dinsdag 19 december 2017

Dekentje


En net zoals ik het vroeger heerlijk vond als ik een 
weekje ziek was, echt waar, zo vervelend vind ik het nu.
Dat er dan naar school werd gebeld dat je toch echt niet
kon komen en dan wankelend naast je bed stond en mijn
moeder het verschoonde en een ontbijtje voor je maakte.
Het eindeloze dommelen onder de warme dekens en af 
en toe een beetje lezen en 's avonds kreeg ik dan rode kool
met appelmoes, dat was Het ziek-zijn-eten, heerlijk.
Als je je dan iets beter voelde mocht je af en toe met een
dekentje op de bank en pas weer naar school als je een
hele dag was op geweest, anders niet..:-)
Hoewel P. een aardige man is is hij niet echt van het 
zorgende type, dus ik maak zelf mijn bed op, neem wat
paracetomol om een beetje op de been te blijven,
ik moet bijvoorbeeld wel gewoon de bestellingen inpakken.
En fiets ik zelf naar de winkel, rillend en wel om
hoestdrank om daarna op de bank gaan hangen.
Nee..ik vind er niet veel aan, misschien komt het ook wel
omdat ik me er tegen verzet in plaats van me er 
aan over te geven, wie zal het zeggen..

Enfin, een vriendelijke maar wat snotterige groet, 
haha, uit de ziekenboeg en ik wens je een fijne dag.
-X-

15 opmerkingen:

  1. Beterschap!
    Groet, Desiree

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziek mogen en kunnen zijn..
    Soms even nodig dat iemand zegt, nu is het even klaar. Je bed in, jij sterke vrouw. Af en toe moet je gewoon even ziek zijn om weer beter te worden.
    Dus hop met die dekentjes en warme kopjes thee en soep!
    Beterschap! 🌸

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms helpt het om tegen je zelf te zeggen...Stel je bent nu je beste vriendin...Wat zou je tegen haar zeggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beterschap! En wat een prachtige tekening/foto! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel beterschap Ingrid! Hopelijk knap je snel weer op! Veel beterschapknuffels voor jou! Xx Liefs, Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is zo fijn aan kind zijn. Je mag gewoon lekker ziek zijn en je laten vertroetelen. Moeders weten dat dat er als volwassene mieestal niet meer in zit. Beterschap. Knap maar snel weer op.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ook fijne herinneringen aan ziek op de bank met een dekentje. De dokter kwam zelfs aan huis om te kijken hoe het met je ging. En als je opknapte kregen we een gebakken tartaartje. Wees lief voor jezelf en geef je eraan over. Beterschap xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beterschap! Geef er lekker aan toe en geniet van het nietsdoen. Leuk tijdschrift, Netflix en een kopje thee. En uren lang dommelen....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och ja, een "bedje op de bank"... Wat een fijn idee!
    Veel beterschap gewenst!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. sleep often and drink lots of hot with honey in it! Take care of yourself. Dream of Saint Nick <3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beterschap Ingrid!

    Groetjes,
    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hè bah, het heeft toch doorgezet. Een beetje ziek kan best lekker zijn als je dan lekker met warme thee voor de televisie op de bank kan hangen maar te ziek én vanalles moeten nee dat is niks. Gauw beter worden dus!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)