zondag 25 oktober 2020

Nadenkochtend


 Nu ik al een paar weken in Wenen ben en hier zit te 
typen om iets over achten in de ochtend terwijl het voor mijn
gevoel iets over negenen is dacht ik na over deuren die opengaan,
soms op een kiertjes staan en af en toe helemaal dicht zijn..
(ondertussen zat ik een hele tijd aan te modderen met de opmaak
van deze tekst, steeds werd er een hele zin overgeslagen die ik
typte omdat elke keer het programma op paragraaf sprong bij
een nieuwe zin, uiteindelijk begon ik opnieuw en lukt het wel)
Van nature ben ik een 'deurendichtgooier' niet dat ik met deuren 
smijt maar als er ergens eentje opent heb ik nogal de neiging om er
niet door heen te gaan, omdat ik het niet durf of omdat ik denk 
dat het niet kan, dat wat aan de andere kant van de deur is..
Onnodig te zeggen misschien dat ik daardoor vele kansen heb 
laten gaan, niet dat ik me daar dan uiteindelijk beter door 
voelde, dat helemaal niet, maar ik ben nu eenmaal geen held,
zelfs niet eentje op sokken..

Dus dat ik door de deur glipte, die echt maar op een kiertje
stond toen ik bijna hals over kop naar Wenen vertrok, mag wel
een wonder heten, ik dacht er gewoon niet te lang over na..
(ook al vrij bijzonder, ik ben een eindeloze nadenker)

Nu ben ik hier, en ik heb de deur terug naar huis even dicht
gedaan, los van het feit dat ik niet zo goed durf te reizen op 
het moment, is het rustiger om niet constant te denken wat nu..
Ik besloot, na een gesprek met mijn vriend P, dat ik 1 keer per
week een 'nadenkochtend' zal hebben en dan besluiten wat ik
de komende week zal doen, blijven of gaan, zodat ik de rest
van de tijd gewoon hier kan zijn zonder de hele tijd in twijfel
te zijn en te genieten van deze kans..

Ik wens je een goede week (zoals je gezien hebt blog ik niet
zoveel, is de deur hier vaak gesloten, maar dat komt omdat ik aan
de andere kant ervan gewoon bezig ben met van alles en nog wat..

-X-

9 opmerkingen:

  1. Ik geniet in ieder geval mee van jouw tijd in Wenen, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu het zo goed als overal oranje is zou ik, als ik jou was, gewoon blijven daar waar je graag bent, en vooral niet reizen met openbaar vervoer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet te veel nadenken en lekker genieten van je kleinzoon! Mijn man zegt altijd: het ene moment worden ze geboren en het volgende moment gaan ze er met je auto vandoor! Geniet dus zolang hij nog klein is.
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee van P! Niet te veel nadenken en vooral genieten van het daar zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een keer per week... Goede begrenzing. Voor de rest gewoon gaan genieten. En dan per dag leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je voor je herkenbare verhaal. En je hebt mij ook even weer aan het nadenken gezet. Heb een goede tijd in Wenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geniet van de tijd, die je nu hebt in Wenen. En piekeren begrenzen, dat is een goede tip, daar zou ik ook eens aan moeten denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als er een deur open gaat die je dichter bij je zoon en kleinzoon brengt hoef je inderdaad toch niet lang na te denken, dan is het juist verstand op nul en gaan. Althans zo zou het voor mij zijn en zou ik ook zolang mogelijk blijven. Maar misschien is een nadenkochtendje wel een heel goed idee. Geniet voor nu in Wenen want soms gaat de deur maar 1 keer een eindje open...

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)