vrijdag 6 mei 2016

Wait and see..


Vorig jaar om deze tijd was ik nog maar net 
begonnen met het boek Lov-ing wool,
zo heette het toen nog niet, de werktitel was 
het-iets-met-wol-boek, ook leuk maar ik denk niet 
dat de uitgever dat een goed titel idee had gevonden..
Het leuk van dingen maken is natuurlijk het proces,
dat je ergens aan gaat beginnen en dat je zelf 
eigenlijk ook nog niet weet wat het gaat worden.
Dat je wel een idee hebt van een richting maar
dat je benieuwd bent wat je er zelf van gaat maken.


De meeste dingen ontstaan bij toeval, je ziet iets
en ineens denk je; ah ja dat zou ik kunnen doen,
dat zijn meteen ook de allerfijnste momenten 
in het proces, alsof de mist optrekt en je het
ineens heel helder ziet..
Op de een of andere manier kan ik dat proces 
niet versnellen, het idee komt als het komt.
Dat vind ik ook helemaal niet erg, het is juist de
charme ervan, het enige wat ik nodig heb is 
vertrouwen dat het wel zal komen..
Ik had geen enkele zelfmaker in mijn hoofd 
toen ik begon, ik dacht enkel iets met wol,
schreef dat op (letterlijk) en ik liet het met rust,
na een paar dagen kwam het eerste idee al 
langs drijven en ben ik begonnen..
Het is zoiets als eindelijk het begin van een 
bolletje wol vinden, als je de draad te pakken 
hebt kan je het afwikkelen..


Nu het boek klaar is, denk ik, aah dit is het geworden..
Ik heb geen idee hoe het bij anderen werkt,
maar ik kan je aanraden om het eens te proberen.
Een richting voor iets te verzinnen, het vervolgens 
laten gaan, er vertrouwen in hebben dat het goed komt
en gewoon zien hoe de dingen zich ontvouwen..
(misschien geldt dit wel voor het leven in het algemeen :-)

Ik wil natuurlijk iedereen hartelijk bedanken
voor alle leuke reacties op het boek, heel fijn.
Ik wil graag een boek sturen naar Liza Veenendaal en 
de kaarten naar Simone de Klerk, als jullie je adres
mailen dan stuur ik het op.

Alle foto's bij dit bericht zijn gemaakt voor het boek,
allemaal varianten van foto's die in het boek staan,
van sommige dingen maakte ik er wel 20 verschillende.

Ik wens je een heel mooi weekend
(ooh dat weer, eindelijk, zo fijn)
-X-

14 opmerkingen:

  1. Fijne kleuren heb je weer gebruikt voor de foto's... Nu nog nieuwsgieriger naar Lov-ing wool.
    Dames gefeliciteerd en Ingrid geniet lekker van 't zonnetje.
    Én natuurlijk ook een fijn weekend, lfs Meinke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja heerlijk is dat, dat de zon al schijnt als je opstaat en dan die mooie blauwe lucht. Genieten!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij mij werkt het inderdaad precies zo zoals jij het beschrijft...alleen had ik er nooit woorden voor hoe het nou precies zat, maar nu heb jij het opgeschreven en gedeeld, dank je wel! Liefs van Mip

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gezegd en zo luk dat het zo werkt. Denken durven doen en doorzetten. Alles at je water geeft groeit en wordt iets mooi zoals je laatste boek. Zoals al je boeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De gebreide 'dingen' op de 2e foto zijn net zee-egels. Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. "Het-iets-met-wol-boek" klinkt ook heel tof, vind ik.
    Mooie foto's !
    Gefeleciteerd Liza en Simone.
    Zonnig weekend iedereen !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helemaal eens met Jeanette, nét zee-egels!
    Leuk, hoe je het beschrijft en ik ben gewoon echt blij met het boek. Het ligt onder handbereik!
    Mooi weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Jeannette en Ria, het zijn ook zee-egels, het patroon staat in mijn boek (en hoe ik op het idee kwam:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is er al eentje in de maak en de schelpenslinger volgt. Voor mijn zomer/zeedecoratie die ik elk jaar op de vensterbank van mijn hobbykamer maak...

      Verwijderen
  9. Dus zo werkt het creatief proces voor jou. Ik moet veel rondkijken en rondlopen om creatieve ideeën te krijgen. Vaak kan ik later niet meer bedenken waar op die plek het idee vandaan komt.
    Dus als je erop vertrouwt, dan komen de creatieve ideeën echt wel.
    Mooie foto's.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooh Ingrid... wauw... ik ben helemaal er helemaal stil van (en dat gebeurd niet vaak). Dat ik het boek zomaar krijg... heel erg bedankt! Ik ga je mailen!
    Fijne dag! X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heel leuke verrassing, dat ik jouw kaarten krijg. Nu ga ik bedenken aan wie ik ze stuur. Eentje blijft voor mij (-:

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)