maandag 1 maart 2021

Bootje op de Donau


 Na al het gefilosofeer over boten, mee- en tegenwind,
het gebabbel over kousenautomaten vragen jullie je 
waarschijnlijk af waar dat allemaal over ging...
Hoewel ik er gisteren op Instagram iets over zei wil ik dat
hier natuurlijk ook nog even doen, hier is iets meer ruimte.
Het hele afwegingsproces ging over de vraag of ik al dan niet
naar Wenen zou verhuizen maar dat hadden vele van jullie 
natuurlijk al lang geraden, een open boek ben ik, haha.

Het was iets wat al een jaar ofzo speelde, zonder dat het ooit 
concreet werd, maar toen ik in Wenen was eind vorig jaar
begonnen de puzzelstukken op zijn plaats te vallen.
Ik kreeg een fantastisch appartement aangeboden en er 
gebeurde zo nog wat dingen waardoor ik het gevoel kreeg
dat ik langzaam maar zeker die kant op werd geduwd.

Natuurlijk was/is er twijfel en vele mitsen en maren; 
ben ik niet te oud, ga ik heimwee krijgen (zeker) wat
ga ik daar doen en dan al het geregel met papierwerk..
Ik krijg al een soort paniekaanval als ik een wachtwoord 
ben vergeten en ik denk sowieso nogal snel dat ik iets niet
zal kunnen, wat dan altijd weer meevalt, dat wel.


Ook het feit dat P. niet mee zal gaan, om vele verschillende
redenen, was iets waar ik goed over na moest denken.
Gisteren kreeg ik daar al vragen over maar het feit dat
ik blog betekent niet dat ik ook zomaar over anderen 
kan en wil schrijven, zij kiezen er niet voor om 
persoonlijke dingen te delen met onbekenden, want het
is een feit dat ik verreweg de meeste van jullie niet ken.

Dus ik maakte een afweging en heb een besluit genomen,
dat is niet lichtvaardig gegaan maar dit is wat ik wil gaan
doen, of moet ik beter zeggen proberen, want ik ben er 
natuurlijk nog niet en je weet nooit wat er gaat komen.
Er kunnen allerlei redenen zijn waarom mijn bootje 
nooit de Donau af zal varen en Wenen zal bereiken;-)
Nog los van het feit dat het nu helemaal niet mogelijk is
om te reizen, wie weet wanneer dat pas weer kan.

Maar voor dit moment, en dat is alles wat er is, ga ik het
proces in gang zetten en ik zal zien hoe het loopt.
(dat is overigens natuurlijk altijd zo, met welk plan dan ook)

Ik wens je een fijne dag
-X-

17 opmerkingen:

  1. O Ing, wat spannend! En wat leuk! Er zal nog wel heel wat water door de Donau stromen voor het zover is maar wat een vooruitzicht om dichter bij je zoon en kleinzoon,en in Wenen!, te wonen!
    Je merkt al dat ik lichtelijk jaloers ben😏.
    Houd je ons op de hoogte?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je beslissing is gevallen. Maar vooral fijn dat je goede woonruimte hebt gevonden. Is het een appartement waar je al eerder in gewoond hebt? Ik hoop dat je wel doorgaat met bloggen en Instagram. Hartelijke groeten Beerta.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een bijzondere stap
    Het gaat je lukken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn voor je dat je al zover bent gekomen. Zal vast nog een spannende tijd worden maar lijkt me een goede beslissing. Mooi om nu dichter bij je kleinzoon te kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie en dappere stap. Ik geef je groot gelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een spannende stap! Blijf je wel bloggen, want ik verheug me nu al op jouw blogjes vanuit Wenen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben blij voor je dat je de knoop hebt doorgehakt, Ingrid. Het zal een heel avontuur worden, hoe het ook mag gaan. Maar het lijkt me goed dat je er 'ja'tegen hebt gezegd, op de een of andere manier. Wij blijven natuurlijk graag op de hoggte ...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, ik kan me voorstellen dat je daarover veel aan het twijfelen was, het is geen geringe stap. Reageren familie en vrienden positief?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Succes met de voorbereidingen. Zet m op

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een dappere stap, ik geef je groot gelijk ook al is dit moeilijk. Tuurlijk elke verhuizing heeft voors en tegens. Maar ja naar een ander land is heel wat. Je weet wie er daar op je wachten en dat is een groot geluk, doen dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Uit al je verhalen in Wenen bleek dat je er gelukkiger was dan waar je nu bent. Het kan tijdelijk zijn. Het kan een vertekend beeld zijn want op een blog en IG lijkt de wereld altijd anders dan de werkelijkheid. Ik wens je alle goeds bij wat je ook doet. Het brengt altijd iets.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een avontuur ... je hebt er goed over nagedacht, maak ik op uit je blogverhalen.
    Ik wens je (figuurlijk) een goede reis er naar toe. Succes met alles regelen. En als er dan weer gereisd mag worden, wens ik je voor dan (letterlijk) een behouden vaart ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooh wat spannend allemaal! Veel succes en we houden je in de gaten.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Doen, altijd doen want anders komt er misschien een moment dat je spijt krijgt van de beslissing het nooit gedaan te hebben.[ik spreek uit ervaring] Terug kan altijd, en wat is er nu fijner dan dicht in de buurt van je kind en kleinkind te wonen. En je bent nog jong genoeg om een nieuw avontuur aan te gaan.....wat kan er mis gaan...durf in het avontuur te stappen..Ik wens je veel wijsheid maar ook veel plezier van je genomen beslissing.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Ingrid,

    Ik wil je niet ontmoedigen en het is logisch dat je dichter bij je familie wilt gaan wonen. Maar vakantie is toch iets anders als er wonen. Ik weet dat van iemand die bij ons op het dorp woonde. Ze gingen bij hun dochter wonen in het Noorden van het land (ze woonden in de Zaanstreek) omdat ze ouder werden. Maar toen ging hun dochter verhuizen en zaten ze daar op hoge leeftijd in een dorp waar ze eigenlijk niet thuis hoorden. Mijn zoon zegt ook weleens, kom als je oud bent (wat ik al ben) bij ons wonen... gelukkig was het een grapje (ik moet er niet aan denken, hoe lief ik hem ook vind....) Maar goed, de mensen die hier bij ons op het dorp waren geboren en getogen, zijn teruggekeerd en later in hun "oude" omgeving overleden.

    Ik wens je veel wijsheid toe!!

    P.S. ik ben zelf 13 keer verhuisd, maar o, zo blij dat ik weer op mijn "ouwe" stekkie terug ben.

    Groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wouw zo stoer en eng tegelijkertijd, iets wat ikzelf nooit zou durven.

    Hopelijk zullen de laatste puzzelstukjes op hun plaats vallen als je eenmaal daar bent.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)