dinsdag 9 februari 2021

Postkaart


En toen begon het toch te sneeuwen en te sneeuwen
en werd alles wit, ik hoefde niet eens voor het
raam te gaan zitten wachten, enkel een nachtje te 
slapen en 's ochtends uit het raam te kijken..ooh..
De wereld ziet er ineens uit als een goedkope postkaart,
zo eentje die men graag met de beste wensen stuurt 
met kerst, een vredige, stille wereld waarnaar we
verlangen en waarin alles goed is..

Dus ik ging naar buiten en eigenlijk vond ik het alleen
maar heel erg koud met die snijdende wind, ook was
ik een beetje bang om te vallen (dat is echt wel een
dingetje sinds mijn val afgelopen voorjaar)
Ik keek naar de kinderen, dik ingepakt, met rode 
wangen die met hun sleetjes naar beneden gleden, 
gillend van plezier en ik realiseerde me dat het 
lang geleden was dat ik zo'n pure onbezorgde
vreugde had gevoeld zoals die van de kinderen in
de sneeuw, gaandeweg ben ik dat vermogen misschien
verloren, dat stemde mij ietwat melancholisch..

Wat ik voornamelijk heel fijn vond aan dit bijzondere
weer is dat het het nieuws domineerde, dagen ging het
bijna alleen over sneeuw, een mogelijke elfstedentocht,
treinen die niet rijden en ga zo maar voort.
Ook ik ging er helemaal in op, in de weermodellen, hoe 
koud het wel niet zou kunnen worden en hoe bijzonder dit 
allemaal is, al het andere nieuws en de saaiheid der dagen
waren even opgeschort, ver op de achtergrond.

En zo komen we weer terug mij de goedkope postkaart,
waarop de wereld vredig is en alles goed, heel even lijkt 
dat echt zo, de sneeuw bedekt niet alleen het landschap
maar ook alle zorgen en de vaak minder aangename
werkelijkheid, allemaal vergeten, hoe kort ook.
En dat maakt het dubbel prachtig.

Ik wens je een fijne dag 
(en niet vallen, hè :-)
-X-

2 opmerkingen:

  1. Hoi Ingrid,
    kan ik dat leuke kleurboek van jou nog ergens kopen?
    groet en een hele fijne zonnige witte wereld dag gewenst, Jacquelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi beschreven!
    Ook ik vond het fijn dat de sneeuw het nieuws domineerde. Op de weg was de sneeuw niet fijn. Rondom huis zorgde het voor veel pret.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)