dinsdag 9 mei 2017

Casa


Ooit ging ik eens naar Italië op vakantie, daar heb ik 
bijzonder goede herinneringen aan (ergens ver verstopt in
mijn blog schreef ik er nog wat over) 
Ik vond het gebied waar we waren betoverend mooi,
de olijfboomgaarden, de prachtige dorpjes met de oude
soms ietwat vervallen huizen (ik ben dol op vervallen
en versleten dingen) de was aan de balkons..
Ooh die was, echt zo geweldig, alleen al daarom :-)
Het drukke gebaren en het praten van de mensen,
het eten (ooh) en de fantastische koffie en natuurlijk de
overweldigende natuur, kortom ik vond het geweldig..

Dus toen P. mij gisteren een linkje stuurde met daarin
een artikel over de oproep van een Italiaanse burgemeester,
om in zijn dorp te komen wonen, maakte een soort van
opwinding zich van mij meester (het artikel lees je hier)
In gedachten ben ik gisteren wel tien keer daar naar
toe verhuisd en elke keer weer terug omdat het natuurlijk
een onzinnig plan is, ik kan helemaal niet zomaar 
mijn koffer pakken, een huis uit kiezen en daar
op een bankje gaan zitten breien, hoewel het wel
ongelofelijk aantrekkelijk klinkt allemaal.
(Vooral dat er gezegd word dat er niets te doen is,
er lekker eten is en de mensen vriendelijk zijn,
ik heb af en toe een groot verlangen 
de hele Randstad te laten voor wat het is )

Enfin, het was een heerlijk idee en ik heb me er
gisteren goed mee vermaakt, de vraag die trouwens 
steeds op de achtergrond aanwezig was, was; 
hoezo geen mensen die er willen wonen er zijn toch
zoveel mensen op de wereld 
die een veilig heenkomen zoeken?

Ik wens je een fijne dag
-X-

5 opmerkingen:

  1. Oh, wat heerlijk. Laatst zag ik ergens iets over een dorp in Italië, waar mensen heel erg oud worden. Mensen die op hoge leeftijd nog zelfstandig wonen in een goede gezondheid. Ik ga op zoek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad een heerlijke gedachte! Je mag me die link best wel sturen...;-)
    LG - Irma (een nieuwe fan!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het klinkt heerlijke en ziet er geweldig uit. Het voelt als een droom die werkelijkheid kan worden. Nu alleen nog een bron van inkomsten erbij zoeken en die droom kan werklijkheid worden. Dit is echt iets voor mensen die out of the box durven denken en handelen. Maar ja, het vertrouwde loslaten is ook zo wat.

    Gewoon lekker verder dromen (vandaag), Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De vraag is: wat zou je op zo'n droomplek doen dat je hier niet mogelijk acht?
    :) Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi dorp, en heerlijk, zo even wegdromen !

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)