maandag 18 december 2017

Postzegelvrouwtje


Van het weekend ging ik naar de rommelmarkt, ondanks 
het feit dat ik het gevoel had dat ik verkouden werd,
je kent het wel zere keel, beetje wiebelig gevoel en 
je hoofd wat gevuld lijkt met watten.
Maar net zo dat je je niet beroerd genoeg voelt om in je 
bed te blijven liggen, dus ik deed een grote das om, propte
wat zakdoeken in mijn jaszakken en fietste als
een bejaarde op mijn gemak richting de rommelmarkt.


Ik moet zeggen dat ik altijd een beetje overweldigd ben
door het gigantische aanbod aan spullen, vooral alle kramen
met bergen kleren, het is me gewoon teveel om daar 
eens in te gaan staan trekken, aan al die afdankertjes.
Dus ik wandel een beetje over de markt, maak hier en
daar een praatje met iemand over zijn handel, dat vind
ik het leukste maar ik koop bijna nooit wat..niet dat 
ik het allemaal niet enig vind, maar ik wil het
gewoon niet hebben, bovendien waar moet ik het laten.


De allerfijnste kraam vind ik die van de postzegelmannetjes,
allemaal postzegelboeken in kratten met een tafel 
erbij waar mensen (lees; mannen) met een pincet en een
vergrootglas (er zou eens een karteltje af zijn :-) de boeken
uit zitten te pluizen op zoek naar die ene zegel.
Daar schuif ik altijd even aan en één van de verkopers
die Ger heet, haha ze kennen mij al en ik hen, heeft altijd
wel wat speciaals wat hij dan van achter de kraam haalt.
Iets waarvan hij dacht dat ik het wel leuk zou vinden
en meestal is dat ook zo, ik blader dan een tijdje door
de boeken en haal er mooie zegels uit, terwijl ik luister
naar het geklets van de mannetjes, deze keer ging het
erover wat ze op hun meegebrachte boterhammen hadden.
Eentje had krentenbollen, die hij gerust wilde delen, ooh 
echt ik wil later ook een postzegelmannetje (vrouwtje)
worden, haha misschien ben ik dat al een beetje..
Niets zo heerlijk kalm om thuis alle zegels op tafel leggen
en dan groepjes van bij elkaar passende exemplaren


Omdat ik er natuurlijk veel te veel heb, verkoop ik
een deel via de webwinkel, de rest bewaar ik in bakjes
(ook zo fijn aan postzegels dat ze nauwelijks ruimte innemen)
Je doet er verder niets mee maar ik heb er plezier in.
Mocht je ook zin hebben om fijn wat met postzegels
te schuiven op je tafel; ik dacht dat het misschien leuk
zou zijn als ik er 100 weggeef, ongesorteerd, dan kan je 
er zelf groepjes van maken (spreekt de enthousiast)
Ik snap best dat er genoeg mensen zijn die denken 
nu ja, wat een rare give-away, maar dat geeft niets
dan laat je het gewoon aan je voorbij gaan..

Ik zal ze donderdag weggeven, je hoeft alleen maar
een reactie hieronder te zetten, dank je wel.
Ik wens je een fijne maandag
-X-

36 opmerkingen:

  1. Je hebt er weer zo'n gezellig verhaal van gemaakt, dat het helemaal niet raar meer is om met postzegels te schuiven op tafel. Bovendien gebruik ik postzegels voor mijn zelfgemaakte collagekaarten! Dus ik waag een kansje...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, die postzegels!Prachtige tekeningen vaak, en inderdaad heel fijn klein. Niks raars aan hoor;)
    Ik doe graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk verhaal weer. Ik hoop dat je je wat beter voelt inmiddels? Ik doe graag mee! Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik krijg gewoon zin om ze ook te gaan verzamelen, zo aanstekelijk vertel je erover. Ik doe graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je tovert een grote lach op mijn gezicht! Dankjewel daarvoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik doe graag mee. De postzegels zien er zo mooi uit en je verhaaltje klinkt zo gezellig dat ik er zin in heb om de postzegels te gaan sorteren aan de tafel met een pot thee en een gezellig muziekje erbij. Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, postzegels uitzoeken op een rommelmarktje, wat een nostalgisch gevoel! Dat deed ik als kind ook met kleine broer en mijn vader, hij zocht de 'ontbrekende' voor zijn verzameling, ik zocht postzegels met roosjes en mijn broer met vliegtuigen :) Wat leuk!! Ik denk dat hier in de buurt geen postzegelmannetjes/ -vrouwtjes zitten, ik kwam er nooit meer tegen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een fijn verhaaltje weer!
    Ik doe graag mee...
    Groet, Desiree.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat gezellig, Ingrid! Ik denk "Wat een originele give-away!" Ik waag dan ook graag mijn kans...je weet maar nooit. Schuif maar lekker verder met je postzegels. Ik begrijp, denk ik, wel waarom je er zo gelukkig van wordt. Het zijn die kleine dingen die je het meeste rust geven hè...
    Liefs,
    Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb al eens een klein envelopje gevonden bij je papierpakket. De postzegels doe ik bij kleine cadeautjes. De ontvangers reageren altijd enthousiast. Daar wordt ik weer zo blij van. Ik doe graag mee. Hartelijke groet Lotus

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze zijn prachtig! Lijkt me een fijn klusje, zegels sorteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Ingrid, wat een leuke give away en voor mij ook nog eens precies op het juiste moment. Ik wil namelijk gaan knutselen/ tekenen met postzegels. Groetjes, Maaike Hakkenbroek

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo leuk!! Ik doe gezellig mee! Groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik doe ook graag mee! Ik ben dol op postzegels, soms zijn het echt kleine kunstwerkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tsja, daar kan ik natuurlijk niet omheen! Ik doneer aan SOS kinderdorpen en heb dus een adoptie kindje daar (of hoe ze dat ook noemen) Mohammed, en daar komt dan weleens een brief van uit heel ver weg en daar zitten dan van die prachtige postzegels op. Met stempel (dat vinden die mannetjes vast helemaal niks) en ik vind ze prachtig! Ik stoom ze er af boven een pan water en daarna doe ik ze, juist ja, in een bakje. En iedere keer als er weer nieuwe bijkomen dan bekijk ik ze weer. Inmiddels samen met mijn zoontje (3,5jr) die ook alles mooi vind en ook dol is op al die pakketjes die mama besteld :). De liefde voor post en papier word hem gewoon aangeleerd! Dus ik hoop dat de postzegels onze kan op komen. Dan kunnen we er naar kijken met een ooooh en aaah en hebben we zeker meteen een hele middag plezier. Ik kijk er al naar uit en ga vanavond de laatst binnengekomen postzegels maar eens stomen!
    Fijne dag!
    Liefs Ivon

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vroeg me al af hoe je toch altijd aan die postzegels komt. Ik vond ooit een postzegel bij de vuilnis waarmee ik later iemand dolgelukkig (en rijk?) maakte. Met het uit huis gaan bleef mijn verzameling achter en toen ik ze niet heel lang geleden weer wilde hebben waren ze weggegeven aan een rommelmarktmannetje. Op mijn Roosjemijn blog maakte ik een postzegelverzamelboekje voor kinderen. Ik doe heel graag mee om me weer even helemaal kind te voelen en mijn oude album (wat inmiddels gevuld was met sigarenbandjes) weer in ere te herstellen. Fijne dag en Beterschap Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super leuke postzegels ik vind iedere postzegel altijd net net een klein kunstwerkje . Als ik de gelukkige winnaar ben ga ik ze inlijsten. Gr Eveline

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh zo fijn al die mooie plaatjes op zo'n klein stukje papier! Ik zou ze sorteren en mijn art-journals mooi mee maken! Heb er nu weer een beetje tijd voor! Groeten, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh, wat een heerlijk verhaal. Blij dat ik niet de enige ben die postzegels verzamelde en inmiddels weer. Onze kinderen denken dat ik een soort alien was vroeger, ik speelde namelijk ook orgel.
    Gelukkig was ik wel en nog steeds. Zeker met postzegels. Sorteren, organiseren, post versieren, heerlijk mindfullness bezig. En t maakt mij niet uit wat ze van me denken, ik hou toch wel van hen.
    Groetjes, Rennie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ze zijn vaak zo mooi en inspirerend! Ik heb er al een paar keer wat gekocht bij je, zo leuk bij en op echte post. We zijn twee ouderlijke huizen aan het uitruimen en bij mijn schoonouders waren ook wat albums. Maar niet met van die mooie postzegels, zoals jij ze laat zien. Beterschap Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh, wat weer gezellig. Als jij het postzegel-vrouwtje wordt kom ik naast je staan en wil ik graag het knopen-vrouwtje zijn. Ik wil dan ook best wel mijn boterhammetjes en koffie delen. Fijne week en beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat leuk! Dacht altijd oud, duf en saai maar krijg nu een heel snder beeld. Last dit mijn beginnetje zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. a happy giveaway, yes! I would be thrilled to add more to my tiny collection

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Er is altijd ruimte voor een nieuwe hobby, dus ik maak graag kans op de postzegels.
    Alvast fijne kerstdagen gewenst,
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik heb al een aantal setjes postzegels bij je gekocht, ze zijn zo mooi! Dus door jou word ik ook een beetje een postzegelvrouwtje, aanstekelijk! Dus ook ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Véronique Kruijthof19 december 2017 om 08:59

    Zeer herkenbaar, ik ben ook zo’n postzegelvrouwtje. Bij onze plaatselijke kringloop zit ik regelmatig (tussen de oude mannetjes met loep ��) te neuzen in de postzegelboeken ������. Ik kan zo blij worden van die mooie kleine mini-schilderijtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lijkt me leuk. Doet me denken aan de tijd dat ik samen als klein meisje samen met mijn oma haar boeken vol postzegels doorbladerde. Kleine schilderijen, vol kleuren en herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh wat een leuke weggever......ik doe heel graag mee.
    En naar aanleiding van je volgende blogje.....beterschap en neem de tijd om uit te zieken.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  30. kijk dat is het nu juist... de kleurtjes, de afbeeldingen en dit alles heerlijk voor de hep :-) Hetzelfde heb ik trouwens ook met knopen. Oude, nieuwe en die dan ook op kleur en in bakjes!! Oppassen want ook deze knopen zijn ergggg verslavend hahahahaa Och we mogen toch best minimaal 1 of 2 afwijkingen hebben he?!?!?!?!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heerlijke weggever. Sorteren vind ik zó fijn om te doen. En postzegels zijn leuk. Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Verzamelen is heerlijk, ik ben ook een echte een verzamelaar: mooie plaatjes, gehaakte doilies en dekens (haken is zen:), gebloemd (oud, of vintage, zoals dat tegenwoordig heet) servies, planten (tis nog net geen oerwoud binnen), allerhande frutsels, wol, mooie schilderijtjes, glaskralen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.. Dus ook postzegels, maar die spaart mijn dochter Nina eigenlijk. Veel beterschap! Bij mij werkt thee van verse gember geweldig tegen verkoudheid, is nog lekker ook, met een beetje groene jasmijnthee erdoorheen. O ja, thee verzamel ik ook nog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oh wat een leuke giveaway! Ik vind je postzegels altijd zo mooi, en alhoewel ik niet weet wat ik er mee zou kunnen doen (behalve op kleur leggen, dat is een goed idee, maar ze verdienen een mooi plaatsje ergens op een of andere manier) denk ik dat mijn zus dat wel meteen zou weten. Dus ik doe graag mee om ze, als ik zou winnen, aan haar te geven als een kerstkadootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. wat een fijne give-away weer...ik doe graag mee! Hopelijk voel je je snel weer wat fijner! liefs van Mip

    BeantwoordenVerwijderen
  35. hihi, ik ben getrouwd met een mannetje dat als hij later groot is, (lees gepensioeneerd) ook een postzegelmannetje wordt. De postzegels heeft hij al, maar het aan tafel heen en weer schuiven met die zegels, wil maar niet echt van de grond komen.....
    Moet je niet denken dat ik zijn reserve postzegels krijg om mee te knutselen! Nee, die moeten allemaal in zijn boeken ;-) en kan kijkt hij of hij water ziet branden!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)