woensdag 24 mei 2017

Zo, of toch zo..


Goedemorgen vanuit Amsterdam, ik zit hier voor
of achter mijn tafel, het is maar hoe je het bekijkt
en dat telt natuurlijk voor vele dingen; 
het is maar hoe je hebt bekijkt, er zijn altijd
verschillende kanten als je ze maar wil zien..
Zo zou ik nu kunnen zeggen, ik ben compleet uitgepierd,
dat is natuurlijk geen woord maar zo noemen wij dat;
het betekent zoveel als, helemaal bekaf/moe.
Maar ik zou ook kunnen zeggen; het waren intensieve
dagen, het is logisch dat ik even wat gas terugneem.
Ik zou kunnen zeggen; gisteren was ik naar een begrafenis,
dat was heel verdrietig, maar ik zou ook kunnen zeggen,
het is goed zo, het was een mooie liefdevolle dag,
die wij met z'n allen in harmonie beleefden..
Ik zou kunnen zeggen dat er heel veel dingen mis zijn 
gegaan in het verleden, maar ik zou ook kunnen zeggen;
wat mooi dat wij elkaar weer gevonden hebben..
Ik zou kunnen zeggen; misschien komen de dingen
wel nooit meer goed, maar ik zou ook kunnen zeggen;
ik heb vertrouwen en het komt vast goed.
(nu zou ik daar bij willen aantekenen dat 'alles' zoals
op de foto te lezen staat misschien wel heel erg veel
is, er gebeuren dingen in de wereld die zo verdrietig
zijn dat je onmogelijk over alles kunt spreken)

Maar op kleine schaal, op je eigen vierkante centimeter,
blijkt er toch altijd een keuze te zijn, hoe je
de dingen beziet, dat wou ik even zeggen, vandaag,
terwijl ik hier voor of achter mijn tafel zit, 
hier in Amsterdam.

Ik wens je een fijne dag
-X-

12 opmerkingen:

  1. Dat heb je weer heel mooi beschreven.
    natuurlijk ben je moe, goed dat je jezelf de tijd gunt om wat gas terug te nemen.
    Oprechte deelneming.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh, ik moest een keer extra kijken naar de foto, ik zag eerst de tekst niet :-) Hij staat er en het is wel een mooie tekst. Dit vind ik ook leuk: "En wat je nooit vergeten moet: alles, alles, alles komt goed!" En dan is dat "goed" misschien wel een beetje anders dan je zelf bedacht had, dat zou best kunnen ;-) Fijne dag!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed genoeg, is ook goed.
    Mooie inzichten geef je, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat het goed geweest is maar ook fijn dat het achter de rug is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alles gaat zoals het moet gaan en uiteindelijk komt het altijd goed, daar ben ik van overtuigd! XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt helemaal gelijk. Heet is maar hoe je tegen dingen aan kijkt. Dat bepaalt mee hoe je je voelt en welke verdere keuzes je maakt. Mooi gezegd.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En zo is dat, je hoeft niet verder te gaan dan je eigen vierkante centimeter, op dit moment. Leven in het nu, zo letterlijk mogelijk, dat op zich is al een hele kunst.
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer een waar woord van je, Ingrid! Helemaal van toepassing op mijn net gestarte revalidatietraject. Heel zwaar, maar ook heel goed! X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Always look on the bright side of life...........

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi stukje weer!
    Aan het eind komt alles goed. En is het nog niet goed? Dan zijn we blijkbaar nog niet aan het eind. (Zeg ik altijd :))
    Liefs, Tink

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)