donderdag 17 oktober 2013

Waiting (while taking pictures of my room..)



gisteren kwamen Martine en Marlous op visite
, beide ken ik al vanaf de begintijd van mijn blog,
aanvankelijk via de mail
en later in het echt..:)
dus ik veegde het huisje een beetje aan,
zette de koffie klaar en ik vouwde voor hen beide
een vogel, als aardigheidje..


ik had zo'n beetje in mijn hoofd
dat ze hier rond half één zouden verschijnen
dus ik zat hier keurig klaar..
en ik wachtte...
en terwijl ik zo zat te wachten
en ik maar foto's begon te nemen
vanaf mijn stoel, de kamer rond...
bedacht ik mij dat ik zo ongeveer mijn halve leven
heb zitten wachten..
op mensen die langskomen, op de kinderen
(het Ergste wachten was 's nachts als ze uit waren
en dat ik dan om half 4 wakker werd
en er nog niemand was, en dat ze dan 
ook hun telefoon niet opnamen ohoh..)


ik wachtte op de trein, goed nieuws,
op de koffie, in een rij voor de kassa,
dat het over zou gaan, dat het zou beginnen,
voor de pont, op betere tijden,
tot het eten klaar was, op de zon,
een telefoontje, een lief woord,
op het vliegveld, tot de wind zou gaan liggen,
in de file, op het verlossende woord,
het (wat dan ook) eindelijk op zou houden, 
totdat ik een idee kreeg...


de uitslag van het één of ander,
totdat ik zou vertrekken,
of juist aan zou komen..
op betere tijden..
tot de slaap zou komen, 
post die maar niet bezorgd word,
dat het eindelijk morgen zou zijn,
totdat ik het zou durven,
tot ik groot zou zijn....


kortom de Wacht-Lijst
die ik mij zo bedacht terwijl ik hier zat te wachten
kwam mij ineens Eindeloos voor..
toen ze uiteindelijk binnen kwamen zeilen
(dat is natuurlijk maar een uitdrukking..
ze kwamen met de pont.. die heeft een motor..;)
was ik zo in gedachten verzonken
dat de tijd was omgevlogen
en ik was helemaal vergeten dat ik op hen zat te wachten..


wij hadden een bijzonder genoeglijke middag
(en avond)
wij kletsten elkaar de oren van het hoofd
over van alles en niets
over de lol en de tegenzin (zo af en toe)
van het leven op internet,
baby-egels, alleen werken, huizen, bloggen
trends, aardige (of niet) mensen,
kinderen, mannen en kuikentjes
(dat was zo Zielig, dat kan ik hier echt niet vertellen ;)


wij drinken, koffie en thee,
aten broodjes zo uit de oven
(hoewel ik eigenlijk niet eens wist hoe die aan moest,
maar het is gelukt)
en 's avonds in een restaurantje in Rhenen
na afloop zette zij mij af bij de pont...

en terwijl ik stond te wachten,
in de winderige donkere avond
tot de pont aan kwam,
bedacht ik mij dat het fijn was om daar zo te staan
nog nagloeiend van de fijne dag
en dat ik Eigenlijk helemaal niet wachtte
maar dat alles precies goed was
zoals het was...

ik wens je een fijne dag
-X-

woensdag 16 oktober 2013

Things I found and a one euro present..


nu kom ik lang niet meer zo vaak
in een kringloopwinkel of rommelmarkt
als eerst, ze zijn gewoon te ver weg
omdat P door de week de auto mee heeft
(ik hou best van fietsen, maar niet in de regen..)
op de één of andere manier mis ik het ook niet echt
je raakt er gewoon aan gewend, om niet te gaan
(zoals je Uiteindelijk aan alles gewend raakt
dat vind ik tegelijkertijd een verontrustende
en geruststellende gedachte...maar ik dwaal af..)


maar zo af en toe geraak ik dus op een markt
of in een kringloopwinkel
waar ik allerlei feestelijke dingen vond
volstrekt nutteloos verder,
maar dat maakt ze juist zo fijn...
zo wilde ik persé de laatjes hebben
maar ze staan hier nu op een stapeltje
(wel een heel mooi stapeltje)
zomaar te staan...
(net als de kopjes...ik heb zoveel kopjes
dat ik wel koffie uit kan gaan delen
aan de mensen die hier bij de pont staan te wachten..)


ook deze schoonheid heeft geen enkel nut verder
hij werkt op 110 volt
dus je kan hem niet eens in het stopcontact stoppen
(dat kan wel, maar dan gebeurt er niets,
ja, misschien slaan de stoppen door :)
maar toen ik hem zag
vond ik wel dat ik Ineens niet meer zonder kon..


hier sprong mijn hart ook even van op,
ook al heb ik al zeker 6 nietmachines,
zo'n mooie zag ik nog nooit
en hij doet het ook nog...
(nu moet ik natuurlijk wel Iets gaan verzinnen
wat ik fijn aan elkaar kan nieten..)


ik ben benieuwd wat jij vond
waar je blij van word..
ik kocht ook nog een 1 euro kadootje
mocht je benieuwd zijn wat het is,
en het willen ontvangen
laat dan een reactie achter
ik zal het Vrijdag laten zien
en weggegeven aan iemand die reageerde

wel,
ik ga mijn nieuwe onderzetters eens oppoetsen
om onder de koffiekopjes te zetten
(dat doe ik eigenlijk nooit
maar omdat ik ze nu eenmaal gekocht heb)
want ik krijg straks hele leuke visite..
maar daarover morgen misschien meer..

ik wens je een kleurrijke dag
-X-

dinsdag 15 oktober 2013

And it is Tuesday (instead of Monday)


nu is het dan toch nog Dinsdag geworden
terwijl ik eigenlijk Maandag had gezegd..
maar er kwam Ineens iets leuks tussendoor
(ik ben dol op leuke dingen die ineens 
tussendoor komen)
Fem kwam met Merel 
(haar dochter van 8, die ook te zien is
op de allerlaatste pagina van mijn boek ...)
het was al langer het plan,
maar nu kwam het voor beide goed uit..
Zaterdagmiddag kwamen zij aanwaaien
met de opstekende wind uit het Zuidwesten,
eenmaal aangekomen
 liet ik alles uit mijn handen vallen,
inclusief mijn blogbericht van gisteren,
om er tijd voor te maken
en te genieten..


want fijn was het..
terwijl buiten een vliegende storm over het land trok
de zielige (wij vonden het zielig) koeien buiten
met opgetrokken schouders stonden te klappertanden
(echt waar, als je goed luisterde hoorde je het..)
de regen tegen de ruiten sloeg
en het huisje wapperde in de wind..
zaten wij gezellig binnen..
we dronken eindeloos, koffie, thee..


we kletsten, Merel babbelde
ik leerde ze sterren en kraaien vouwen
Merel had het zo te pakken, maar Fem..
vond het wat lastiger..het werden ietwat
verwaaide, gekreukelde kraaien
maar misschien kwam dat ook wel door de wind..;)
en af en toe keken we naar de koeien
terwijl we zeiden
ah nee, dat is Echt zielig..


we haakten, Merel een tasje
en Fem een (freestyle)  Barbierok
bezochten een rommelmarkt in een gymzaaltje
hier in de buurt, waar ik 6 plastic diertjes kocht
en mij later bedacht dat ik er natuurlijk veel meer
mee had moeten nemen, dus we gingen terug,
met regenjassen en laarzen aan
op de wiebelende pont...
en kochten de hele doos


dus ik heb nu een hele plastic dierentuin,
dit zijn er Zomaar een paar...
we aten frietjes (voor het vakantiegevoel)
en keken een film op de bank..
kortom ik had het zo druk met Gezellige dingen
die er tussen door kwamen
dat het nu Zomaar ineens Dinsdag is geworden
terwijl ik eigenlijk Maandag had gezegd..

ik wens je een fijne dag
-X-

zaterdag 12 oktober 2013

O my, so many choices..


soms zit mijn hoofd zo vol ideeën
dat ik zelf door de bomen het bos niet meer zie
(of de druppels in de regen)
ik had vanochtend zoveel mogelijkheden 
voor een Mogelijke blogpost, dat ik er gewoon
niet meer uitkwam
ik zou Dit kunnen doen of Dat..
en hoe meer mogelijke foto's ik bekeek
hoe minder ik kon kiezen
dus ik zeg het maar gewoon zo als het is..
ik kom er vandaag niet uit..
dus ik ga eens even wat anders doen
om mijn hoofd wat op te ruimen
zodat ik maandag weer 
kan kiezen uit alle mogelijkheden
die er door heen tuimelen..

ik wens je een heel fijn weekend
(en een opgeruimd gemoed)
-X-

vrijdag 11 oktober 2013

Knitted shawl DIY


nu het zo vroeg donker is
zit ik veel vaker 's avonds op de bank
ik kijk dan naar het één of ander op de laptop,
altijd met een handwerkje
deze week een breide ik een das
soms kijk ik uitzending gemist (meestal Pauw en Witteman,
ik hou gewoon van gebabbel..)
en af toe een serie, als ik die voorhanden heb
deze week was dat the Bridge


dat vond ik zo spannend
dat ik er gewoon sneller van ging breien
ik maakte ook veel fouten
want tegelijk breien en de Engelse ondertiteling lezen
gaan niet altijd even goed samen
(ik had er ook een beetje spijt van dat ik 
de laatste aflevering bekeek
vlak voordat ik naar bed ging, ik was er
gewoon een beetje naar van, maar dat terzijde
en mocht je nog gaan kijken, doe dat niet..)


zo maak je de das
mocht je ook Ineens zin hebben in een breiwerkje
(al dan niet voor de tv)
eigenlijk is het een gerstekorrel-steek
maar dan met 2 recht 2 averecht
het is heel simpel, als je maar niet vergeet
na 2 pennen de steken te laten verspringen
(wat ik dus nogal eens deed)
de wol die ik gebruikte was eigenlijk voor pennen 
nummer 5, ik breide met pennen nummer 8
het effect is dat een los, zacht breiwerk word..
(het aantal steken kan je natuurlijk
altijd aanpassen, zolang het maar
deelbaar is door twee..)


de das is af, the Bridge is uitgekeken,
dus ik ben een nieuw handwerkje begonnen,
(ik weet nog niet wat het word)
maar nog geen nieuwe serie,
ik moet er echt nog even van bijkomen
rest mij nog te zeggen,
dat ik iedereen hartelijk wil bedanken
voor alle leuke reacties op de kleine-papieren-give-away
en ik zou willen vragen of de volgende mensen
hun adres willen mailen:
Denise Beckland, Esther Impuls en Daniëlle Kok,
dan stuur ik een envelop met Dingetjes op
dank je wel

ik wens je een fijne dag
-X-

donderdag 10 oktober 2013

woensdag 9 oktober 2013

Waves or zig-zag (diy)


nu had ik het al een paar keer geprobeerd
om dit golf of zigzag patroon te haken
ik heb een boekje waar het in staat
maar ik word altijd terstond blanco in mijn hoofd
als ik een haakpatroon begin te lezen
dan probeer ik het
en nog eens en nog eens
en dan laat ik het doen..
(volgens P een Zeeuwse uitdrukking:
laat maar doen..hij dacht dat het betekende
dat ik het dan ook Echt ging doen..maar nee
het is zoiets als laat maar zitten...
het zou ook nog kunnen zijn dat ik het zelf verzon..
maar dat terzijde)


laatst keek ik even op de blog van Pip
van Meet me at Mikes
zij was bezig een zigzag deken te haken
ik kreeg er meteen weer zin in
bovendien maakte ze er een prachtige tutorial van
zo duidelijk dat het mij ook lukte
en als je eenmaal de slag (heet dat zo bij haken?)
 te pakken hebt
is het helemaal niet moeilijk
het komt eigenlijk op het volgende neer:


let op, dit is niet het volledige patroon,
het is een soort steuntje in de rug (ha)
ik zou het patroon van Pip volgen
en dan komt het helemaal goed..
ik ben zomaar begonnen met een proeflapje
waar ik een etuitje van gemaakt heb..


ik haakte een lapje van 25 bij 30 centimeter
vouwde het dubbel
en naaide de zijkanten vast
ik wil het sluiten met drukkertjes
maar die kon ik nergens vinden
(terwijl ik toch zeker weet..)
wel, als ik ze tegenkom zal ik ze er op naaien..


een zig-zag deken zou natuurlijk helemaal mooi zijn
maar ik heb nog zoveel andere ideeën
dat dat er voorlopig niet van komt..
(dat laat ik maar even doen..:))

het is grijs hier langs de rivier en het motregent
ondanks dat wens ik je 
een kleurrijke dag
-X-

dinsdag 8 oktober 2013

Little paper (things) give-away


dit lieve (tenminste als je een mandje lief kan noemen)
 kleine mandje kocht ik afgelopen zondag
bij Jolanda op de markt..
niet dat ik er ééntje nodig had,
ik heb echt bergen mandjes, manden,
en nog grotere manden..
in alle soorten en maten..


ik heb ze natuurlijk ook Echt allemaal nodig
om boodschappen mee te doen
(ik heb er altijd één bij me
bij voorkeur een roze
terwijl ik verder helemaal niks roze heb..)
maar ik heb ook manden voor
sokken, sjaaltjes, toiletspullen..
en hier in de kast voor mandjes voor
potloden, scharen, losse kleine Dingetjes,
toen we gingen verhuizen
stond een minstens een kwart van de spullen
in manden, het zag er heel gezellig uit, vond ik
(maar P. dacht daar heel anders over)


dus het zal je niet verbazen
dat ook heel veel van mijn markt spullen...juist...
nu bedacht ik mij dat lege mandjes
waar je dan weer opnieuw iets in kan doen
nog fijner zijn dan volle,
dus wil ik de inhoud van 
de mandjes-met-papier-dingetjes-
over-van-de-de-markt, weggeven..


ik heb drie enveloppen
voor 3 van jullie
(mandjes waren leuker geweest
maar dan zijn de verzendkosten veel te hoog)
waarin dan per envelop
5 zelfgemaakte en 10 gestempelde enveloppen
inzitten, 3 kraanvogels of kraaien
5 geplakte zakjes en een zakje met allerlei
plaatjes inzitten...
het is natuurlijk zomaar een Aardigheidje
maar misschien vind je het wel leuk..


-if you like to receive an enveloppe
with all kinds of handmade (by me) paper things
please let me know!-

laat een reactie achter als je wil,
laat mij dan even weten of je kraanvogels 
of kraaien leuker vind..
dat kan tot vrijdag
(en oh daar hoef je niet voor te liken, volgen
of wat dan ook..)

ik wens je een mooie dag
(ik geloof dat het lekker zonnig word
en dat het morgen gaat regenen
dus nog even genieten
(en de was buiten hangen,
is die mand ook weer leeg ;)

fijne dag
-X-

nb. nagekomen bericht..
ik zie dat veel mensen 1 dingetje kiezen
dat hoeft niet, in elk van de 3 enveloppen
zitten Alle dingetjes van de foto's
je hoeft enkel te kiezen of je kraanvogels of kraaien
erbij wilt :))

maandag 7 oktober 2013

Another song



weet je wat nu zo gek is..
ik zie altijd als een berg op tegen de markt
ik denk van te voren
dat ik het Deze keer echt niet voor elkaar krijg..
al die dozen inpakken, kleine dingetjes maken,
nieuwe visitekaartjes bedenken..
 ik geef me op het allerlaatste moment op
want ik wil niet in de kou en de regen staan..
(dus ik bestudeer de weersverwachting..)
begin zuchtend alle dozen in te pakken..


vervolgens krijg ik dan de mail waar ik sta
dan denk ik altijd dat het geen goede plek is
begin ik te twijfelen of ik wel de goede spullen heb,
wie wil Dat nu hebben, en zijn de prijzen niet te hoog..
op de dag zelf vraag ik me af of ik wel tijd genoeg heb
om de kraam in te richten..
vind ik dat het er weer zo rommelig uitziet..
en kan ik dat wel allemaal op mijn eentje..
kortom het is elke keer hetzelfde liedje..


want uiteindelijk gaat het altijd Zo: 
ik heb in een ochtend alles uitgezocht en ingepakt,
en bovendien geprijsd..
vind ik het leuk om kaartjes te stempelen,
zakjes te maken en zo voort..
de plek waar ik sta blijkt altijd prima
altijd heel gezellig naast Jolanda
en deze keer ook naast Julie
het zonnetje schijnt, ik heb binnen anderhalf uur
mijn kraam (soort van) ingericht..
en de hele dag is het een komen en gaan van leuke
enthousiaste mensen..
en (bijna) niemand klaagt over de prijzen..


en hoewel het heel druk is
lukt het mij ook nog om (zo ongeveer)
iedereen te woord te staan, alles in te pakken enzo..
vind ik het nog leuk ook
en heb ik altijd een Hele Fijne dag

en weet je wat nu zo gek is..
zo was het deze keer ook...

(ik zal nu echt proberen om dit te onthouden voor
de volgende keer wanneer het idee
in mij opkomt om naar de markt te gaan..
en proberen een Ander liedje te zingen ..)

ik wens je een fijne maandag
-X-

zondag 6 oktober 2013

Gone

ondanks het feit 
dat het nu nog grijs en mistig is
beloofd het een prachtige dag te worden,
de auto is volgeladen,
de broodjes zijn gesmeerd
(ik krijg nergens zo'n fijn 'schoolreisjes-gevoel' van 
als van witte broodjes met kaas en hagelslag :)
dus ik ben er klaar voor,
mocht je langs willen komen
ik sta op de Sundaymarket in Amsterdam
aan de Gosschalklaan/Slingerland
(ik heb het ook niet verzonnen)
voor de gashouder..
misschien tot dan!
Ik wens je een stralende Zondag
-X-

zaterdag 5 oktober 2013

Dans mon jardin


eigenlijk is het uitzicht hier zo mooi
dat je helemaal geen tuin nodig hebt
waar je ook kijkt zie je gras, lucht, water en in de verte bomen..
een bankje om te zitten
en er gewoon naar kijken is meer dan genoeg
toch hebben we een tuintje
een beetje vreemde vorm
eigenlijk een soort driehoek rondom het huis
een gedeelte is hoog (op de terp)
een voortuintje wat onderhouden word
door een tuinman (ha, zo grappig,
maar het zat bij de huur in..)


achter heb je een terrasje
en wat gemetselde bakken
die helemaal volstonden met klimop enzo..
nu had ik echt heel veel zin
om ook zelf wat dingen te planten
dus ik haalde de bakken leeg..
in de ene plantte ik kruiden
en in de andere wat groente..


nu was het natuurlijk wat aan de late kant
om half Augustus nog van Alles te planten
maar een paar dingen konden nog wel..
bietjes, andijvie en wat prei..
in aanvang zag het er allemaal nogal treurig uit..
één van de andijvie planten
was al na een dag opgegeten..


maar kijk nu eens
een Heus groentetuintje
zelfs de andijvieplant liet zich niet uit het veld slaan
en weerstond alle hongerige slakken..
alleen de prei heeft er niet zoveel zin in
die staat gewoon maar een beetje te zijn..


de kruiden gaan ook lekker
de peterselie groeit als een malle
ik heb er ongelofelijk veel lol in
in mijn tuintje
een beetje zoals in dit liedje
ik heb nu al zin in het voorjaar
(om meerdere redenen, ik ben niet zo goed in winters
de gedachte aan kou en grijs..ohoh
maar dat schuif ik nog even voor me uit
en zolang het enigszins kan
kan je mij vinden in mijn tuintje..

ik wens je een heel goed weekend
-X-

vrijdag 4 oktober 2013

Paper & ♥


fijne Vrijdag
-X-

donderdag 3 oktober 2013

First things I bought on a fleamarket..

de allereerste keer dat ik een rommelmarkt bezocht
ik moet zo ongeveer 15 zijn geweest..
was op het oude Waterlooplein in Amsterdam..
ik vond het geweldig...
de liefde voor tweedehands dingen was geboren..
en ooh overal die bergen met kleren
waar ik eindelooos in kon graven :)
uiteindelijk nam ik een veel te groot gestreept tuinpak mee
een turquoise wollen twinset
een stapel jaren 50 rokken
en een zwart ribjasje..ik weet het nog precies..
dat waren een heleboel spullen voor zo weinig geld
dat ik verdiende met een krantenwijkje
thuisgekomen vermaakte ik het tuinpak
(ik maakte toen ik klein was altijd
kleertjes voor de Barbie, 
dus ik dacht dat ik dat ik ook wel kon..)
tot een tuin-rokje en droeg het samen met de twinset
een maillot en roze kaplaarzen
ik vond zelf dat ik er Geweldig uitzag 
maar nu ik mijzelf zo getekend heb
zoals het er Ongeveer uit moet hebben gezien
vraag ik me af of anderen dat ook vonden,haha

ik wens je een fijne dag
-X-

woensdag 2 oktober 2013

I think I saw him...


-ingezonden foto door Heidi-

de duif die Mr. Little nr.2 meenam
(hij heeft helemaal geen voornaam
misschien weet één van jullie hoe hij heet?)
is allang weer geland op het nest..
hij zit hier voor in de lelijke conifeer
gezellig te koeren (koeren duiven?)
maar van Mr. Little nr.2 geen spoor
wel kreeg ik foto's per mail verzonden
van mensen die Denken hem gezien te hebben..
zo was er een mailtje van een vrouw
die in een park in Berlijn was
(ze ze er nog bij dat het heerlijk weer was)
maar nadat ze de foto gemaakt had
was hij verdwenen...nergens meer te zien..


-ingezonden foto door Monsieur Legrand-

een mailtje van een toerist in Parijs,
hij kwam zelf uit het Zuiden, en was voor het eerst...
wel, het was een heel lang verhaal
wat ik jullie zal besparen,
die dacht zijn gele das te zien
toen hij de Sacre Coeur wilde bezoeken
(ik moet zeggen dat ik deze niet echt heel overtuigend vind
je moet wel heel veel fantasie hebben
om daar Mr. Little nr.2 in te zien..)
het was verder een heel aardig mailtje, dat wel..


-ingezonden foto door Juanita Hernandez-

oh en deze foto
van een vrouw in Sevilla
die haar man, die daar loopt wilde fotograferen
plotseling wapperde er een gele das in het beeld
op het moment dat ze klikte..
ze was er nogal humeurig over, schreef ze
pas veel later dacht ze..het zou toch niet...
(het zou Zomaar kunnen)


-ingezonden foto door Luigi (geen achternaam genoemd)-

dit is wel de meest romantische gedachte
dat Mr. Little nr.2 samen met een vrouw
met een roze strik in haar haar
door de grachten van Venetië zou varen
de foto is gemaakt door een andere gondelier
die nog wel geprobeerd heeft
zijn gondel te keren, en achter ze aan te varen
maar toen waren ze al uitgestapt
bij de Brug der Zuchten
en verdwenen in de massa...


-ingezonden foto door Grootmoeder-

het meest intrigerende mailtje
kreeg ik van Grootmoeder uit het Woud
zij zegt dat hij gezien zou zijn
in het mandje van Roodkapje
(de vraag die natuurlijk meteen naar boven komt
bij het zien van deze foto is
wat doet die wolf daar
en hoe kon het wezen dat Grootmoeder deze foto nam..)
ik mailde haar nog terug met deze vragen
maar vooralsnog heb ik geen antwoord gekregen..

ik weet ook niet of ik al deze mailtjes
(noch dit hele blogbericht ;) moet geloven
maar alleen al het idee dat Mr.Little nr.2
al deze mooie avonturen beleefd
lijkt mij voldoende..

ik wens je een fijne dag
(en een Mooi Avontuur)
-X-

dinsdag 1 oktober 2013

Paper crows


nu vouwde ik al vele kraanvogels
gewoon omdat het zo'n fijn gedachteloos werkje is
in Japan zeggen ze dat als je er 1000 vouwt
je wens tot gezondheid en vrede in vervulling zal gaan,
wel, daar heb ik ruim aan voldaan 
en ik had weer eens zin in een andere vogel...


dus ik zocht op internet naar een andere
ik vond er vele,
dus ik probeerde kippen, zwanen en duiven
maar geen van allen vond ik zo mooi als de kraai
(mocht je hem zelf willen vouwen
je vind hem hier )
ik vind kraaien eigenlijk helemaal geen leuke vogels
vooral het geluid wat ze maken vind ik nogal akelig..
maar zo van papier
en zonder stem vind ik ze prachtig...


eerst probeerde ik ze met de instructies erbij
wat ik heel erg lastig vind
het ziet er dan zo logisch uit, 
maar het lukt me nooit meteen...
daarna is het een kwestie van doorzetten ;)
en uiteindelijk heb je hem te pakken
(hoe het moet en de kraai)
dus ik vouwde en ik vouwde
totdat ik zo'n grote zwerm had
dat ik besloot om er een aantal mee te nemen naar de markt


de vraag die ik ongetwijfeld krijg
bij zo'n papieren bericht
is waar komen de papiertjes vandaan...
dat is niet uit één winkel 
ik ben dol op papier en kijk altijd overal
als ik ergens ben in kantoorboekhandels,
winkels met kunstenaars benodigdheden
(prachtig woord: benodigdheden, maar dat terzijde)
maar bijvoorbeeld ook bij de Tiger
en in het buitenland gewoon in de supermarkt..


maar er zijn ook genoeg webwinkels 
die allerlei fijne papiertjes hebben
kijk bijvoorbeeld eens bij Nieuw Avontuur
mooi origami papier kan je vinden bij Papier enzo
(even voor de duidelijkheid, dat zijn niet-gesponsorde links :))


ik wou nog even zeggen
dat ik met plezier jullie reacties op het Hup bericht 
van gisteren heb gelezen
ik ben blij dat ik niet de enige ben..
(misschien moeten we een Hup-Club beginnen ;)
en hoewel ik het niet op de muur heb geschreven
plakte ik het wel op de kast :HUP
elke keer als ik hier de kamer uitloop
zie ik het staan...en gisteren hielp het..!

ik wens je een fijne dag
-X-