dinsdag 5 juli 2016

Sunny days and a garden.


Vanochtend werd ik wakker en ik hoorde de wind
in de bomen al, toen ik buiten koffie wilde gaan
drinken motregende het al weer.
Gelukkig had ik de was gisteren al binnengehaald,
ik bleef toch even onder de boom zitten, het is per 
slot van rekening zomer en ik verlang naar echt zomers
weer, van die warme lome dagen..


Ik dacht even terug aan die perfecte zomerse zondag
in Lissabon, zo'n dag als je de luiken open doet,
de warmte de kamer al in komt stromen..
Wij besloten richting de botanische tuinen te gaan,
op de kaart leek het allemaal heel makkelijk te vinden.
Dus wij gingen met de metro en wandelden richting
de tuinen, die we helemaal niet konden vinden.
Aardig als de Portugezen zijn, oh echt, ik ben nog 
nooit in een stad geweest waar de mensen zo beleefd
en vriendelijk zijn als in Lissabon (zelfs de dieven 
geven je je portemonnee terug, haha, grapje)
werden wij door verschillende mensen geholpen
om de weg te vinden.


Het was zo'n hete dag, waarbij de zon genadeloos schijnt,
als je er te lang inloopt, loop je te puffen, maar in de 
schaduw is het heerlijk, het geeft zo'n aparte sfeer,
zo'n warme dag, ik vind het heerlijk.
Uiteindelijk vonden we de tuin, er zat een man in 
een prachtig versleten houten kotje, maar misschien 
moet ik hokje zeggen, er hing een vergeeld briefje aan
met de toegangsprijzen, er zat een man 
wat landerig voor zich uit te staren. 
Ik had dolgraag een foto genomen van dit tafereel,
maar ik neem geen foto's van zomaar mensen
op straat of waar dan ook, maar dat lijkt mij
een schending van privacy, dus ik kijk
en sla het beeld gewoon op in mijn hoofd..


Ik wilde al discreet wat geld uit mijn bh halen
(het is echt diefstal proof hoor geld in je bh,
maar het er op een nette manier uithalen is een tweede..;-)
om de entree te betalen, toen de man, wat verveeld
met zijn hand wuifde dat we door moesten lopen.
Ik weet niet of het op zondag altijd gratis is,
of dat hij dacht, geen geld uit bh's of dat hij het gewoon 
te warm had om wisselgeld te geven, aardig was het wel.
Wij wandelden door de wonderschone tuinen,
de ene plant nog mooier dan de ander.


Als ik zo naar de foto's kijk, voel ik de hitte
en ruik ik de zoete geuren van de tuin.
Ik hoop dat iets van de warmte van deze dag op je
afstraalt, op deze regenachtige grijze dag, hier..

Ik wens je een fijne dag
-X-

Ps, P en ik hebben geen zomervakantie gepland,
maar kregen er toch ineens zin in, mocht je nog een
tip hebben voor een onderkomen, ergens..
laat me dat even weten, dank je wel.

4 opmerkingen:

  1. Ohhh... Dat was écht een heerlijke dag!! xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het is daar p r a c h t i g. was er jaren geleden en door je verhaal ben ik er weer helemaal. obrigada, marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben nu zelf in Lissabon en vind het ook zo'n fijne stad! Málaga is ook een fijne stad! Ik woon er vlakbij en heel Andalusië is eigenlijk prachtig, mooie natuur, fijne steden, mooie baaitjes...... Als jullie die kant op zouden willen en van glamping houden....heb ik misschien nog wel ergens een plaatsje deze zomer...... Un saludo! Floortje

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)