donderdag 14 april 2016

Book days..


Al dagen was ik bezig om de komst van de boeken
en vooral het inpakken ervan aan het voorbereiden.
We vouwden doosjes, bestelden leuke zakken,
de printer draaide overuren voor de kaartjes die er bij 
moesten, en gisteren was het dan zover..
Om een uur of 10 zouden ze bezorgd worden,
ware het niet dat we om half 11 gemaild werden
door iemand van de uitgever, dat de chauffeur 
vlak bij ons was geweest, aan het begin van de dijk,
maar weer rechtsomkeer had gemaakt.
Er staat namelijk een bordje dat er geen vracht-
wagens in mogen, niet dat iemand zich daar
ooit iets van aantrekt, maar hij wel..(brave man)
Daar zaten we dan, in gedachten zag
 ik de man met zijn wagentje steeds verder weg rijden,
dwalend door het land (met mijn boeken!)


Na een eindeloos heen en weer gebel, we moesten
de boeken echt hebben, anders zou het zorgvuldig
gemaakte tijdsplan als een kaartenhuis ineenstorten.
Uiteindelijk wilde de chauffeur wel omdraaien
en kwam lopend de dijk op met de boeken op een karretje..
Het is een wonderlijke ervaring Zoveel van je eigen
boeken tegelijk, ik signeerde ze allemaal,
ik heb het niet op naam gedaan, daar was werkelijk 
geen beginnen aan, ik deed een 'algemene signering'
zoals iemand zo mooi vroeg op het opmerkingen,
formulier, ook signeerde ik de boeken die niet
net gesigneerd moesten worden, ohoh, 
maar ik deed alles met potlood, dus je kan 
het gewoon uitgummen, als je wil :-)


Ik pakte in, P printte de adresstickers en stuurde 
mij de pakbonnen voor alle extra bestellingen
die mee moesten, het was een chaos, en mocht
er iets ontbreken aan je pakje, of de verkeerde kaart
zit er bij, laat het even weten, dan stuur ik het na..
Ik deed mijn uiterste best of zoals wij zeggen,
we werkten ons de takke, geen idee waar dat vandaan
komt, en om half 5 konden alle boeken, ingepakt
en wel naar de sigarenboer, waarvan ik je de 
krachtterm zal besparen die hij uitriep toen hij zag 
wat er allemaal ingescand moest worden vlak 
voordat de postwagen ze op zou halen :-)

Volledig gesloopt stortte ik daarna op de bank,
maar wel tevreden dat het gelukt was of genageld
zoals ik zei, maar volgens P (die je als een soort
geest in de deuropening ziet, al sjouwend)
was dat dan weer geen echte uitdrukking..
Maakt allemaal niet uit, we namen deze berg,
en vandaag ga ik naar Handmade heaven om
de winkel te versieren voor het feestje zondag..

Oja, mocht je op het feestje komen, ik ben die 
vermoeide, vrouw met wallen en het grijze haar, 
met een ietwat verwilderde blik in haar ogen
die achter de tafel hangt met een potlood in haar hand,
haha, dan weet je dat maar!

Ik wens je een fijne dag
-X-

22 opmerkingen:

  1. Oh, ik ga alvast bij de brievenbus zitten wachten. Ben zo benieuwd naar je boek. Even uitrusten ook nog he voor je boekfeestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat een stapels boeken, en veel plezier en succes zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop vandaag het boek te ontvangen. Zaterdag een rustdag inlassen? Dan ben je vast zondag fit voor het feestje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel plezier zondag op je boekenfeestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zelfs zo'n enorme klus weet jij nog geestig te vertellen!
    Ik verheug me vandaag dus heel erg op de post.
    Hopelijk kun je even tot rust komen.
    Mooie dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, ha, ........genageld, máár VOLDAAN!
    Wauw!!
    Zó leuk voor je....alweer een nieuw boek!
    En vast weer supermooi!
    Gefeliciteerd!

    Hele gezellige, mooie dag gewenst.
    Het zonnetje werkt in ieder geval al lekker mee ☺.


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou een takkewerk (zoals ik hem ken) zal het zeker wel geweest zijn :) Maar bijzonder is het ook. Inmiddels bestaat mijn stapeltje uit 4. Op de naar de volgende ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Missie volbracht, dat is altijd zo'n fijn gevoel!
    Mijn postbode had het nog niet bij zich. Ik verheug mij dus nog een dagje ;-)
    Ik wens je veel plezier zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag ontvangen en dank je wel voor het fijne pakje en je prachtige boek <3

      Verwijderen
  9. leuke schoenen heeft meneer P

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Yes, binnen! Heel mooi boek, mooie foto's en tekeningen en leuke ideetjes. Dank voor de mooie kaart ook en het wolletje :D Het leek net of ik jarig was :D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn boek zat vanochtend ook in de brievenbus! Wat een feestje om zo een boek toegestuurd te krijgen. Een fantastisch leuk boek om door te bladeren en steeds weer opnieuw te bekijken! vriendelijke groet, Janny Bijlstra.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super dat het allemaal gelukt is! En zeer leuk beschreven!! Ik wens je veel nageniet plezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb je boek vanmiddag gekregen. Wat een geweldig leuk boek is het. Ik ben er zo blij mee! Ook de signatuur en het wolkaartje zaten er bij. Helemaal te gek.
    Ik kan me goed voorstellen dat je even helemaal uitgeteld was daarna.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Boek vandaag ontvangen, een feestje om uit te pakken, erg leuk gedaan en wat een geweldig boek. Succes zondag. Groet Aartje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb je boek vandaag ontvangen, GEWELDIG, het was een feestje om te krijgen.
    morgen staat er stukje over op mijn blog
    haakpen.blogspot.nl
    want dat is het waard!!
    met warme groet
    manon

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vandaag kwam ik moe uit mijn werk en vond een pakje bij de post op de deurmat. Ingrid wat een geweldige verrassing, zo verzorgd allemaal, zo origineel! Ik bestelde het mooie kleurboek (super!) en lovin'wool. Wat werd ik hier blij van vaanmiddag, schitterend vormgegeven en leuke originele patronen. Prachtige foto's en tekeningen. Op je blog hier las ik over de totstandkoming van dit boek en nu ligt het hier. Heel erg bedankt, een pracht prestatie! groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Yeah, vandaag het mooie wolboek van je ontvangen. En wat ziet ie er mooi uit en wat was ie vrolijk ingepakt. Ik ben er heel blij mee! Ik ga er gauw wat moois uit maken. Nu al lekker in gebladerd en wat in gelezen. Een erg mooi boek om regelmatig in te bladeren, lezen en uit te haken. Over een tijdje ga ik je eerste 2 boeken ook kopen. Dan heb ik de serie compleet. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tof dat je er meteen zoveel verkocht hebt! En ja, ook ik heb hem vandaag ontvangen!
    Een prachtig boek, ziet er geweldig uit! Met mooie kaart en wolletje, super leuk!
    Ik ga er rustig van genieten, ik hoop dat jij ook weer even rustig wordt voor het zondag is!
    Vast veel plezier, en geniet ervan!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik voelde me net jarig, toen ik het pakje openmaakte.
    Wat heb je er veel werk van gemaakt om het zo mooi te verpakken. Het is een heel mooi boek geworden en het is echt bijzonder om het maken van dit boek via je blog mee te hebben beleefd.
    Hartelijke groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldig, leuk boek. Wil ik ook! Liefs Leny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je boek heb ik gisteren ontvangen. Wat een feest om uit te pakken en door te bladeren. Vandaag ga ik rustig kijken naar alhet moois wat je gemaakt hebt. De foto's zijn geweldig en zo'n dienstreis kan geen straf zijn! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)