zondag 16 juni 2013

I saw a flamingo (almost)


dus wij gingen op zoek naar flamingo's
dankzij een tip van Astrid, 
ergens hier net over de grens..
dat klinkt allemaal makkelijker dan het was,
eerst ging de bezinedop van de auto niet meer open
dus terug naar huis, boekje opgezocht met aanwijzingen
(ik ben dol op boekjes met Aanwijzingen,
welke dan ook..;)
na eindeloos proberen is het gelukt de dop
van binnenuit handmatig te ontgrendelen
konden we tanken en weg..


daar aangekomen fietsten wij richting
het meer waar ze dan zouden moeten zitten
maar...kijk op de eerste foto..
dat is wat we zagen, of niet zagen..eigenlijk
gelukkig had P een telelens bij zich,
nam ik wat foto's, meer op goed geluk eigenlijk
want behalve Iets rozigs
zag ik eigenlijk niet zoveel..


ook las ik op een informatiebord
dat de flamingo's in de winter in de Oosterschelde verblijven,
nu woonde ik jarenlang in een huisje
onderaan de Oosterschelde dijk
nooit, echt nooit één gezien
(maar ja als ze dan ook zo ver weg zaten als hier..)
thuisgekomen heb ik de foto's maximaal uitgesneden
en toen zag ik ze dan eindelijk ook..
wel..
ik denk niet dat ik nu kan beweren 
dat ik flamingo's in het wild heb gezien
maar wel Bijna..

ik wens je een fijne zondag
-X-

13 opmerkingen:

  1. Toch bijzonder zeg het bijna zien van flamingo's in het wild.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja en toch is het wel tof dat je ze zag, bijna ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aah, wat jammer. Ze schijnen inderdaad wel eens erg achterin te zitten, daar in het net-buitenland. Vriendin Truus, zie link op je Twitter, gaat regelmatig, en zag pas zelfs nog jonkies. En die komt ook af toe 'balend' terug, omdat ze eigenlijk niet te zien waren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op naar Afrika! :)Ik wist ook nooit dat ze eigenlijk in de buurt waren. maar ooievaars zijn hier ook dus waarom die niet..eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn ook in Friesland, bij het IJsselmeer. Zo bijzonder om daar ineens prachtige flamingo's' te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je hebt er alleszins al veel meer van gezien dan ik... ook ik had geen idee dat ze ook in onze contreien te vinden waren...

    madebyelke.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bijna flamingo's zien is beter dan helemaal niet! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje, flamingo's dichtbij. In het wild.
    Ik ben er helemaal voor naar Bolivia gereisd...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent in de buurt geweest. Ik heb ze alleen nog maar in de dierentuin gezien, dus dan is bijna in het wild toch net wat spannender!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgens mijn vader zijn het ibissen, die kunnen beter tegen de mindere temperaturen hier.

    Ik heb ze ook nog nooit in het wild gezien, misschien dat ik binnenkort toch ook eens op route ga om ze te spotten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wist helemaal niet dat we die hier in het wild hadden!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)