woensdag 16 mei 2018

Vulpennen en twee tips..


Laatst vond ik op een rommelmarkt drie schriftjes, ik 
weet eigenlijk nooit waar ik op zoek ben op een 
rommelmarkt totdat ik iets zie wat naar mij glimlacht..
En deze lachten mij toe, ik was ze totaal vergeten maar
het zijn de boekjes waarmee ik leerde schrijven op
de lagere school, niet met een kroontjespen, zo oud
ben ik nog niet, maar met een vulpen.
Het was een roze vulpen, ik weet het nog goed en zo
ongeveer het mooiste cadeau wat ik in die tijd kreeg,
nou ja, op mijn enige nep-Barbie na dan, maar dat is
weer een heel ander verhaal..


Netjes schrijven vond ik het leukste vak, samen met
handwerken natuurlijk, netjes tussen de lijnen en dan die 
vulpen die zo heerlijk over het papier schaatste en oh
de geur van de inkt, ik hou er nog steeds van..
De vulpen op de laatste foto heb ik al tientallen jaren,
en ik schrijf er nog steeds mee, hoewel veel minder 
nu met al die mailtjes enzo, jammer eigenlijk..
Toen ik de schriftjes vond, maakte mijn hart een sprongetje,
en thuis gekomen heb ik meteen een paar bladzijden 
geoefend, gewoon om te kijken of ik het nog kon,
dat ging best, ik keek het ook zelf na, haha, het waren net
iets teveel fouten voor een plaatje ;-)

Naar aanleiding van dit bericht twee tips:
komend weekend is hier op het NDSM terrein weer een
grote rommelmarkt op zaterdag en zondag, dat is buiten
en echt een heel leuk uitstapje, heel Instagramwaardig ook,
haha, makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer.
De andere is, dat, mocht je naar Frankrijk gaan deze zomer,
je daar in van die enorme supermarkten op de papier
afdeling vaak Waterman vulpennen, zoals de mijne en 
echt de fijnste, voor weinig geld kan vinden.

Ik wens je een fijne dag en oh ja, mijn webwinkel
is nog tot en met maandag open, als ik geen reclame maak,
wie moet het dan doen :-)?

-X-

11 opmerkingen:

  1. ik denk dat ik je ga ontvolgen(ook een mooi woord) op instagram. Ik heb soms al je fotoos gezien voordat ik je blogpost lees en de verrassing is er dan niet meer. Voor mij is elke ochtend je verhaal lezen zo.n fijn begin van de dag. En nu ik je op instagram volg vind ik het minder fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat jammer zeg, ik doe erg mijn best om steeds met nieuwe dingen te komen, maar soms zit er een overlap in.. meestal is het trouwens andersom, eerst op mijn blog en later pas op Instagram, maar de meeste foto's van Instagram maak ik speciaal voor daar..

      Verwijderen
  2. Oh ja die papier afdeling in grote winkels in Frankrijk.. . Komend weekend bezoek ik er één. Heb je nog zo n vulpen nodig? En toen ik in 2012 de Pabo deed heb ik zulke schriftjes volgeschreven zo fijn......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeoeoe.....ineens weet ik wat het doel van mijn ‘leuke en nuttige souvenirjacht’ van onze week Bretagne gaat worden: een Waterman-vulpen! Ik ben dól op vulpennen �� ����

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook een hele fijne vulpen, al van de middelbare school. Maar kan de juiste vullingen niet meer krijgen. De nieuwere vulpennen hebben altijd wel iets waardoor ik ze minder plezierig vind

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, ha, dat je nu ook instagramwaarde tips voor uitjes hier post, wie weet binnenkort een nieuwe rubriek op je blog?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, ja, haha, dat is een verwijzing naar de post die ik gisteren schreef en het wordt zeker geen nieuwe rubriek, het was een grapje :-)

      Verwijderen
  6. Haha bij mij komen door nu herinneringen aan de kroontjespen boven, met inktlap door mijn moeder gemaakt met een mooie knoop bovenop .ik vond de kroontjespen geweldig en schreef er graag mee!
    Letters van dun naar dik ,prachtig!
    Mijn broer zat een klas hoger en liep soms in de pauze stiekum mijn klas in en spuugde in mijn inktpot waardoor de inkt heel licht blauw schreef , dat was goed voor een portie strafwerk voor míj!
    Mooie herinneringen , heerlijk !
    Fijne dag ,groet Mischa

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als kind was schrijven je vriend of je vijand. Ik vond het ook heerlijk, maar mijn vriendinnetje kreeg altijd onverwachte vlekken hoe goed ze ook haar best deed. Ik vind de schrijfschriftjes net als jij top. Mijn vriendin zou er nog geen eurocent voor geven.

    Goed om even reclame te maken voor jouw shop.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vond het als kind zo geweldig, zo'n vulpen, maar als linkshandige kon ik er absoluut niet mee schrijven (gevalletje verkeerde kant op schrijven waardoor de inkt niet goed uit de pen loopt). En als er wel wat op papier kwam, werd het een vlek, want als linkshandige schuif je met je hand over de nog natte inkt heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zweer bij de 'houten' vulpennen van Lamy. Eigenlijk zijn het kindervulpennen met een rode of blauwe dop, en als ik mijn vulpen voor de dag haal hoor ik vaak: ach, jeugdherinnering! Maar ik zal toch ook eens op zoek naar een Watermanvulpen.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)