dinsdag 23 januari 2018

Borduren onder een appelboom.


Dit zin tasjes die ik maakte voor mijn laatste boek,
ik gebruik de rechtse nog steeds voor van alles nog nog wat.
En oh, zie je hoe zonnig het was toen ik de foto maakte,
dat was in Frankrijk, samen met mijn dochter, ik zou 
zo wel in de foto willen springen, als ik nu naar buiten
kijk waar het somber en bewolkt is..
Ze zijn niet moeilijk om te maken, ik gebruikte gewoon
een theedoek, daar knipte ik een strook af van ongeveer
8 bij 50 centimeter voor het hengsel, vouw dat dubbel,
nog een keer en naai het dicht, ik deed het met de hand,
maar het is veel sneller met een naaimachine.
Knip de dubbelgestikte randen van de theedoek af, vouw de
stof dubbel, zo dat de open randen aan de zijkant zitten,
en naai deze dicht, ik deed dat weer met de hand; 
vouw de naden naar binnen en naai vast met een rijgsteekje.
Vervolgens kan je er er iets op borduren, door het blokjes
patroon is dat heel eenvoudig, borduur kruisjes op de
blokjes of volg het patroon met een simpele rijgsteek.
Doe terwijl je een het borduren bent alsof je ergens
in een Franse tuin onder een appelboom zit met
uitzicht op de heuvels in de verte, of welke plaats
dan ook waar je graag zou willen zijn, 
plezier gegarandeerd :-)

Ik wens je een fijne dag
-X-

5 opmerkingen:

  1. Mooi in zijn eenvoud. Kom er maar op. Ik heb ze weleens voor andere doeleinden gebruikt maar dit is wel een hele leuke!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel simpel idd,maar je moet het wel even verzinnen. Ik zie vaak leuke theedoeken maar ik heb er genoeg. Nu kan ik ze toch kopen om er zo'n leuk tasje van te maken. Dank je

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk tomeloos borduren op een leuke, simpele tas en dan lekker wegdromen. Weet je wel hoe bijzonder het is om op zulke ideeën te komen en het dan ook nog zo mooi op de foto te zetten.
    Zodra ik nu weer dit soort theedoeken of stof tegenkom, zal ik aan je denken en er zeker iets mee gaan doen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk die ‘weggeef ideetjes’
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)