maandag 11 december 2017

En het sneeuwde..


Oh en sneeuw kwam er, niet zoveel als in het midden
van het land, maar uiteindelijk dan toch werd het
hier dan ook een beetje wit en stil..
Nu had ik natuurlijk veel mooiere foto's kunnen nemen,
dan deze die ik zo nam vanuit mijn huisje met de telefoon, maar 
mijn winterjas ligt nog bij mijn zoon in Wenen, echt waar.
Ik had vorig jaar zoveel bagage dat ik hem daar liet,
ik wilde hem deze kerst op gaan halen maar ik blijf hier
vanwege de wiebelige situatie met mijn moeder.
Ik ben echt dol op bijzonder en extreem weer,
onweer, storm, heel veel sneeuw en ik volg alle
weerkaarten en voorspellingen op de voet.


Vooral Windytv vind ik echt geweldig, mijn zoon 
stuurde de link ooit eens, hij is net als ik een liefhebber
van het weer en kaarten, we houden elkaar zeer regelmatig
op de hoogte van hoe het is en wat er komen gaat..
Vandaag zou ik eigenlijk met mijn broer naar het zuiden
gaan om over mijn moeder te gaan praten die nog steeds
in het ziekenhuis ligt (en hoe moet het nu verder, zo'n soort
gesprek) maar we besloten het toch maar niet te doen.
Code oranje, een sneeuwinfarct, oh echt dat woord kende 
ik nog niet, maatschappij-ontwrichtend weer, van alles las
ik al over wat er vandaag opnieuw bovenop ons zal vallen..:-)

Ik blijf gewoon lekker thuis, ik heb tenslotte geen winterjas,
haha, en ik volg alles gewoon op de weerpagina's
en af en toe zal ik een foto maken met mijn telefoon
en die naar mijn zoon sturen.

Als je op pad gaat zul je dan voorzichtig zijn?
Ik wens je een fijne dag
-X-

4 opmerkingen:

  1. hallo ingrid,
    leuk om te lezen dat jullie het weer zo volgen
    heb ik nog een tip voor jou ,wij doen dat namelijk ook en genieten van yr.no
    hier kun je je locatie intypen en je krijgt een plaatselijk weerbericht .
    onze dochter is metreoloog en samen met haar vader houden ze alles bij .zij heeft bij yr.no gewerkt ,woonde 12 jaar in noorwegen en is nu sinds kort weer afgezakt naar nederland .
    je kunt dan ook lezen hoe het in wenen is.....groetjes gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook bij ons in 't noorden viel het nogal mee met de sneeuw. Afwachten wat het vandaag wordt!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, heerlijk die sneeuw! Ik vindt je foto's juist wel mooi.... 😊 Geniet ervan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In Eck en Wiel zijn we wel aardig ingesneeuwd de afgelopen 2 dagen. Ik mag er graag naar kijken vanuit het raam. Gister hipte er een merel vlak voor mijn neus door de onaangedane laag. De sporen die het gaf, heerlijk. Ik hoop dat er wel verbetering is in de gezondheid van je moeder.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)