donderdag 19 januari 2017

Uitsneeuwende mist


Gisteren hadden we een weer fenomeen wat ik 
helemaal niet kende, niet dat ik nooit een wit bevroren
wereld had gezien, maar de term 'uitsneeuwende mist'
kende ik nog niet.
Het is zoiets als mist terwijl het heel koud is en dat
de mist dan door die kou sneeuwkristallen vormt.
Het was werkelijk prachtig, als je goed keek zag je 
de kristallen liggen in de tuin..


Ik ben een groot liefhebber van bijzonder weer,
hoewel mijn eigen observaties zich beperken tot 
een thermometer en oh ja een regenmeter in de tuin.
En ik kijk natuurlijk, voel, en ervaar het, ik hou vooral 
van weer wat je kunt horen, onweer in de zomer,
de wind die om het huis giert en de regen die tikt
op het dakraam, of op een tent, nog beter..
Elke dag kijk ik even op wat weer sites, waarbij 
Windytv mijn favoriet is, een tip van mijn zoon Daan,
met wie ik regelmatig app over het weer..
(als ik dit zo neer typ lijk ik wel een fanaat, haha)


De twee foto's van het landschap, waarvan ik nu pas zie
dat bij de laatste de horizon scheef is, nam ik zo vanuit
mijn voordeur, je zou niet kunnen raden dat dit in 
Amsterdam is, als je het niet zou weten..
Hoe dan ook, uitsneeuwende mist is voor mij het woord
(de woorden) van deze winter, niet dat ik enige autoriteit
bezit om iets tot het woord uit te roepen, maar toch :-)

Morgen blog ik overigens niet, tot mijn verbazing
en plezier (en ook wel een beetje zenuwen) ben ik 
uitgenodigd voor het Flow nieuwjaarsontbijt in Utrecht,
dus ik moet morgen vroeg op om mijzelf een beetje
op te kalefateren (haha, ook al zo'n leuk woord)
en op stap te gaan..

Ik wens je dus alvast een heel goed weekend,
beetje vroeg, maar dan heb je die vast binnen..
-X-

14 opmerkingen:

  1. Ook nog nooit van gehoord, geeft wel prachtige fotoos. Ik ga eens op die weer site kijken. Ik kijk ook elke dag wel een paar keer, heb twee favorieten en kijk dan ook de video's die erbij horen. Eet smakelijk morgen, zal best lekker zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n ontbijt opent vast weer nieuwe deuren! Dank voor de prachtige mistkristallenfoto.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 'Uitsneeuwende mist', het klinkt al zo mooi dromerig! Heel veel plezier bij het nieuwjaarsontbijt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze winter gaf al veel mooie dingen... Google maar eens op 'ruige rijp', je weet niet wat je ziet!
    Je foto's zijn weer prachtig.
    Liefs Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi, hi! Heerlijk stukje weer Ingrid! Genieten dus van uitsneeuwende mist, ik heb het ook zien vallen, maar wist niet dat het zo heet.
    Veel plezier morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heerlijk woord opkalefateren, hoorde het al zo lang niet meer. Fijn zo'n ontbijt.
    Vele groeten uit het noorden, het ziet er hier nu net zo wit uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto! Ik kende het woord ook nog niet, maar erg mooi! Ondanks dat ik niet zo vsn de winter hou en gladheid eng vind, geniet ik toch van de prachtige bomen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi hè!!
    Ohhh bij het Flow nieuwjaars ontbijt, lijkt me heel passend ��

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jaaaa het is eindelijk gelukt om een reactie te plaatsen🎉

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig zijn je foto's...leuk morgen je ontbijt veel succes...oh en je windytv is erg handig...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige term en een schitterend verschijnsel, die uitsneeuwende mist!
    Veel plezier bij 't ontbijt morgen en een heel fijn weekend!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk. Ik probeerde er gister een foto van te maken. Het zat op de autoruit maar voor ik de foto goed en wel gemaakt had, had manlief al gewist :) Leuk dat je uitgenodigd bent voor het ontbijt. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die term kende ik ook nog niet! Enne...ik zag net op Flow IG foto's van een ontbijtsessie, dus daar was hij ook bij? Zag er super gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)