vrijdag 19 oktober 2012

Such a day...



gisteren had ik  zo'n dag dat als je opstaat,
het Eigenlijk al weet,
dit gaat het niet worden vandaag,
een gevoel van algemene treurigheid,
over de Dingen,
was ergens in de nacht over mij heen gekomen,
misschien kwam het door de droom,
waarbij ik in een huisje op een eiland zat,
waar enorme golven over heen sloegen,
en ik uit alle macht de deuren dicht probeerde te houden..


misschien kwam het door de hormonen,
of het jaargetijde...
(hoewel het merkwaardig lauw is buiten..)
het kwam zeker niet door het 
 het mailtje van mijn vriendinTherese Tartin, 
(die natuurlijk niet echt zo heet, maar wel Bijna..)
dat van een dergelijk opgewekte toon was..
dat ik er bijna van moest huilen..
ik kan niet precies benoemen waarom,
het gaat mij voor de wind,
maar nu ik Eenmaal bevangen was door treurigheid,
was er geen houden meer aan...


alles kwam mij zo Treurig voor:
de half dode geraniums in de bakken in de tuin,
de pop, op het dekentje in mijn werkkamer
de muziek op de radio
(nu had ik waarschijnlijk alleen maar oor,
voor de zielige liedjes)
de aanblik van mijn hoofd in de spiegel
(en dan zeggen ze nog dat je er in het echt,
5 keer slechter uitziet dan je jezelf ziet..)


de berg half afgemaakte haakwerkjes,
de vuilniszak in de tuin, open gekrabt door katten,
waardoor alle troep op het stoepje lag,
de oude vrouw, met de zo mogelijk,
nog zieligere hond die hier elke dag 
door de straat schuifelt,
de slager aan de overkant,
altijd maar zo alleen in zijn winkel,
zelfs van een bezoekje aan de kringloopwinkel
knapte ik niet op,
ik kon de aanblik van al die Verloren
afgedankte, lelijke dingen niet aanzien,
en ik liet ze staan waar ze waren..


dus ik fotografeerde nog eens wat,
maar ik had maar één E
(en ik ken helemaal geen Jef)
dit moest er natuurlijk staan:


ja gisteren was een echte O Jee Dag,
maar vandaag is het Anders,
vandaag word een Mooie dag
ik voel het,
dat weet je Gewoon al als je opstaat....

18 opmerkingen:

  1. Vandaag lekker naar buiten Ingrid. Snuif de geur van een warme herfst op...geniet!
    Fijne dag! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeiemorgen Ingtings, blog gelezen.... ik kan met een glimlach op mijn gezicht vrijwilligerswerk gaan doen in 't verpleeghuis. Jij ook een fijne dag gewenst.
    Met hartegroet, Tantejo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie dag!
    En wie weet kun je er extra van genieten na zo'n dag als gisteren..;)
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat triest, terwijl de eerste foto mij toch vrolijk zint. Ik herken het wel..... 'OMDENKEN' Maak er een mooi weekend van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. die nare het-wil-echt-niet-dagen!! geef je er gewoon aan over, het wordt vanzelf weer morgen. en wie weet, word je ineens heel erg blij omdat het niet meer gisteren is maar vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hoop voor je dat vandaag een mooie dag word, met een mooi hefstzonnetje, eentje waar je op terug kan kijken, dit was een dag met een randje, een gouden randje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig maar. Dagen als gisteren moet je niet te veel hebben. Maar soms heb je die gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De deur niet dichthouden maar gewoon over je heen laten komen.Hoe minder je er tegen vecht,hoe beter en hoe sneller het over gaat.
    Niet gemakkelijk maar dat is hoe het bij mij ook het beste werkt !
    Geniet van een nieuwe dag !
    Groetjes van Ingrid uit België

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Yep, je hebt van die dagen dat je even in een verkeerde flow zit.
    Mijn knul leert op sova-training dat er "niet-helpende gedachten" bestaan, die je dan zélf moet ombuigen naar helpende gedachten. En zie je dat het werkt, van vandaag is alles anders!
    Fijne dagl. Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ken dat soort dagen, ja meestal gevolg van rondvliegende hormonen of het sterrenstelsel of andere energetische gevolgen in de lucht. Och jee dagen mogen er zijn, dan kunnen yess jippie dagen ook des te leuker zijn. Het hoort er allemaal bij.
    Gisteren kreeg ik het Robin Magazine met een pagina van jou erin, mooii!
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Och jef! :D Ik moest even heel hard lachen daar om! Dankjewel daarvoor, want vandaag heb ik zo'n ochtend (laten we de middag nog niet als verloren beschouwen en vol goede moed de dag verder gaan)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Voor als je nog eens zo'n dag hebt: http://www.youtube.com/watch?v=OvYZMqQffQE

    Nog een troost: love your blog! Blijven doen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik herken het. Ik heb er een hekel aan als ik zo`n dag heb, ik heb niks te klagen en ben dankbaar voor alles wat ik heb. Maar helaas zitten die dagen er gewoon tussen, ik tel dan mijn zegeningen en weet dat het de dag erna gelukkig weer beter gaat. Al merk ik wel dat deze dagen er minder zijn naarmate ik ouder wordt, zou het wijsheid zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt van die dagen......
    Geniet maar van het mooie herfstweer: de bomen lijken wel goudkleurig met dit zonnetje :0

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Yep, die dagen...ik ken ze! :( Goed weekend! :D (leuk geschreven weer overigens...)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hope you had a beautiful better day today ... Bee xx

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)