Posts tonen met het label .ik wou dat ik... Alle posts tonen
Posts tonen met het label .ik wou dat ik... Alle posts tonen

vrijdag 18 september 2020

De stad van mijn verlangen


 Al maanden lang zit ik er op te vlassen dat ik naar
Wenen kan, in de eerste plaats natuurlijk omdat mijn 
zoon en kleinzoon daar wonen maar ook omdat ik 
het een hele prettige stad vind om te zijn.
Dus ik hou alle berichten en codes goed in de gaten,
eerst kon het gewoon helemaal niet, dat is helder,
dan hoef je ook niet te hopen en moet je gewoon wachten
op een venster, of beter gezegd een deur die geopend wordt.

Toen die eenmaal open was kwam mijn zoon en zijn 
familie naar hier en het leek een tijdje zo goed te gaan
allemaal dat ik dacht wel in de herfst te kunnen gaan.
Dus ik keek naar treinreizen en we informeerden bij 
de Oostenrijkse spoorwegen over de veiligheid en het
beleid, dat bleek allemaal prima in orde..
Nu het net allemaal wat concreter werd is Amsterdam
ineens code rood (oh ellende) voor Duitsland en is 
het maar de vraag of ik daar door heen mag reizen,
het is heel onduidelijk allemaal, met een auto mag 
het wel, maar die bezit ik niet..
Met de trein is het misschien mogelijk totdat Wenen
ook code rood wordt (het gaat daar ook niet helemaal
lekker) dus nu weet ik het niet..

Ik begrijp heel erg goed dat mijn verlangen om mijn
familie te zien een klein probleem is in deze grote
wereld met nog veel grotere problemen..
Maar die kan ik niet allemaal op mij nemen en 
daarom beperk ik me tot een wat kleinere cirkel..

Enfin, ik blijf hopen op een moment dat de deur weer
open is en mocht dat niet gebeuren dan zit er niks anders
op dan mijn spullen in een vrachtautootje te zetten en
voorgoed naar te Wenen verhuizen;-))

Ik wens je een fijn weekend
-X-

woensdag 4 december 2019

Interieurblogger (voor éénmaal)


Soms wou ik dat ik een interieur blogger was, dan had ik
altijd iets om over te schrijven, dat ik een nieuwe vaas
had, een nieuwe bank of een bijzondere lamp.
Dat ik dan een huis had met vele kamers, die ik elke keer
opnieuw kon decoreren met allerlei dingetjes afhankelijk 
van het seizoen, en daar iets over zeggen, ik zou zo snel niet
 weten wat, maar misschien zou ik iets kunnen verzinnen..
Dat ik dan geen rommelige kapstok had met een stapel 
schoenen eronder in een veel te krap halletje, maar een
ruime entree die een foto waardig zou zijn.
Ook de stapeltjes op de trap, van die stapeltjes met
onduidelijke dingen, die naar boven of misschien juist
naar beneden moeten, zouden dan ontbreken..


Ooit had ik zo'n huis, lang geleden inmiddels, met vele
kamers waar je door heen kon dwalen, alles zorgvuldig
ingericht met heel veel spullen en dingetjes.
Gek genoeg verlang ik er nooit naar terug, de meeste 
spullen en dingetjes zijn al jaren weg en ik weet
helemaal niet meer wat het allemaal was..
Hier in het kleine huisjes staan de dingen die ik nodig 
heb en dingen waar ik aan gehecht ben, ik koop
 bijna nooit iets nieuws, ik vind het goed zoals het is
 en ik voel geen enkel verlangen om iets 
te veranderen of om iets te vervangen.
(nou ja, heel af en toe, zo vond ik de roze bureaulamp
een tijdje geleden op een rommelmarkt, dat leek mij 
na jaren zonder lamp daar, wel handig :-)
Eigenlijk heb je het zo wel een beetje gezien, ik heb 
nog wel een keukentje, maar dat is onder de dijk 
(dit is een dijkhuisje) en daar is het veel te donker 
om te fotograferen en nog twee slaapkamertjes,
maar daar staat enkel een bed, kast en een bureau.

Enfin, tot zover mijn interieur bloggers carrière, 
best jammer want soms lijkt het mij zo makkelijk
dat je altijd iets hebt om over te schrijven, maar aan
de andere kant kan je naar iets verlangen maar als je
dan eens goed kijkt naar wat er is, blijkt dat vaak
eigenlijk meer dan voldoende:-)

Ik wens je een fijne dag
-X-