vrijdag 17 oktober 2014

A mouse, a dog and a horse...


Heb je dat ook wel eens, dat je iets denkt te zien,
maar later denkt, huh, was dat nou echt zo..
Zo zag ik van de week op een avond,
in mijn ooghoeken ineens een muis de kamer inrennen
en heel hard weer weg achter de plint bij de verwarming..
Ik riep P, we keken een beetje rond, zagen hem nergens,
pakten een zaklamp en keken onder elke kast,
overal achter en onder..geen muis te zien..
(je had ons moeten zien, kruipend over de vloer :)
En wat nog gekker was, we konden ook helemaal niet
vinden waar hij naar binnen was gekomen.
De muis zou dan via de open trap vanuit de keuken
naar boven moeten zijn gekomen..
(dat zag ik dan wel meteen weer voor me,
een muis die een koffertje mee naar boven sleept,
om hier onder de verwarming te gaan wonen..)


Weet je het zeker? vroeg P,
ja eerst wel, maar later toch niet meer helemaal..
Maar ik denk wel vaker iets te zien..
zo zag ik van de week mevrouw Little op mijn tafel
op een lucifersdoosje zitten, omdat ze bang was
voor een blaffend hondje.
Ik joeg het hondje weg en vroeg of ze ook bang 
was van paarden, nee, dat niet..
Dus ik haalde een paardje van stal,
ze ging er op zitten en het paardje wandelde 
met mevrouw Little en al mijn bureau af..

(het laatste verhaal is natuurlijk niet helemaal waar,
maar het eerste wel..ik weet zeker dat ik een muis zag..
hoewel hij de rest van de week zijn neus niet
meer heeft laten zien..:)

Ik wens je een fijn weekend
-X-

Heb ik nog 1 kleine dingetje, toch weer over Vive la vie..
(het is nu eenmaal de week van het boek)
Het eerste: mocht je ergens iets zeggen over het boek,
bijvoorbeeld op een blog, is dat heel fijn,
ik zou je wel willen vragen geen hele pagina's te scannen
en te publiceren , daar zit namelijk een copyright op
en dat mag dus niet (om het maar eens bot te zeggen:)
Tenzij je daar toestemming voor hebt
van de uitgever (die bezit de rechten op de foto's)

17 opmerkingen:

  1. I ordered your book (weeks ago), but it needs some more days till i get it (in germany) and I am looking forward...
    I am so happy that there is a new book from you (I love the first one really) ♥
    xxKerstin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Muizen kunnen door hele kleine gaatjes kruipen, echt onvoorstelbaar. Wij vonden een dode muis in de meterkast. Geen gaatje te zien en toch binnen gekomen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. als het neusje door het gaatje past, past de hele muis erdoor! Heel bizar, maar waar.
    Bij ons in huis stikt het van de muizen, om gek van te worden. Een kat in huis nemen schijnt te helpen. Maar of je zin hebt in al díé haren...

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moet nu denken aan het liedje van " Er zat een muis op de trap, een kleine muis op klompjes". ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei oei, muizen! Ik moet dan altijd denken aan toen ik op kleuterschool zat. Er was een muis, maar wáár. Uiteindelijk werd 'ie gevonden in de poppenhoek, waar hij (of zij?) de gaten in een mooie verkleedhoed gevreten had...
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste Ingrid, Ik begrijp uit jouw woorden dat ik wel een foto van de buitenkant van 'Vive la vie' mag plaatsen in een weggeefactie op mijn blog, maar geen foto's van de binnenkant. Oke dan doe ik dat zo!
    Kan ik bij jou een gesigneerd exemplaar kopen? Dat lijkt me gewoon leuker voor de weggeefactie...
    Ik wens je een hele fijne dag, Jacquelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ja de muisjes kunnen door kleine gaatjes en kiertjes hoor....ik heb ze buiten kleine piepmuisjes en ik vind ze schattig...
    Ik wens je een mooi weekend...

    hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ging gisteren op zoek naar je boek, in de fnac en standaard boekhandel maar daar hebben ze het nog niet:-(. Zal nog even geduldig moeten zijn zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als de kat van huis is, dansen de muizen op tafel!
    T'ja ach die kleine muis is zo geschrokken van jullie zoekactie die durft voorlopig zich niet meer te laten zien.

    Fijn weekend,
    Groetjes Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ahh Muisjes zijn leuk! (Tenzij ze zich gaan voortplanten). Zolang je nergens bergen keutels vindt, gebruiken ze je huis alleen als 'doorgang'. Gezellig! Tijd om 'm een naam te geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heb je boek net in huis geef hem als cadeau aan een vriendin ziet er erg mooi uit allemaal er lagen er nog stuk of 5 bij de boekhandel ! ze is bezig bij en heel creatief met stofjes hoop dat ze er erg blij mee is

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oops ik heb van de week met mijn blonde hoofd een close up van een pagina uit je boek Kringloopgeluk gedeeld. Ik heb hem net verwijderd.
    Oh vroeger hadden we ook muizen rondrennen op zolder, niet aan de lopende band of zo hoor, maar het kwam wel eens voor. Succes ermee, want hij zal vast en zeker nog wel eens langskomen ;). Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier ligt het knisper verse boek te wachten om te worden opgepakt en gelezen.
    Ik ben er erg blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hihi,vorig jaar rond deze tijd hadden wij ook een muisje in huis.Hij/zij heeft mij inspiratie gegeven voor een 365dagenproject;muizenissen. Welliswaar niet met de echte muis ,maar met vingerpopmuisjes.Zo leuk om te doen ..en nu is het jaar bijna om ,ik ga ze nog missen..
    lieve groet van sija ,die morgen je boek gaat kopen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat fijn om de familie Little weer te zien. En die muis... ach, misschien zie je z'n koffer ergens.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik heb ook muizen in huis helaas en je ziet ze zelden of nooit, maar je hoort ze bij tijden wel eens ritselen en in het ergste geval piepen ( die piepen dus echt hé ! )

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wens jullie een gezellig, MUISVRIJ weekend toe ☺.
    Geniet nog even van (misschien wel het laatste......) mooie herfstweekend ☺.


    Lieve groet,

    Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)