond er op een briefje (echt waar)
ik denk zelf dat ze uit China komen,
ze waren zo nieuw als wat,
maar erg Gezellig vind ik ze wel...
bovendien viste ik nog de 2 Japanse poppetjes
uit een rommeldoos,
evenals het boekje van de Kleine prins,
één van mijn all-time favorieten,
ik heb er al een paar,
maar die kan ik niet laten liggen
(en ik kan het altijd nog kado geven, aan deze of gene..)


vervolgens maakte ik nog wat lijstjes,
van wat er Zoal nog moet,
en uiteindelijk zakte ik dan toch om 4 uur op de bank,
met een nieuw haakwerkje..
(beter laat dan nooit)


bovendien ontving ik het goede nieuws,
dat Bambi (met moeder) gevonden is,
in het Bosje van Vroeger,
gered door Fem,
en terwijl zij met Bambi in haar hand het Bosje verliet,
riep een lollige wielrenner naar haar:
je mag geen herten meenemen uit het bos
deze wel hoor, deze wel...

eind goed, al goed,
fijne maandag!

13 opmerkingen:

  1. Goeiemorgen, en wat een heerlijk 'zondagverhaal' fijne maandag gewenst van Tantejo.
    PS. EN Wat Een Geluk dat
    Bambi en z'n Moeder terug gevonden zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Phoeh....gelukkig. Ik maakte me toch nog wel wat zorgen over Bambi...Fijn dat ze weer warm binnen staat!

    Fijne maandag Ingrid! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zouden Bambi en zijn moeder een avontuur beleefd hebben in de nacht in het bos? Je weet maar nooit.
    Mooie vondsten heb je weer gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bambi terecht, huis al schoon, mooienieuwe vondsten...volgens mij wordt het een fijne maandag :)
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat schattig die emmer zijn super super leuk.

    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb uw artikel gelezen in Mollie Makes, heel leuk om het gezicht achter de blog te zien.
    Die emmertje zijn heel tof, ook al zijn ze nieuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geluk dat Bambi weer terecht is. Je vondsten zijn ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. IK VIND DIE POPPETJES OP DE EERST FOTO GEWELDIG LEUK ZEG!
    NET ALS JE EMMERTJES.

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als kind al werd ik verdrietig van zoekgeraakte knuffels en poppen. En dan niet als het mijn eigen pop betrof (ik bewaakte die met heel mijn leven en verloor haar geen minuut uit het oog, als ze al mee naar buiten mocht) maar ik doel meer op knuffels en poppen die je ergens tegen komt omdat iemand ze kwijt is. Toen ik las van Bambi kwam dat gevoel van vroeg terug en ik ben dan ook zo blij dat ze weer terug gevonden zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voor een jurkje van noa noa zou ik ook wel willen gaan snuffelen, wat een koopje!!
    Moet wel een vreemd zicht geweest zijn, wandelen met een bambi in het bos die lollige wielrenner heeft weer iets te vertellen in het café:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach wat fijn dat Bambi en moeder weer terecht zijn! Ik maakte me wel een beetje zorgen!
    Die japanse poppetjes zijn mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. :) OOOhhh wat heerlijk dat Bambi weer terug is!!!! KUS

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gelukkig, Bambi is terecht, kan ik ook weer lekker slapen. Ik zag overigens je leuke bijdrage in het RR Magazine, ik sta op bladzijde 16, maar dat is weer een hele andere stijl. X

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)