woensdag 13 april 2016

Knitting and a little DIY


De dagen zijn gevuld van de ochtend tot de avond,
allerlei voorbereidingen voor het feestje
en de verkoop van de enorme stapels boeken en 
het inpakken en verzenden van bestellingen.
Zondag wilde ik alle tekeningen en kaarten
 printen, ik zat echt in de goede werkflow.
(als je dat voelt moet je er gebruik van maken)
Ik was net lekker bezig en toen was de printerinkt 
op, aaah nee, weg was de viool muziek die
geklonken zou hebben als mijn leven een film was:-)
Meteen besteld, maar ik heb gisteren de hele
dag zitten wachten, ze zouden het om 11 uur
brengen, ze waren er om 6 uur, dat noemen
ze een tijdsindicatie, oh haha...dat ga ik onthouden
voor het geval ik ook eens wat vertraagd ben..


Op van deze drukke dagen zie ik uit naar de
avond wanneer ik op de bank kan zakken 
met een fijne serie op Netflix, 
Op het moment ben ik in de ban van
 Outlander, over een vrouw die leeft in 1945
en via een soort magie tweehonderd jaar eerder
in Schotland terecht komt, heerlijk, ik wil ook wel
met zo'n Schot op een paard door de Hooglanden
galopperen maar omdat mijn leven niet zo heel 
magisch is, geniet ik er van en ondertussen 
brei of haak ik, gewoon ter ontspanning..
En ik weet niet of het aan die stoere Schotten
lag, maar ik probeerde maar wat en ik zag er een 
hartje in, en ik het patroontje wat aangepast,
net zolang tot ik dacht dat het goed was..


Ik hoop dat het goed leesbaar is, deze keer,
je maakt het hele hartje in ribbels, je breit dus
alleen rechte steken, het is heel makkelijk.
Als het niet in een keer lukt, gewoon nog een 
keer proberen, dat vind ik juist het leuke aan 
handwerken, gewoon lekker bezig zijn..


Vandaag komen als het goed is, de boeken,
dozen vol, dus een ieder die er eentje besteld heeft,
er begint schot in de zaak te komen (ooh,
dat zag ik pas toen ik het typte, het maakt nogal
indruk die Schotten..;-)
Nu hoop ik natuurlijk dat de bezorger op tijd is
en niet weer een uur of 7 vertraging heeft, want dan 
zit ik de hele avond boeken te signeren in plaats 
van een beetje breien op de bank..

Ik wens je een fijne dag
-X-

12 opmerkingen:

  1. Ja hoor Ingrid, hartstikke goed leesbaar ;-) Dank je wel weer voor dit lieve hartje met patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh, ik heb je boek ook besteld en de 'delivery man' is onderweg...dat maakt mijn dag/week goed!! Joehoe, ik hou zo van je werk en vind je boeken zo rustgevend...de langzame, eenvoudige dingen, daar hou ik ook zo van! Bedankt voor al het zwoegen en zweten om een boek voor ons te maken, Ingrid!
    Mag ik je nog even vragen met welke wol je de hartjes gebreid hebt? liefs van een belgische fan xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooh, soms lijkt het allemaal zo simpel maar ik vind het zoooo knap allemaal hoe jij de dingen brengt en toont en in foto's patroontjes schrijft!! Dank voor het dagelijks genieten en mee laten leven!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattig hartje en prima leesbaar.
    Ik ben zo benieuwd naar je boek!
    Sterkte met al het verzenden, lijkt me een hele klus
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je voor het leuke patroontje. En ja Jamie is ook weer zo'n man waar je mee door de Schotse hooglanden zou willen rijden.Ik ben gisteren ook weer begonnen aan de nieuwe serie,'n leestip de boeken van Diana Gabaldon de Outlander reeks,ze zijn heerlijk om te lezen.
    De vlamberken heb ik net uit en het is inderdaad een heel mooi boek. Maar nu kijk ik uit naar jouw boek,ik heb al een mandje wol klaarliggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Ingrid.
    Je bent zo druk als een klein baasje.
    Dank je wel voor het leuke patroontje. Ga het zeker proberen. Ben niet zo´n breister. Dit moet lukken.
    Sterkte met alles. Komt goed.
    Fijne dag.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ja zaaalig, ik begon gister ook aan Outlander. Prachtig! Dat ik in slaap viel had meer te maken met het feit dat ik het net zo druk heb als jij ;-) Ik kijk uit naar zondag! :-*

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb je boek al gekocht!!! En het is nog leuker dan ik had verwacht! Vooral al die gezellige babbeltjes aan het begin van elk project maakt het zo leuk om te lezen. Echt een Ingrid-boek! Ik heb het net buiten in de zon zitten lezen. Mijn complimenten voor je doorzettingsvermogen, geduld en ideeën. En ik gun je heel erg een niet bouwvallig huisje in Frankrijk, met dak!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Met P op een paard door de branding van de zee ligt meer binnen de mogelijkheden ;) en met de bezorger kwam het gelukkig ook nog goed. Succes met de verzending en fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen


  10. Hoi Ingrid, ook ik heb zo'n stapeltje boeken. Niet van mij maar van jou. Besteld bij Bol.com dus niet gesigneerd maar ik ben er weer super blij mee. Vandaag lov-ing wool ontvangen, ziet er weer geweldig uit. Veel succes verder van een trouwe volgster. Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ben nu snel aan de poets want ik hoop dat mijn boeken vanmiddag komen heerlijk in de tuin met een bakkie thee... en zal ik nog een appeltaartje bakken om met je mee te vieren... Goed gewerkt Ingrid laat je nog weten wat ik er van vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beste, ik ben een beginnende brei fan maar de bultjes van mijn hartje lukken niet goed (en al 4 pogingen geprobeerd). Ik zit vast bij: 1 steek - 2 minderen 2 steken 2 minderen 1 steek. Klopt het dat je dan van 8 steken naar 5 steken evolueert? En kant je dan af of zitten er nog een paar rijen tussen? De bultjes lijken bij mij eerder 2 rechte lijnenAlvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)