vrijdag 1 maart 2019

Postzegelmannetje


Regelmatig bezoek ik op een rommelmarkt de postzegel-
mannetjes, ik schreef er al eens eerder over.
Eigenlijk zijn het twee verschillende kramen beide met
postzegels maar de met dezelfde soort mannetjes.
Bij de ene kraam ga ik meestal zitten om postzegels per 
stuk uit te zoeken, tussen allemaal mannen (het zijn
nooit vrouwen, tenminste niet als ik er ben) die hele
speciale dingen zoeken, terwijl ik alleen maar naar
mooie plaatjes, zoals deze op de foto, geweldig toch?


Bij de andere kraam verkopen ze alleen maar hele boeken,
wat als nadeel heeft dat er regelmatig veel zegels
tussen zitten die ik helemaal niet mooi vind.
Maar soms koop ik wel eens een heel boek, meestal eentje
die het mannetje speciaal voor mij mee nam omdat hij 
inmiddels weet wat ik zoek.
Laatst stond ik daar ook even te kijken en 
het mannetje zei; kom eens even en dan op zo'n 
samenzweerderige toon, terwijl hij goed keek
of de andere mensen aan de kraam het niet hoorden.
Ik zou niks kopen hoor vandaag, zei hij, want volgende
maand is alles voor de halve prijs (oh haha, hoe kan je
je eigen handel om zeep helpen) en dat zeg ik alleen 
tegen vaste klanten, terwijl hij trouwhartig glimlachte.
Oooh dat is lief van je zei ik, dan kom ik volgende 
maand zeker even langs en ik weet nu al dat ik een
album zal kopen, of er nu leuke postzegels in zitten,
of niet, want ach toch dat mannetje :-)

Ik wens je een weekend
-X-

5 opmerkingen:

  1. Wat een schatje dat mannetje. Je zou toch bijna volgende maand zijn hele kraam leegkopen......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig, die tip!
    De setjes die ik bij jou kocht, heb ik toevallig gisteren bekeken. Ik gebruik ze (thematisch) voor echte post, om enveloppen te verfraaien en om kado te doen. Kunst op de millimeters! Die postzegels dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, ik zie het tafereeltje voor me..Laatst vond ik een schattig postzegelboekje bij een kringloopwinkel, met allerlei mooie zegels..Klein geluk! ��

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was wel erg attent van hem dat hij je dat even vertelde :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)