donderdag 23 oktober 2014

Bon voyage


Van de week vroeg P ineens,
zullen we donderdag naar Parijs gaan..eh..
Tuttebol die ik ben, denk ik meteen
aan metro's en terreurdreigingen, oh oh
(ik snap niet dat ik er niemand over hoor,
terwijl het toch dagelijks via het nieuws tot ons komt)
Maar meteen bedenk ik me dat ik ook zo vaak
hier door het station loop...en dat ik mijn leven niet moet 
laten regeren door Wat er zou kunnen gebeuren,
dus ik zeg ja (oui oiu )leuk...
Dus hij boekte een hotelletje en vanmiddag
zal ik hem treffen ergens midden in het land..
(hij werkt vier dagen per week in de Achterhoek
en slaapt dan door de week in, zoals wij het noemen
de Boshut van mijn broer op de Veluwe)
en van daar zullen we samen vertrekken.


Dus ik maakte wat plannen en P kwam met het idee
om Parijs op de fiets te verkennen,
dan denk ik meteen weer; al dat verkeer..(ohoh;)
en liet die gedachte ook meteen maar weer gaan.
Toen ik aan Guusje vertelde dat we gingen zei ze:
Ik denk dat hij je ten huwelijk gaat vragen,
stad van de liefde enzo..haha..
En als het zo was of ze dan bruidsmeisje mocht zijn,
wel..ik zie echt veel voor me, maar geen witte jurken,
confetti, handjes rijst en dat soort dingen.


Dus vandaag pak ik mijn roze mand in
(in het kader van het licht reizen)
ga ik naar de bakker om witte kadetjes te halen
(in het kader van het schoolreisjes gevoel)
trek ik mijn feestjurk aan
(voor het eventuele huwelijksaanzoek;)
en laad ik de batterij van mijn camera op
(zodat ik volgende week verslag kan doen)

Ik meld mij maandag weer,
ervan uitgaande dat het allemaal goed is gekomen
met het verkeer en het reizen met de metro.

Ik wens je fijne dagen
-X-

31 opmerkingen:

  1. Geniet van deze prachtige stad.

    Groetjes Clärle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet ervan...! Veel plezier! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Ingrid
    Wat leuk en spannend. Heel veel plezier en hoop dat jullie een fijne tijd hebben. Dat gaat lukken. Geen muizenissen in je hoofd halen. Gewoon lekker genieten.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, ik word weer helemaal vrolijk van je schrijfsel! En ik ben ook een paar keer gaan fietsen in Parijs, omdat ze daar zo'n grappig fietsenhuursysteem hebben. Soms wel een beetje spannend met al het verkeer, maar eigenlijk vooral heel leuk! :) Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel plezier! Ze zijn inmiddels een beetje gewend aan fietsers en er is een fietsenplan (Velib).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel plezier..ik was deze zomer in Parijs en heb alles met de bus gedaan, gaat prima, is veel leuker want je ziet veel meer! Je mag met een metrokaartje in de bus dus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach wat een lieve gedachte van Guusje! Veel plezier. Bon Voyage.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijke stad, heerlijke liefde! Ik zie het zo voor me, jij in je feestjurk op de fiets op de Champs-Élysées :-)
    GENIET!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk, de stad van de liefde en zo bijzonder om al die leuke kleine straatjes samen te ontdekken. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat heerlijk dat je ons zo meeneemt in je leven, ik vind het echt schattig, al die geachten...en wie weet....ik duim voor je mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een fiets,een aanzoek, de metro, een heerlijke stad. Wat ziet een weekend er opeens super spannend en bijzonder uit na zo'n mooi plan. Geniet er maar lekker mindfull van!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel veel plezier in Parijs! En we duimen natuurlijk voor dat huwelijksaanzoek ;)
    Wat is dat strikje trouwens mooi, met dat goud erin! Is dat garen zo? Of zijn het twee verschillende draadjes?
    Groeten,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. bON vOYAGE!!! <3
    Ingrid xx
    http://myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk, ik wens je een heeeeel leuk weekend.
    Groetjes Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat leuk, zo gewoon even naar Parijs! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel veel plezier samen in Parijs, geniet er van! Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk, geniet ervan!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Paris is always a good idea! Geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ooh!! Ik wil ook zo'n man met spontane ideeën!! Veeeel plezier!! Hup!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh wow super toch! Ga maar volop genieten...het enige waar ik aan dacht...bij dat fietsen...oh stel je voor dat het regent...maar nee het regent niet en jullie komen heerlijk opgeladen en veilig thuis. Have fun...oh nee...amusez vous!
    Je t'embrasse :). Knuffel van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk! Heel veel plezier, geniet van Parijs en van elkaar!
    Groetjes,
    Akkelien
    O, en volgens mij is dat best leuk: fietsen in Parijs, lijkt mij wel een leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. veel plezier daar ! Parijs is zalig, ik hoop er gauw ook nog eens naartoe te kunnen !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heerlijk!!! Geniet van de voorpret en van de prachtige stad. En ga alsjeblieft fietsen...het is de meest fantastische ervaring die je je bedenken kunt. Bovendien kun je de enge metro dan achterwege laten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Die beren die je ziet, die zie ik vaak ook :-) Gelukkig heb ik ook een P (of eigenlijk is het bij mij een C) in mijn leven, die uitstekend beren kan temmen! Geniet van Parijs en als hij het vraagt, zeg dan maar "oui!"

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Haha, ben benieuwd wat je allemaal gaat beleven daar! Niet teveel zorgen maken en genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heerlijk, zo lekker spontaan weg! DENK niet teveel, maar GENIET! Fijne dagen daar in Parijs.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heerlijk!! Ik snap dat je dreiging voelt, die is er ook maar denk je niet dat degene die de dreiging geven pas echt winnen als wij ons leven erdoor laten bepalen?Ik hoop dat het je lukt om te genieten en wie weet... hoor graag of je een aanzoek hebt gehad.
    Fijn weekend! Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Parijs is zó leuk! Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Nu al benieuwd naar je verhalen. Fijne dagen gewenst, geniet ervan, Hendrika

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)