maandag 19 april 2021

Gras


Bij he blogbericht van gisteren stond een reactie waar ik
wel een beetje om moest lachen, iemand zei; eindelijk eens
een blogbericht wat ergens over gaat, ooh haha, daar ben ik 
blij om dat me dat na meer dan 2500 berichten en bijna 11
jaar bloggen toch nog gelukt is om zo'n bericht te schrijven.
Ik begrijp dat het moeilijk is om dat te evenaren dus ik 
babbel gewoon maar weer verder..
Na een toch wel turbulent weekend waarin mijn vriend
verhuist is en het huisje halfleeg is en ook echt zo voelt,
is het nu een nieuwe week en moet ik zien of ik een
soort van nieuw ritme kan vinden en de consequenties 
van mijn keuzes kan aanvaarden.
Een plan maken is één ding, maar het vervolgens echt
leven is een ander, je weet dat er emotionele dagen gaan
komen maar het je voorstellen is toch makkelijker..
Omdat dit een periode is van veel dingen af sluiten en
laten gaan, zaai ik de hele tijd maar gras, in de 
spreekwoordelijke zin natuurlijk, in een poging terug 
te kijken naar mooie groene grazige weiden bestrooid
met madeliefjes en pinksterbloemen..
En niet alles te labelen als mislukt, waar ik nogal de
neiging toe heb, nee, de dingen zijn gegaan zoals ze
gingen en misschien is het goed ze te laten rusten.
Zodat ik met een min of meer vredig gemoed kan 
vertrekken naar Wenen, dat is tenminste het streven,
bij sommige dingen groeit het gras goed, bij andere
blijft het een sneu veldje met een paar sprietjes,
het zij zo..

Ik wens je een mooie week
-X-

8 opmerkingen:

  1. Ik wens jou ook een fijne week. En succes met afsluiten en loslaten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Ingrid, die tussenperiode moet heel vervelend zijn. Wanneer vertrek je?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je berichten gaan altijd ergens over en zijn altijd plezierig om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Afscheid nemen is altijd een beetje sterven. Er blijft een gat in je hart, maar als je genoeg graszaad hebt, komt dat ook weer goed. Doe er wat wilde bloemen bij, dat staat vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is natuurlijk een hele rommelige periode in je leven, lastig ook omdat je nog niet precies weet hoe land deze gaat duren. Dus vind ik het best een goed idee, van dat gras. En dat er dan maar veel madeliefjes, vergeet-me-nietjes, klavertje vier en ander leuks in mogen groeien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sometimes the only way to grow is to pull up the old roots to let the new roots grow in a new location! have fun growing anew...!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je blogberichten lees ik altijd met plezier en vergeet het gras bij de buren niet. Dat is altijd veel groener. Succes met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik geniet van al je berichten en met dat gras zaaien moest ik denken aan wat mijn moeder altijd vertelde "het gras bij de buren is altijd groener" vind het een moedige stap. Ik wil samen met mijn man niet eens naar Friesland verhuizen. Daar woont oudste met kleindochters. De jongste woont vlak bij ons en daar blijven wij ook fijn. Dus heel moedig hoor wat je doet, komt vast goed. Groetjes Saskia.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)