vrijdag 9 april 2021

Ach ja


Elke keer als ik op Instagram kijk trap ik er toch weer
in en vergaap ik mij aan het leven van anderen.
Het lijkt allemaal zo mooi, de huizen, de dingen die 
gemaakt worden, de gezelligheden en alle pracht en praal.
Het geeft mij soms het gevoel dat ik een uitgeklede 
versie van een leven leidt, hier zijn de dagen vaak eentonig,
alsof ik een soort time loop zit, het huis is een rommel
nu we hier aan het opbreken zijn en qua gezelligheid 
is er ook niet veel te beleven met alle maatregelen.
Maar ik dacht ook, toen ik hier weer eens mee bezig was
dat er misschien ook wel zo naar mij gekeken wordt.
Dat ik hier altijd maar gezellig zit te handwerken en
zomaar naar Wenen ga verhuizen, wat tamelijk
bijzonder klinkt en een prachtig avontuur lijkt.


Het is natuurlijk ook een prachtig avontuur maar aan de
achterkant van de foto's zit natuurlijk altijd een verhaal.
In het geval van de foto van het bootje, een potje 
tijgerbalsem, om het rechtop te kunnen zetten :-)
De foto is mooi maar de achterkant is houtje touwtje,
net zoals het echte leven, het is maar een beetje proberen,
rommelig, wind mee, dan weer tegen, soms blijft de 
boot varen, dan slaat hij weer om, althans bij mij..
Soms ben ik blij om naar Wenen te gaan, dan weer
denk ik dat ik gek ben om het te doen, dan denk ik 
het aankan, al dat geregel dan weer stort ik zo ongeveer
huilend ter aarde, maar ja dat zet je niet op Instagram.

En ik ga er van uit, dat dat bij velen zo is, dat er
niets is wat er niet bij hoort, en daar denk ik dan aan
als ik al die prachtige levens zie, maar er blijft altijd
een klein stukje over, het stukje waarbij ik denk dat
het misschien toch allemaal wel echt is, wie weet..
En als dat zo is, dan gun ik dat iedereen van harte,
echt waar en dan laat ik alle gedachten er aan weer
varen en ploeter ik weer verder, soms met groot 
gemak en soms niet, ach ja...

 Ik wens je een fijn weekend
-X-

14 opmerkingen:

  1. Foto's geven altijd maar een klein stukje weer van de werkelijkheid. Het zijn daarom geen leugens, maar wel maar een deel van de waarheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelf blog en post ik ook over de dingen die niet goed gaan of die anders gaan dan ik zou willen in ieder geval. Ik trek me altijd nog aan wat anderen doen en maken. Het inspireert me om te bewegen, te schrijven, te naaien, te klussen of bakken. De voorbereiding van je verhuizing breng jij ook authentiek on line. Het is niet alleen maar holladiee maar vooral keuzes maken, loslaten en proberen er wat van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij kan prachtig tekenen! Eigenlijk ben ik daar best wel een beetje jaloers op! En denk maar zo Ieder huisje heeft zijn kruisje!
    Die foto's zijn vaak de buitenkant!
    Fijn weekend en groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dat mooi beschreven!
    Ik vind het erg moedig dat je naar Wenen gaat verhuizen. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, Ingrid, zoals je zelf al opmerkte, al die prachtige levens die we op IG of andere sociale media zien, zijn toch maar de buitenkant, het mooie plaatje. Ieder huisje heeft zijn kruisje. Magere troost, maar toch echt.
    Ga maar lekker naar Wenen. Ik wou dat ik het kon doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Instagram is bijna nooit echt, maar het plaatje waarvan je anderen wil laten geloven dat dit jouw leven is. Natuurlijk is verhuizen naar Wenen, spannend, leuk of soms zelfs eng; jij gaat het wel doen. En dat vind ik ongelooflijk stoer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hierom hou ik zo van jouw blogjes : je eerlijkheid en herkenbaarheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi gebreid bootje!
    Ik denk dat bij velen de achterkant ook een stuk rommeliger is dan de voorkant en bij sommige mensen zelfs een zooitje. Ik probeer zo veel mogelijk te genieten van wat er WEL is. Bij ons is dat geen heel spannend en avontuurlijk leven. Dat past niet bij ons. Maar gelukkig wel met een fijn gezinnetje, lieve mensen om ons heen en leuke hobby's.
    Veel goeds voor jou. Een behouden vaart richting Wenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tja, wat we delen is vaak Insta-proof. Mooie plaatjes kijken is leuk en bijna iedereen weet ook wel dat het echte leven vaak wat minder leuke tikkies uitdeelt...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het gras is altijd groener aan de andere kant van het hek... Ik begrijp goed wat je schrijft, maar niemand heeft een volmaakt leven. Jij kiest ervoor om wél te schrijven over je twijfels e.d. anderen kiezen ervoor om alleen de mooie en positieve kant van dingen te laten zien. Volgens mij is met beide niets mis, een ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. En dat heeft jou gebracht tot de keuze van je verhuizing. Ik wens je veel geluk daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat je de 'achterkant' laat zien op die foto. En ook in je blogs, trouwens. Je brengt het zo mooi onder woorden, en maakt het daardoor zo herkenbaar. Dat is troostend, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik denk altijd dat instagram maar een heel klein stukje is van de werkelijkheid. Op mijn handwerkplekje laat ik ook de mooie kanten zien. Maar mijn blog probeer ik ook de diepte punten te delen.

    Het leven is niet enkel mooie rode roze, stralende zon. Ook al lijkt het soms wel.

    Wel extra leuk dat je eens liet zien hoe jouw mooie foto's tot stand komen! Want je kan het zo mooi maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ontzettend dapper van je om te gaan verhuizen terwijl je zo'n jaloersmakend stulpje hebt in Amsterdam. Je zou eigenlijk in beide plaatsen een onderkomen moeten hebben. Hoef je niet te kiezen en een beetje kunnen dobberen, een tijdje in Amsterdam en dan weer even in Wenen. Heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En ik me maar vergapen aan jouw maaksels en mooie verhalen en je leuke huis.
    Succes met alles Ingrid!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)