maandag 29 oktober 2012

Oh happy days (thrifting and organizing)


vanochtend was ik om kwart voor 8 wakker,
tenminste op mijn horloge,
toen ik beneden kwam was het een uur eerder,
ik vergat m te verzetten..
heb ik wel Ineens een lange dag..
dat was het Zaterdag ook,
ik zat al om 7 uur in de trein naar Utrecht,
waar Jolanda mij ophaalde
en om een uur of 10 waren we in Aagtekerke,
waar het bliksemde, waaide en hagelde,
heerlijk, echt een Zeeuws weertje...


hoewel het wel vreemd was,
daar terug te zijn,
in de rommelschuur van Anneke en Leun,
door wie ik overigens zeer hartelijk werd ontvangen
ik was er nooit meer sinds ik vertrok uit Driewegen,
er was niks veranderd,
ik vind dat nog steeds een rare ervaring..
voor mij voelt het als een Ander leven,
maar je kan er Zo in terug lopen..
we kochten leuk dingen,
zagen een boerin nog in klederdracht
(wat een kadootje, ik denk dat het zeldzaam is,
vrouwen in dracht..)
 en ik haalde herinneringen op...


 vervolgens reden wij door het Zeeuwse land,
richting België,
waar we de een na de andere kringloop bezochten,
dat klinkt romantischer dan het is,
gewoon grote gebouwen op desolate industrieterreinen,
Jolanda op zoek naar handel,
ik dwaalde een beetje rond,
ik word altijd een beetje blanco,
van Zoveel aanbod in spullen,
kocht wel hier en daar een dingetje..


we kletsten, hadden lol,
reden verkeerd ondanks de tomtom,
(met Belgische mannenstem..)
aten friet bij Filip,
in een helverlicht frietkot,
reden terug met een auto vol,
(ik 3 tassen, Jolanda Iets meer ; )
en uiteindelijk was ik om een uur of 11 thuis,
echt helemaal Versleten,
maar het was een fantastische dag
deze kan worden bijgeschreven in het boek
 met Bijzondere dagen
(mocht ik dat hebben...)


zondag bewonderde ik mijn aankopen,
maar nog meer was het de dag,
waarin ik alle losse bestanden van mijn boek,
tot een soort raamwerk, een min of meer,
samenhangend geheel moest maken,
tot nu toe waren het onoverzichtelijke mappen,
met foto's en teksten,
ik overzag het Totaal niet meer..


dus ik had een telefonische vergadering met Engelien,
waarbij we foto voor foto doornamen,
ik vind het erg moeilijk om nog Objectief 
naar mijn werk te kijken,
ik stond een beetje het is allemaal Gepruts-stand
de afgelopen week,
samen met P de (onder andere) technische man,
maakte er op aanwijzing van mij,
een logisch geheel van, map voor map,
waardoor ik nu weer grip heb,
en kan inventariseren wat er nog moet
(en dat is Best veel..)
maar vandaag ga ik opruimen,
en morgen pak ik mijn koffer in,
om overmorgen naar Istanbul te vertrekken
heerlijk
(het is daar 22 graden, weet je Hoe lekker ; )


-X-

23 opmerkingen:

  1. Wat is dat toch met kringloopwinkels op industrieterreinen? Hier verplaatsen ze ook allemaal die kant op...

    Alvast veel plezier in Istanbul! Prachtige stad! Mijn tip: in de wijk Kadiköy vind je veel handwerkdingen en typsich Turkse huishoudspullen. Off the tourist trail!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die mevrouw in klederdracht is de moeder van Leu! Zij loopt er al haar hele leven in en inderdaad het is prachtig! Doe de groeten terug aan Bambi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh my.... wat een vondsten.... ik val als een blok voor je stofjes én die geweldige theepot!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke spulletjes heb je weer gevonden, geef je het ook allemaal een plekje? Ik vind je haakwerk overigens erg leuk, vooral de sterren. Maak je die ook in het wit met bijv. rood (kerst)
    Groetjes, Martine
    (www.martinevianen.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is die P toch een engel!!!!!! Dat je toch zo'n leuke man gevonden hebt en hij zo'n leuke vrouw....en ze leefden samen nog lang en gelukkig!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O. Heerlijk!!! Ga genieten van Istanbul!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij moet toch wel een heel groot huis hebben. Mijn P. zou niet zo blij zijn met zoveel tassen van de kringloop.
    Wow 'Istanbul' lijkt me fantastisch, ben er nog nooit geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie spulletjes weer! Ga lekker genieten in Instanbul!!!! Heel veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een fijne dag! en met Sterrenberg is het Altijd gezellig :-) (aannnemende dat je met die Jolanda op pad was :-))Succes met je boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oooo, dat dienblad van de Alpen en dat lijstje met dat meisje, helemaal fanatastico!!!!
    Belgie is echt de max voor dit soort vondsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hem!! Bambi is een jongetje! Fijne spulletjes! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O, wat moet dat een heerlijke dag geweest zijn.
    En Bambi is een hij. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtengel! Voor op je nachtkastje :-)
    Fijne vakantie (en voor nu succes met inpakken, vergeet de zonnebrand niet).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oooh die engel, die staat al jaren 0p mijn verlanglijstje,maar dat je die in de kringloop vind...sjonge wat een vondsten zeg! Wauw, je bent zo'n beetje de kringloopkoningin

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat heb je een leuke dingen gescoord, zalig toch om zo te kringlopen. Maar begrijp dat je op een gegeven moment het niet meer ziet, maar het is je toch gelukt om mega leuke dingen te scoren.
    Heel veel plezier in Istanbul, maar er volgt vast nog wel een blogpost ;). Groetjess!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lijkt inderdaad een perfect zalige dag! Geniet van Istanbul in 't zonnetje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een top dag lijkt mij ook zo!! En die stofjes zijn geweldig! Alvast ontzettend veel plezier in Instanbul!! Geniet er van! Oww en echt suf, ik mijn hoofd was Bambi altijd een meisje, komt vast door de naam. Weer wat geleerd.. Have Fun! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Klinkt inderdaad als een top dag. Heerlijk!
    Ga lekker genieten van Istanbul... Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. What a great time you have had .. love the teapot and your lovely new fabrics ... Bee xx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie dingen heb je weer gevonden, klinkt als een leuke dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Klinkt als een goede dag, maar ook een beetje als de laatste loodjes voor je vakantie...! Wel hele fijne vooruitzichten.... Geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik was er ook! en kocht ook zo´n leuke dingen bij Leun! En had ook een geweldige dag!!
    joke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Ingrid, wat heb ik weer genoten van je gezellige-woorden-mooie-leuke-vondsten-foto's berichtje van vandaag! Dat wil ik je gewoon even laten weten. Geniet van je vakantie...heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)