donderdag 25 april 2013

You can do it...



een tijdje geleden kwam de vraag
van Sophie van Linkeroever (de Belgische uitgever)
of ik misschien 2 workshops wilde geven
van knutsel werkjes uit mijn boek
in een kringloopwinkel in Turnhout..
nu is mijn eerste reactie bij dit soort verzoeken steeds
nee joh, dat heb ik nog nooit gedaan,
dat kan ik Helemaal niet,
kortom ik begin te sputteren...


 maar als ik het dan een beetje laat bezinken,
het er eens over heb met deze en gene
en ik een beetje een beeld krijg
(ik probeer het dan voor me te zien
en me te bedenken hoe ik me daarbij zou voelen..)
denk ik ach nu ja..waarom eigenlijk niet..
dus ik ze ja..
maakte een lijstje 


had een bijzonder aangenaam
-hoe pak ik dat nu aan-overleg met Nelleke
tijdens ons inmiddels wekelijkse koffie-uurtje
(nu ja..soms iets langer ;)
en ben ik gaan voorbereiden


en dat is dan toch weer meer werk 
dan ik dacht..
ik knipte papieren om enveloppen te vouwen
zocht kaarten om zwaluwen van te knippen,
en heb zo ongeveer mijn hele kast leeggehaald
op zoek naar de stoffen labels
die ik maakte voor het boek
(ik weet toch zeker dat ik ze Ergens..
je kent het wel...denk ik)


sneed papiertjes om bootjes te vouwen
(mocht je zelf regelmatig papier knippen enzo,
zo'n papiersnijder is echt een aanrader,
snel..en vooral mooi recht ;)


zocht kleine gezellige lapjes uit,
voor het maken van stoffen labels
en ondertussen bedacht ik me
hoe onwerkelijk mij dit allemaal voorkomt
zo af en toe..
dat ik Dit soort dingen doe
(al die stappen buiten mijn om het Zo maar
te noemen: comfortzone..)
en terwijl ik zo in gesprek was met mezelf


werd ik gebeld door een journalist
van de Gazet van Antwerpen,
hij wilde een stukje plaatsen over mijn boek
en had nog wat vragen (die ik beantwoorde..)
vol ongeloof en een beetje lacherig hing ik daarna op
oh oh..
ik geef me er gewoon maar aan over
aan al deze Bijzondere gebeurtenissen
maar niet zonder eerst een Beetje 
tegen te sputteren..


dus vanmiddag vertrek ik richting Turnhout
en Zaterdag zal ik me hier weer melden
morgenochtend om deze tijd,
zit ik namelijk enigszins zenuwachtig aan het ontbijt
ergens in een hotel,
terwijl ik als een soort mantra
zal herhalen: Je Kan Het Best  

fijne dagen
-X-

39 opmerkingen:

  1. Inderdaad, ik denk dat je het best kunt! Dus geniet er ook maar lekker een beetje van! Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Go for it girl! Je kunt het zeker. Laat het gebeuren, maar geniet er ook van!
    Ik ga voor je duimen!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk zeg! Yes you can do it!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig toch....en ik zag dat je gisteren in de nieuwste Flow stond...haha.
    Je word zo langzamerhand bekende nederlander.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je Kan het Best! en als het je tóch even 'aanvliegt' -om in termen van de kraanvogel te blijven- doe dan: adem in , adem uit, zodat je weer kan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja tuurlijk kan jij dat!
    Hartstikke leuk.
    Wij geven wel eens kookworkshops.
    Is veel leuker dan ik ooit gedacht had.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij kan dit zeker hartstikke wel!!!!
    Succes en Geniet..
    l'chaim.....op het leven!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nu is 't nog reuze spannend. En weet je, mensen verwachten geen perfectie. Ik ben zo'n ja-maar-als-type en probeer van te voren alle risico's en mislukkingen af te dekken. En dan doe je het en merk je dat mensen het gewoon ontzettend gezellig vinden! Interviews heb ik geen ervaring mee, workshops wel. :-)
    Probeer er vooral van te genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Good luck...het wordt vast fantastisch leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oooh wat ben je toch goed bezig!!! Succes ook dit gaat weer goed komen. GENIET!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Succes,
    en natuurlijk kan je dat..
    Genieten van de mensen die in de zelfde dingen plezier hebben als jouw... Dat is toch fantastisch

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tuurlijk kan je het ;-) Geniet ervan!


    fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tuurlijk kun je het! Je doet het al op je blog en zo met al die knutselaars is het gewoon gezelliger.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gaaf zeg! Goed dat je weer JA hebt gezegd!;)

    Nog even een vraagje:

    Dat mooie papier waar je allerlei moois van creëert waar zou ik dat kunnen vinden?

    Liefs,
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat een spannende volgende stap, komt helemaal goed schatje! Hihihi we zijn natuurlijk niet op de schatjes en lieverds basis, maar je snapt hem wel! Volg maar lekker je gevoel, neem kleine stapjes en grote stapjes en geniet van dit avontuur! Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel erg spannend maar ik ben er van overtuigd dat je het kunt! Ik vind je erg inspirerend! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je kan het en het wordt hartstikke leuk, misschien zelfs wel voor herhaling vatbaar!
    Désirée

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat klinkt echt superleuk! Ik denk dat je een clubje gezellige, enthousiaste meiden/dames kunt verwachten, die graag iets leuks willen maken... dus niks om bang voor te zijn. Je kunt het best! Succes en heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fijne dingen overkomen fijne mensen zeg ik maar zo! ;) Veel plezier en succes daar in Belgique! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik weet zeker: je kan het best! Succes!!!
    Wist je al dat je in de Belgische Libelle Wonen staat?
    Zo nee, dan kan je hem hier morgen vast nog wel ergens kopen.
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel veel succes en je kan het best, zeker weten.
    Groeten,
    Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je kan het als de BESTE, ongetwijfeld!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Natuurlijk kun je dat, volgens mij heb je de afgelopen tijd wel meer grenzen verlegd dus deze kan er ook wel bij?! Zo'n papiersnijder is inderdaad ideaal, ik 'hak' ook wat af met dat ding. Ik heb tegenwoordig trouwens een zakdoekjesmissie in de kringloop n.a.v. jouw boek, maar dan vind je ze natuurlijk niet.. Succes he!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Succes, en jammer dat ik niet in Turnhout woon...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Natuurlijk kun je het! Als je comfortzone had getwijfeld had je geen JA gezegd ;-)
    Vertel je wel even hoe het was?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. He wat leuk! Hoe laat ben je in Turnhout? Ik woon 10 min van Turnhout. Zit je in de WEB kringwinkel? Moet ik me aanmelden of kan ik zo langs komen....groetjes Mariet

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Veel plezier. En men zegt een goede voorbereiding is het halve werk, dus dat komt helemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Spannend! Heel veel succes en geniet ervan, komt echt helemaal goed! :-) liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. dat komt helemaal goed... tot morgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik denk zeker dat je kunt!!!! Ik hoop je morgen middag te kunnen zeggen hoe je was want ik heb een plekje in de tweede workshop. Zo leuk je eens live te zien. Slaap lekker in ons stadje en tot morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik had me ook ingeschreven, helaas kon ik niet komen omdat zoonlief was opgenomen in het ziekenhuis... Erg jammer, misschien een volgende keer?

    BeantwoordenVerwijderen
  32. tuurlijk kun je dat! Ik geef ook regelmatig workshops rond haken, en dat is echt heel erg leuk!
    Inez, ineseda.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dit heb je dus als je computer stuk is dan lees je te laat dat er iets leuks bij je om de hoek wordt georganiseerd. Oh, wat jammer. Waarschijnlijk zit je er nu (vrijdag 16.00 uur) en zaterdag ben je weer terug op weg naar huis. Helaas ook van de kringloopwinkel zelf niets vernomen. In ieder geval nog veel plezier en hopelijk volgende keer beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. je bent zelf al gewoon gaan vinden wat je doet en kunt. anderen vinden het bijzonder.
    Natuurlijk wordt het heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)