maandag 15 april 2013

Looking for cups (and meanwhile I found..)


zaterdag ging ik op zoek naar kopjes,
ik heb er een heleboel nodig voor a.s Zondag
een kringloop-kopje voor de koffie of de thee,
leek mij iets passender dan een plastic beker
nu had ik best al wel een hele boel verzameld
maar niet genoeg en ik weiger om 3 euro te 
betalen voor een oud kopje..


zoals bij sommige kringloopwinkels,
belachelijk gewoon..
dus ik deed samen met P even een rondje
dat gaat dan ongeveer zo:
hij vraagt waar ik naar toe wil,
hij gaat dan mee, gewoon voor de gezelligheid,
hij rijdt, ik babbel...


en vervolgens blijft hij in de auto zitten,
(hij heeft absoluut helemaal niks met kringlopen)
gaat zitten bellen/what's appen/
internetten of doet een dutje
(dat ligt eraan hoe lang ik wegblijf..;)
dan gaan we naar de volgende,
ik laat zien wat ik gevonden heb,
benadruk natuurlijk wat een Geweldige vondst het is
en babbel weer verder..


weet je wat ze ook nog hadden..ik heb het 
maar niet meegenomen want..te duur/te groot/te versleten...
soms komt hij even mee naar binnen,
zoals Zaterdag,
dan haal ik hem op, kom even kijken,
in dit geval naar een tuinbankje,
hij loopt dan met lichte tegenzin mee
en ik beargumenteer waarom we dat Ineens
heel erg nodig hebben..
(op het bankje stond deze eend,
toen ik afrekende grapte ik 
wat zielig, waar moet hij nu zitten,
wel zei de mevrouw neem hem dan maar mee,
het is zijn bankje..)


en dan rijden we naar huis,
ik tevreden met alle vondsten,
waar ik dan opgetogen verder over klets
en wel verschillende malen vraag:
dit was een Goed rondje, he?
waarop P. dan wat bromt
(en waarschijnlijk denkt huhu...;)

de kopjes heb ik gevonden,
en nog wat andere Dingetjes,
die ik helemaal niet zocht,
maar natuurlijk onmogelijk kon laten liggen..
ja, het was een Goed rondje..
(om mijn eigen vraag maar te beantwoorden..)

fijne dag
-X-

38 opmerkingen:

  1. Voor mij ziet het eruit als een echt super-rondje!!! hihi leuk verhaal ook... ik kon het me allemaal zo inbeelden. En gelukkig kreeg je dat eendje mee, zo een schatje!! Die had ik ook wel willen vinden in de kringloop!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey ingrid,
    ik neem je graag eens mee op een rondje kringloop groningen. laat ik je mss wel de allercoolste kringloop ever zien...
    veel plezier alvast zondag, voor ik vd week niet meer op een blogberichtje reageer.
    liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan ik P. eens een keertje lenen van je? groeten uit Zeeland!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die kopjes op de eerste foto zijn super leuk. Vooral die olifant. Heel herkenbaar verhaal. Leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, zo enorrum herkenbaar! Thuis alles uitstallen, want oh wat is alles toch mooi en dan een blik terugkrijgen die duidelijk maakt dat a. mooi subjectief is en b. niet alles nodig is :)
    Geniet ervan!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi die eend en die drie kopjes op elkaar....de andere kopjes
    ook maar wat ga je daar nadien mee doen?
    Want ze zijn niet zo stapelbaar omdat het allemaal verschillende
    modelletjes zijn ;)
    Wel leuk gevonden allemaal! Alvast veel succes en plezier zondag
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. iedereen mag gewoon zijn kopje meenemen..hoef ik ze ook niet af te wassen (ha)

      Verwijderen
  7. Klinkt als een heerlijk dagje!
    groeten Cream@

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige kopjes heb je gevonden!!! En leuk dat het eendje bij "zijn" bankje mocht blijven, vind het eendje errug leuk!!!

    Veel succes maar vooral plezier aanstaande zondag, geniet ervan!! Ik zal aan je denken vanuit de VS!!

    Groetjes Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuk.. goed rondje, mooie vondsten! (en dat van die eend vind ik nog het leukste)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn hart ging even sneller kloppen toen ik de foto bij dit bericht zag: die donkere mokken met oranje plaatjes erop, die hadden wij vroeger thuis ook!! Geen idee waar ze uiteindelijk zijn beland, maar nu in elk geval weer even in mijn herinnering vandaag :-)))

    Het klinkt als een erg leuke dag! Je boekpresentatie wordt vast helemaal super!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. alleen al voor de kopjes zou ik naar je feestje willen komen!! zo leuk om te zien: een bonte verzameling, zonder samenhang maar toch één groot FEEST.
    en dat eendje........
    heerlijk zo'n positief verhaal op maandagochtend. dank je Ingrid
    groet PUUP

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wow het was zeer zeker een geslaagde dag! En dat boekenfesstje wordt vast en zeker ook een geslaagd festijn. Dat wordt nog een run op de kopjes ;). Ben benieuwd op welke blogs ik ze ga tegenkomen. Heel veel voorpret en maak het je niet te moeilijk qua hapjes enzo. Taart is toch ook al meer dan genoeg! Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een lieverd die P. van jou! Ik zie hem al zitten wachtend in de auto, haha... Het is inderdaad een fijne buit! Hoe kom jij toch elke keer aan die geweldige broches?? En je kopjes-idee is ook zo leuk :-) heel veel plezier komend weekend, het wordt vast een heerlijk feest! Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha dat was een heel prima rondje :) Ik ben toch wel heel blij dat mijn vriendlief kringloopwinkelen net zo leuk vind als ik. Toch wel heel gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hahah wat schrijf je toch leuk!!
    Het lijkt alsof ik gewoon achter in zit/zat ;) hahah.
    Leuke eend, en al die kopjes ooohh heerlijk!
    Ze vragen er inderdaad veel te veel voor, jammer is dat :(.
    Geniet van je aankoopjes.

    Liefs Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat herkenbaar!! Ik rommel daarom graag alleen of met een vriendin die ook zot is van "rommel". Super kopjes op de eerste foto. Telkens als ik jouw vondsten zie, denk ik dat ik in het verkeerde land en stad woon. In Turnhout is het zo super niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mijn Th zou dat echt niet doen hoor. Ik herinner me nog vorig jaar, we reden langs een grote brocante toen we van een nachtje hotel op weg waren naar huis. Ik word dan meteen een beetje 'wild' en thom denkt alleen maar ik wil naar huis. We krijgen dan echt ruzie: wat moet je met al die rotzooi en ik kan hier niet eens parkeren(wat ook wel waar is!). Nou je snapt het al, leuk is het dan al niet meer en we rijden chagrijnig door naar huis. Maar ik klaag niet hoor verder is het een lieverd. Maar die P is echt super!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha ha haaa Ingrid! Ek gaan soek handvatsels vir my gehekelde sak, maar stap uit met 'n vintaage tafeldoek, 'n ou vlag, 'n serpie, en tee-keteltjie...
    Mal oor die eend!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Och eend wat een leuk beest, wat staat tie er parmantig bij. Tot zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke kopjes! Dat gaat vast een gezellig feestje worden, zondag! En wat een superschattige eend, het zou inderdaad wel heel zielig voor hem zijn geweest als je hem had laten staan.... een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat heerlijk om zo'n geweldige vriend te hebben. En die eend, zo schattig, gelukkig mocht je hem meenemen, hoop dat je er nog ruimte voor hebt. X

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wahahhhhaaaa... zo herkenbaar! Mijn mr. A doet PRECIES hetzelfde! Bij sommige kringloopwinkels kun je koffie drinken, dan gaat hij mee naar binnen! ;-) Ik zit ook na afloop heel erg te pronken met de nieuwe aankopen, of je eigenlijk geen dag meer zonder kan! Geweldig!
    Greetz, Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een geweldige broches allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Die eend is super:)
    Die arme/rijke mannen toch.....mijn lieve lief past op de kids als ik een rondje ga doen....als ik dan thuiskom krijgt hij alles in 1 keer over zich heen...en maar geduldig luisteren en bekijken....de schat!!
    Fijne dag!!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat klinkt dat allemaal super-gezellig...
    en leuke kopjes, inderdaad... er zitten er een paar van mijn oma tussen, zie ik... {of had in elk geval gekund...} :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat leuk beschreven! Wat gaaf die broches en eend en wat leuk zo al die kopjes zo door elkaar gematcht!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Haha, ik zie het al helemaal voor me (hoewel ik jullie natuurlijk niet ken) Erg leuk beschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. zijn oren eraf tetteren terwijl hij rijdt, herkenbaar :)
    en gezellig he!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Let me just re-translate my comment! (What happened there??)
    Ha ha haaa Ingrid! I went searching for handles for my crocheted handbag, but left with a vintage table cloth, an old flag, a scarve, and tin teapot ...
    Love that duck!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een vermakelijk stuk heb je geschreven en ofschoon ik niet in kringloopwinkels snuffel, kan ik mij alles voorstellen bij je beschrijving.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Leuk stukje! En mooie kopjes heb je gevonden.
    Mijn vriend gaat ook echt niet mee naar dat soort winkels, behalve als het op meubels aankomt. We zijn namelijk al eens geslaagd voor een eettafel met stoelen. Maar voor het kleine spul gaat hij echt niet mee, dus het is heel herkenbaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hahaha hoe is het mogelijk dat jij zo'n man hebt getroffen?! Leuk stukje, leef helemaal mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Fantastische blogs schrijf je, ik ga je volgen (heb je geen bloglovin? Via google volgen kan binnenkort niet meer...)
    Wat betreft kringloopgeluk; ik ontdekte zaterdag de 7e (!) kringloop in de buurt... heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Oh, en volgens sophie sweet vintage geef je een exemplaar van je boek weg, klopt dat? Kan ik ook een kans maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Helemaal verliefd op die olifantentas!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hahahaha, ben al je blogs aan het lezen, maar deze zag ik helemaal voor mij!! Heel herkenbaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)