woensdag 17 januari 2018

Eeh, ik snap het niet, zou je..


Een tijdje geleden kocht ik een nieuwe telefoon, daar heb 
ik lang over geaarzeld want ik had er natuurlijk al eentje.
Die deed het nog soort van, ik kon er nog mee bellen
maar het toetstenbordje kwam niet meer altijd tevoorschijn,
ik moest elke keer als ik het wilde gebruiken de telefoon
aan en en uit zetten en dan kon ik even typen, na een paar
maanden begon ik me daar toch aan te ergeren..
Ik hou helemaal niet van nieuwe apparaten, ik wil graag dat
alles hetzelfde blijft omdat ik dan precies weet hoe het werkt.
Bovendien heb ik geen idee hoe je er apps enzo opzet,
ook vroeg ik me serieus af hoe mijn nieuwe telefoon zou weten
wat mijn nummer is, echt waar (het is iets met een simkaartje
wat je er in doet, weet ik nu) dat soort dingen dus.
Dus nu heb ik een nieuwe, die in de ogen van anderen alweer
een oude is, maar dat terzijde, ik ben er blij mee.


Het leuke van de nieuwe telefoon is is dat ik er heel 
goed foto's mee kan nemen (hoewel ik deze foto ooit met
mijn camera nam in Oostenrijk) die zelfs groot genoeg
zijn om op mijn blog te zetten, met mijn vorige telefoon
werden het hele blokkerige, onscherpe foto's.
Hoewel ik in aanvang geen idee had hoe ik mijn 
telefoon-foto's op mijn pc moest krijgen (och hemel ;-)
Gelukkig woon ik naast mijn nichtje Guusje, die bijzonder
goed is in eerste hulp bij telefoon onwetendheid, dus zette ze
Dropbox op mijn telefoon, liet me zien hoe ik de foto's
kon uploaden en ja hoor als bij een wonder staan ze nu 
ook op mijn computer, de techniek staat voor niks of moet
ik zeggen; waar zou ik zijn zonder Guusje?
Ze installeert apps, lost allerlei vragen en onhandigheden
met de techniek zo op, en ze bespaart mij een hoop frustratie.
In plaats van overal mijn camera mee naar toe te zeulen,
heb ik nu enkel mijn telefoon in mijn tas, zo handig,
en zo hip ook, oh haha ;-)

Ik wens je een fijne dag, het wordt onstuimig weer,
dus zuidwester op en regenlaarzen aan!
-X-

8 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja vooral hip ben je , leuk woord is dat toch. Ik heb geen mobiele telefoon......... maar ook zonder gaat het goed hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn telefoon heb ik nu al ruim 3 jaar, en toen was hij al tweedehands (hij zal nu dus zo'n 5 jaar oud zijn). Hierdoor is hij zeer traag en werkt het allemaal niet meer zo mee. Maar inderdaad, een nieuwe is toch een beetje eng want hoe werkt dat dan allemaal? Het zal waarschijnlijk binnenkort toch 'moeten' en waarschijnlijk ben ik er dan ook wel blij mee. Hopelijk wen je snel aan je nieuwe apparaatje! En inderdaad, foto's kunnen maken is toch wel heel erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super, veel plezier van je nieuwe telefoon/camera/minipc/etc! En vooral: geniet van Guusje! Ik ben dan ook altijd zo blij met mijn geduldige zoon :-)
    Ik heb er zelf trouwens nog een leuke app opgezet, waar je ook foto's mee kan nemen, Lightroom. Verrassende extra mogelijkheden!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een nichtje als Guusje wens je iedereen. Zij helpt je om de volgende stappen te maken en goed gebruik te maken van alle mogelijkheden van moderne apparaten.
    Door jouw telefoon kun je overal en altijd mooie foto's gaan maken. Ik ben benieuwd wat je er ons van laat zien op jouw blog.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eigenlijk ook heel erg wonderlijk he, dat allerlei dingen waar je vroeger een lomp apparaat met een joekel van een scherm voor nodig had, nu in een piepklein doosje passen dat in je binnenzak kan... en met dat lompe apparaat kon je nog niet eens foto's maken :). Maar dat allemaal terzijde.
    Drie hoera's voor Guusje! Ik heb gelukkig een man die van de ict naast hobby ook zijn beroep heeft gemaakt, en oudste zoon heeft ook talenten op dat vlak. Dus ik ben goed voorzien van digitale hulp.
    En gelukkig is Whatsapp op een nieuwe telefoon nog steeds gewoon Whatsapp (en dat geldt eigenlijk voor alle apps denk ik haha), dat scheelt weer. Nieuwe laptop is erger, dat betekent meteen ook een andere versie van Windows, Outlook, noem maar op. Aaaargh.
    Veel succes en natuurlijk ook (foto)plezier met je nieuwe fotocamera-waar-je-ook-nog-mee-kunt-bellen! :)
    Liefs, Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel plezier met je nieuwe telefoon en leve Guusje. Mijn dochter (16) maakt mij wegwijs. Niet iedere verandering is vervelend. Mooie foto ook van de plant. Welke plant is dat?
    Groetjes Leny

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)