zaterdag 27 april 2013

Here & Now


wel, wat een Achtbaan de laatste dagen,
ik zocht en sorteerde alles uit,
voor de workshop
(hoewel ik knutselen aan de keukentafel
eigenlijk een betere naam vind..)
en terwijl ik daar zo mee bezig was,
hoorde ik van Fem,
dat er een paar foto's van mijn hand
in de Flow stonden
(die had ik natuurlijk wel zelf aangeleverd,
maar ik wist eigenlijk niet wanneer ze 
te zien zouden zijn..)


dus ik ging even naar de plaatselijke boekwinkel,
om te kijken, en ja hoor..leuk..
tot mijn oog Ineens op mijn eigen boek viel
Ha!..ik had het nog niet gezien in een winkel,
nu had ik er ook niet naar gezocht
vind het nog steeds een beetje Onwerkelijk..
Ik raapte mijn moed bijeen
en vroeg aan de verkoopster of het goed was,
dat ik mijn fototoestel haalde om een foto
van mijn boek te maken,
waarop ze wat geïrriteerd vroeg, waarom ?
wel eh...en ik dacht laat maar
(maar later besloot ik het toch te doen..)


in de boekwinkel werd ik gebeld door P,
dat we het huis in Rotterdam konden huren
mochten we ja zeggen
(ik heb nog Steeds niet besloten..)
vervolgens togen wij naar een hotel in Turnhout
waar wij de volgende ochtend in een cafeetje
dit stukje zagen in de Gazet van Antwerpen


en de Belgische Libelle Wonen 
kochten in een kiosk..
ik was van het één en ander nog niet bijgekomen
of ik werd al opgehaald door Sara en Sofie
om naar de kringloopwinkel in Turnhout te gaan
waar ik dan mijn knutsel-lesjes zou geven,
het was erg gezellig maar er zat geen structuur in..


veel bijzonder aardige mensen,
maar binnen no-time een chaos
(wat is dat toch dat waar ik ook verschijn
het meteen rommelig word?)
ik probeerde wat dingetjes uit te leggen
terwijl ik mensen van de krant te woord stond,
een mevrouw van radio 2
een hele tijd met een microfoon naast me stond
(no way..dat ik naar dat programma zal luisteren,
ik geloof niet dat er een zinnig woord 
uit mijn mond kwam...)


aan het einde van deze Bijzondere dag
haalde P mij op,
met het idee in Antwerpen te gaan eten,
op weg daar naar toe stonden we een uur in de file,
(het etentje was wel erg gezellig)
en om 10 uur 's avonds waren wij Eindelijk thuis...
kan je het nog volgen?
ik namelijk niet ;)
ik moet het Echt allemaal even laten bezinken,
deze Wervelwind aan indrukken
en terug naar de basis

Hier & Nu

goed weekend
-X-

21 opmerkingen:

  1. Wat een belevenissen allemaal! Kam me voorstellen dat je daar even voor moet 'hier&nu'en!

    ...en groot gelijk dat je lekker toch je boek in de boekenwinkel hebt gefotografeerd! Winkeljuf had vast haar dag niet ;)

    Zonnige groet,

    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow...wat een (leuke!)volle dag......Hier en nu! Amen!!!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jammer dat ik me niet vrij kon maken voor het "knutselen". en ik denk dat je in Turnhout de verkeerde boekenwinkel bent binnengestapt ;-). in de ene boekenwinkel waar ik wel eens kom, hebben ze, bij mijn weten, geen nors personeel, in de andere is de vriendelijke eigenaar steeds bereid je te helpen...
    geniet van je weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij was de plaatselijke boekwinkel niet in Turnhout, maar in Gelderland?
      Overigens - naar mijn mening - wel een rare winkel met:
      A onvriendelijk personeel
      B jouw boek vlakbij boeken over auto's en tractoren.....
      ;-)

      Verwijderen
  4. Pfff ik kan me voorstellen dat je moe was toen je thuis kwam ;-) Maar volgens mij was het uiteindelijk wel een erg leuke dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat schrijf je er weer een heerlijk stukje over...en na een fijn weekend lees je het misschien nog eens terug en beseft wat een geweldige wervelstorm, maar ook wat een mooie ontwikkeling je doormaakt... Ik gun je zo dat je met mijn ogen leest en denkt...wat een mooi leven heeft die vrouw, wat een aaneenschakeling van genietmomenten...hopelijk geniet je ook met volle teugen na! Groetje en dank voor dit genietmomentje, Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een drukte; ik kan me voorstellen dat het overweldigend is, maar hopelijk lukt het toch om er van te genieten. Spannend dat je een knoop door moet gaan hakken over het verhuizen naar Rotterdam. Heeft het een buiten? Al is het maar een klein balkonnetje. Dat vind ik altijd wel belangrijk, maar voor hetzelfde geld ligt er een park voor de deur en dan maakt het ook niet zo uit natuurlijk. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niet al het winkelpersoneel heeft sociale vaardigheden in zijn pakketje lijkt het, soms best vervelend!!! Rommel, rommelig...I love it! Nou, zo blijf je wel bezig hè;) Geniet van de mooie, bijzondere maar ook de dagelijkse "gelukjes".

    Liefs en een fijn weekend!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb in ieder geval genoten van het 'knutselen aan de keukentafel'! En rommel en geen structuur horen er altijd bij toch? Ik hoop dat je er zelf ook wat plezier aan hebt gehad. Ik heb mijn stukje over het boek (en je blog) op Villa Appelzee gezet. Ik hoop dat je het ok vindt zo.
    Geniet van de rustige dagen en veel succes met je
    Rotterdam of niet-Rotterdam keuze! Liefs, Tine.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. die workshop rommelig? Nee hoor, ik vond het gewoon gezellig. Maar we merkten het wel dat je een beetje zenuwachtig werd door die microfoon - je zou ook voor minder. Geniet van het hier - en - nu..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gelukkig staat die ene boekwinkeljuf geen model voor al die andere...die je boek wel leuk vinden! ;-)
    Fijn weekend
    Corine (deeltijdboekwinkeljuf)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ondanks je geschrijf over een bijzonder drukke dag en veel indrukken kan jouw blogje me erg blij maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geniet maar van het hier en nu. Ook al is het af en toe chaos om je heen en in je hoofd. In ieder geval genieten er een heleboel mensen mee van jouw blogjes, je ideeën en je boek. Dat heb je toch maar voor elkaar :-)
    Enne, Rotterdam lijkt mij toch wel erg aantrekkelijk hoor.
    groetjes, Angelien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, ik zag het ook in de Flow. Geniet maar van de wind in je rug :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super allemaal Ingrid. 'k Heb vandaag je boek ontvangen! Prachtig. Het toverde een grote glimlach om mijn gezicht :) ...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nu heb ik nog meer spijt dat het niet gelukt is om te komen, natuurlijk gaat de gezondheid van zoonlief voor alles :) Gelukkig is hij alweer thuis en aan de beterhand... Als je nog eens komt, ben ik er zeker wél bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijk stukje weer, dank je wel voor het delen van je avonturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Intussen zijn we al bijna een maand geleden verhuisd naar onze caravan... klein, maar gerieflijk! Ik vond het een leuke dag, was inderdaad wel een beetje druk, maar heel gezellig! En in onze caravan hangen nu mooie zwaluwslingertjes om de (bruine) boel (bweik) toch een beetje op te vrolijken! :)

    Groetjes
    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)