woensdag 22 februari 2017

Duifje (en een kleine give-away)


Er komt een moment in de winter dat ik het
eigenlijk wel weer mooi vind geweest, meestal
is dat zo rond mijn verjaardag..
Dat moment dat je af en toe een vleugje lente meent
te ruiken, maar dat het net zo snel weer verdwenen is..
Vanuit mijn raam ziet alles er nog heel winterachtig uit,
wel zie ik dat er al katjes aan de boom hangen, zo heet dat toch,
het klinkt een ineens een beetje gek; katjes in bomen :-)
Ook zie ik regelmatig vogels, vooral parkieten, hoewel je die
nu niet meteen een inheemse vogel zou kunnen noemen,
geen idee hoe het komt dat er zoveel in het wild rondvliegen.
Vanochtend zag ik een duif op een tak, hoog in de boom,
de tak zwiepte heen en weer in de wind, de duif
bleef gewoon zitten, nu zeg ik niet dat duiven kunnen lachen,
maar toch zag hij er vrolijk uit, meebewegend met de wind..
Ah ja, dacht ik dat is een mooi beeld, gewoon meebewegen
met wat er is en dan ook nog eens glimlachend..
En ik dacht aan de duifjes die ik eens maakte voor mijn
voorheen webshop, het is een print waar er twee opstaan,
die je zelf uit kunt knippen en op kunt hangen.
Mocht je graag zo'n print willen ontvangen, laat dan 
een reactie achter, ik geef er drie weg..

Oh ja, mocht deze foto je bekend voorkomen, dat
kan kloppen ik plaatste hem al eens eerder..
Maar omdat ik blogberichten maak zoals de wind waait,
en ik dit op het laatste moment verzon, had ik geen 
tijd om nog een andere foto te maken.

Ik wens je een fijne dag
-X-

23 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verhaal zo'n duifje deinend op de wind. Gister voelde het zo voorjaarsachtig ik kreeg zin in takken met vogeltjes, gebreide kipjes, eitjes en versiering. Ik noem het maar een voorjaarsboom, want Pasen is geloof ik nog ver weg. Nu waait er een harde storm rond de zesde etage van de flat waar ik woon. Maar de versierde takken en de vaas met narcissen geven me toch een lentegevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Ik doe mee. Ik wilde ook al een gehaakte bloemetjesslinger buiten in de boom in de voortuin hangen, maar ik zal maar even wachten tot de wind wat tot bedaren komt.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat duifje (ze heet Dolly, alle duifjes heten Dolly volgens mijn kleindochter) is erg mooi
    Ik doe dus graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zag voor het eerst 'wilde' parkieten in Abcoude afgelopen januari. Heel bijzonder en schijnbaar heel normaal.
    Duifje-duifje-lente-komt, kom ook maar in mijn huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wie wordt er nu niet blij van zo'n duifje! Ik wil er graag een in de kamerplant hangen.
    Fijne dag! Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik hou zo van vogeltjes en kan best een lief (vredes)duifje gebruiken hier in huis...als ze komt aanvliegen, krijgt ze een schitterend plekje aan de tak boven tafel! Liefs, Mip

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lief, zo'n duifje! In 't echt vind ik de kleine tortelduifjes het leukst, die grote dikke houtduiven die zo eindeloos kunnen koeren voor je slaapkamerraam wat minder... Maar een papieren duifje is natuurlijk altijd leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 🌸💚 voor m'n lieve vriendin Marie-José waag ik een kansje ze wordt zo blij van vogeltjes

    Liefs
    Sandra Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn liefje, mijn duifje is een mooie tekst en ook de titel van een boek van Roald Dahl. Ik las het lang geleden en het drijft nu weer boven bij het zien van jou foto. Wat een leuk duifje, erg leuk om een Paastak mee te vullen. Ik ben ook een lente kind (april) en sta in januari altijd al te trappelen van ongeduld en dan forceer ik de lente door overal in huis bollen te zetten. Maar nu het bijna zoveer is grijp ik elke lentekans om naar buiten te gaan. Maar mijn Paastak wacht nu in huis op dat prachtige duifje, ze is geweldig! Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zou heel leuk zijn zo'n duifje :-) Ik 'vlieg 'straks weer op de vleugels van de wind van Oostkapelle naar Westkapelle...zou dus best graag op de rug van zo'n duifje willen stappen en me laten vliegen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat lief zo'n duifje, en ook ik ben de winter meer dan zat, hier aan de kust waait het al hard en zal het de komende 24 uur nog harder gaan waaien. Ik laat dit duifje dan maar gewoon binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed dat de parkieten en duifjes in de bomen zitten te lachen. Mijn poes liep vanmorgen ook te dollen in de tuin. Helemaal in haar nopjes met dit winderige herfstachtige weer. Nu is het even het pleziertje voor de dieren.
    Onze tijd van genieten in de lente komt stap voor stap dichterbij.
    Lief dat jij een paar mensen blij gaat maken met een duifje voor in huis. Een beetje lente binnen.

    Groetjes en fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Binnenkort hoop ik terug wat meer te handwerken buiten in de tuin. Een duifje om me gezelschap te houden lijkt me wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind het duifje super leuk en wil dan ook graag meedoen met de give away ...
    Groetsss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ach wat leuk Ingrid, wat ben je toch een lief mens !
    Zelf heb ik op mijn balkon twee tortelduifjes, ik geef ze iedere dag een handje zaad. Niet iedereen vind dat leuk, maar ik heb zoveel plezier van ze. Jouw duifje vind ik ook heel mooi, zou graag mee willen doen aan de give-away . Fijne dag ,ik hoor de wind nu al waaien.
    Liefs,
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Would love to hang one of your birds in my home...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi! Ik heb ook al gereageerd op je Instagram! Fijne woensdag en hopelijk gaat de wind snel liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een (of twee) duifje(s) zouden leuk staan aan mijn kroonluchter, waar allerlei vogeltjes aan komen te hangen!
    Nu hangen er twee vilten meesjes van de laatste kerstcollectie van Dille en Kamille, naast twee roze meesjes op een ijzerdraadje...beetje vreemde vogels eigenlijk. Maar wel leuk!
    Dus ja, ik doe graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ohhh liefff, aan een paastak zou kunnen toch?;D
    hopelijk gaat het nog meevallen met het weer het lijkt of wij in het noorden er nog redelijk vanaf komen, duimen maar haha

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hobbydingen.wordpress.com23 februari 2017 om 09:56

    Ik "vlieg" met je mee. Ik doe mee.. groeten van je naamgenoot

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben wat laat ,maar ik wil er heel graag eentje, heb een postadres in Ned hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Acht wat leuk, een duifje die met de wind mee kan waaien. Mijn man noemt me altijd "duifje" ;-) Ik wilde alleen dat ik het met de wind meewaaien iets meer onder de knie had. Ik doe graag mee met je give away. Misschien helpt me dat herinneren om meer mee te bewegen met de wind :-)
    Grtjs Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ook ik ben een beetje laat, hoop dat ik nog mee mag loten voor dit leuke duifje.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)