maandag 18 maart 2019

Fietsje


Nou moet ik zeggen dat eindeloos geaarzeld heb over
het fietsje wat ooit van mijn moeder was.
Ze fietste er al jaren niet meer op en het is echt in 
erbarmelijke staat maar ooh wat een geweldig fietsje.
Het is een Belgs fietsje, de labels die er op zitten zijn
nog net te ontcijferen tussen alle roest.
Ik kon maar niet besluiten of ik het nu mee zou nemen
of niet en liet het dan weer staan maar nu het huis 
van mijn moeder verkocht is en we het aan het 
leeg halen zijn moest ik de knoop doorhakken..


Ik stelde me voor dat ik het in een container zou gooien
en dat kon ik dan toch niet over mijn hart verkrijgen
dus ik nam het mee naar Amsterdam.
P. zegt dat we het fietsje nog wel rijdende kunnen krijgen
en daar hoop ik dan maar op, anders moet het alsnog weg.
Ik heb al de perfecte fietstassen, die vond ik jaren 
geleden op een rommelmarkt in Frankrijk en ik zag ze
altijd voor me aan zo'n fijn Frans fietsje.
Dit is er zo ongeveer net zo eentje en het idee dat 
het van mijn moeder is geweest maakt het nog fijner.
Mocht ik er ooit op kunnen rijden zal ik nog eens
een foto plaatsen van het fietsje in zijn volle glorie :-)

Ik wens je een fijne dag
-X-

9 opmerkingen:

  1. Wat een leuk fietsje! Mensen bij mij in de straat hebben 2 leuke oude fietsjes als decoratie in de tuin staan, dus zelfs als het fietsje niet meer fietst kun je er nog van genieten als je er een leuk plekje voor hebt. Misschien zelfs met een mandje met bloembollen ofzo!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi, ik heb hier een fietsje staan waarop mijn moeder in haar jongen jaren mee naar Frankrijk is gefietst. Dat verhaal krijgen wij elke keer te horen ;) en nu, nu fiets ik er soms op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. superleuk, en inderdaad decoratief als hij niet meer bruikbaar zou zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is het een fiets van het merk Ludo ? Daar lijkt het wel op.
    Ik hoop dat je hem opnieuw "aan de praat" krijgt ! Succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met de nodige tlc komt het vast goed en krijgt het fietsje nog een tweede leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh het is inderdaad een geweldig fietsje! Met wat liefde van jullie komt het vast goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat goed dat je de fiets mee naar huis hebt genomen. Als je gemechaniseerde niet meer aan de praat krijgt, is hij leuk voor in de tuin, ik zie al vrolijke bloemen uit de fietstas komen.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)