maandag 6 februari 2012

Monday mornings..


ik ben gewoon niet goed in Maandagochtenden
nooit geweest ook,
zeker niet als ik een erg leuk weekend had,
ik heb geen zin om uit bed te komen,
veel te koud,
als ik in de spiegel kijk, denk ik
dat ben ik niet...toch?
ik negeer de berg was op de trap
het is stil in huis,
er staat een restje lauwe koffie op het aanrecht,
(tussen de afwas)

-het happy doosje kreeg ik van Jane-


zie allerlei mensen, dik ingepakt,
 vrolijk voorbij fietsen,
de zon schijnt de kamer in,
maar ik kan gewoon niet op gang komen..
oja, ook nog een blogbericht, maar wat,
en ik probeer uit alle macht
een Omdenker over Maandag morgen
te bedenken..
ik kom er gewoon niet op,
behalve dan dat het vanzelf
middag zal worden,
of ik nu wel of niet iets doe,
dus ik drink de lauwe koffie en ik wacht..

nee, ik ben Gewoon niet goed in Maandagochtenden..


nb. nagekomen bericht maandag Middag,
is Gewoon gekomen,
om van mijn maandmorgen-blues
af te komen, draaide ik het wasje wat op de trap lag,
boende ik de badkamer,
zette ik Verse koffie en,
flansde ik nog een nieuwe banner in elkaar,
ik denk dat het tijd is dat ik me gaan aankleden,
de week is begonnen..

13 opmerkingen:

  1. Ondanks het "maandag-ochtend-gevoel" heb je er weer een leuk blogje van gemaakt! Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och ja, na een heerlijk weekend (altijd te snel voorbij) weer die maandagochtend. Ik dacht weleens: zal ik anders maandagen vrij nemen en dinsdag beginnen? Maar dat zal toch ook niet de omdenker zijn met het gewenste effect, ben ik bang...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ondanks dat maandag mijn vrij dag is blijft het altijd een vreemde dag. Ook ik moet altijd even op gang komen. S'middags gaat het altijd beter, succes.

    gr wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar...de maandag....nu ben ik op maandag vrij....en ja het blijft een rare dag!
    Ben er ook niet goed in....Cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je past de kunst van het 'omdenken' onbewust toe. Je baalt van de maandag en maakt daar een blogpost van. Bravo! Je maandag is geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zonnetje komt door, nog een klein uurtje & het is middag!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mss komt de postbode wel langs... op zondag kan dat niet dus dat is toch wel een lichtpuntje op maandag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maandag lijkt me heerlijk om de was te doen en het huis op te ruimen... Vanachter mijn pc op het werk ben ik toch wel een tikkeltje jaloers op je!
    Maar maandag is maandag, echt een feestje zal het nooit worden... Gelukkig is het middag en is het zo weer dinsdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is iedere week weer hetzelfde met die maandagochtend. Maar ik heb al een kleine oplossing gevonden voor de start ervan: geen wekker meer zetten op maandag, dan ontbijtje met de krant en voor je het weet is de halve ochtend alweer voorbij.
    En opeens: jaaa, het is middag!! Het zonnetje schijnt en ook ik begin weer te leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben op maandagochtend vrijwilligerswerk gaan doen: een heerlijk begin van de verse week!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Typisch gevalletje maandagochtendblues...
    Inmiddels al ontdooid? (volgende week gewoon iets leuks plannen voor de middag). Morgen weer dinsdag....
    Groetjes Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je nieuwe banner viel me gelijk op, erg fijn :)
    Hopelijk had je alsnog een fijne maandag ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Toch een fijne week gewenst! en je nieuwe banner past goed bij je droom!:)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)