vrijdag 15 december 2017

Stempelen



Van de week zat ik eens even mijn bureaublad 
van mijn pc te sorteren, ook virtueel kan je er een
rommeltje van maken, dus ik zette alles netjes in mappen.
En schoof ze naar de plek waar ik ze wilde hebben,
zo ook de map van het boek Lov-ing Wool.
Eigenlijk heb ik sinds de publicatie van het boek 
nooit meer in het boek zelf of in de, overigens 
keurig georganiseerde map, gekeken.
Omdat het boek zo slecht verkocht en het daarom het
einde van mijn boeken-maak-periode veroorzaakte,
durfde ik er gewoon niet meer n te kijken omdat ik dacht
dat ik misschien geen goed werk had geleverd of 
gewoon ergens de plank volledig mis had geslagen..


Dus ik bekeek nog eens alle foto's, alle handgeschreven 
hoofdstuk aankondigen, elk hoofdstuk op wel 10 
verschillende manieren zodat de vormgever kon kiezen.
De vele tekeningen die ik maakte en ik dacht aan alle 
maanden dat ik met plezier werkte aan het boek.
Ik dacht aan alle keuzes die ik maakte voor het boek
en ik kwam tot de conclusie dat ik het nu weer precies
zo gedaan zou hebben, dit was het boek wat ik wilde maken.
Daar was ik blij om, dat ik het niet beter had kunnen 
doen dan ik deed en ook al heeft het slecht verkocht 
en verdiende ik er uiteindelijk niets mee, toch ben
ik er trots op, dat durf ik nu best te zeggen.


Volgens het contract wat ik had moest ik alle bestanden
enzo bewaren voor een eventuele herdruk of vertaling,
maar die gaan er beide nooit komen.
Omdat ik het jammer vind van al dat werk dacht ik dat 
het misschien leuk zou zijn als ik soms eens een simpele
zelfmaker uit het boek op mijn blog zou zetten,
(sommige zelfmakers hebben gewoon te veel tekst,
dus allemaal is geen optie) om te beginnen vandaag.
Een klein simpel projectje waarmee je je eigen
inpak papier kunt stempelen, misschien wel leuk
voor de komende cadeautjes periode.

Ik wens je een heel fijn weekend
-X-

14 opmerkingen:

  1. Wat een leuk knutseldingetje. Ik heb via jouw blog geleerd om een sterretje te haken dus daar ga ik proberen een stempel van te maken. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien kwam jouw boek gewoon op het verkeerde moment uit. Soms zijn er zoveel mooie, fijne, nieuwe handwerkboeken, dat een koper moet kiezen (helaas). Want je hebt echt een fijn boek gemaakt.
    Op jouw blog kun je al jouw werk een nieuw leven in blazen en ook foto's en ideeën gebruiken die het boek niet haalden.
    Voor fans een fijne anvulling op jouw boek, voor anderen misschien een eerste kennismaking waarmee ze jouw creatieve geest gaan waarderen.
    Door jouw berichtjes ploppen er in mijn hofd altijd nog veel meer ideeën op. Dank je wel.

    Lieve groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook je laatste boek vind ik een parel tussen alle creatieve uitgaves! Altijd inspirerend en verrassend en zo mooi qua vormgeving en kleuren. Een echte Ingthings waarin je bij jezelf bent gebleven en een ode hebt gebracht aan je lezers. Mooier hoeft het niet en nogmaals dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb je boek ook gekocht en, ik ben er heel erg blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben vandaag jouw laatste boek gaan halen bij de boekhandel waar ik hem had besteld voor mijn verjaardag. Dat is overmorgen. Dan kan ik hem beginnen lezen. Nu heb ik ze alle drie jouw boeken. Netjes naast elkaar in mijn atelier. Dus: het verkoopt nog altijd. voila. x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geloof mij, aan jouw boek lag het niet. Misschien aan de aandacht die het kreeg en de winkels waar het lag. Blijf trots en tevreden. Je durfde met al je boeken je hoofd boven het haakoeken maaiveld uit te steken. Ook leuk maar minder creatief of beter gezegd meer kunstzinnig. Voor de verkoop helaas niet wat je gehoopt had maar zullen het niet juist jouw boeken zijn die over 100 jaar de waardevolle kringloop vondst gaan zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jouw boek ken ik niet, maar wat leuk om nu op jouw blog deze diy tegen te komen. Idd leuk voor een cadeaulabel, maar ook als verjaardagskaart. Bedankt voor het delen.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O wat een superleuk idee! Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een top idee, zo kun je nog heel veel variaties bedenken. Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb alle drie je boeken, en ik vind ze zo mooi,ik snap ook niet dat het niet verkocht lag in ieder geval niet aan jou,het is zo mooi vormgegeven.En deze stempel is ook al zo vol eenvoud. Ik ben het met de vorige mensen eens, als ze bij de kringloop terecht zouden komen, dan word degene die ze vind er erg blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Ingrid, ik vind jouw boeken top. Je laatste boek vond ik het leukst en die staat dus in mijn boekenkast.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)