dinsdag 26 maart 2019

Ps,


Ooh, nu wil ik toch even reageren op alle lieve reacties
die ik kreeg, dank jullie wel daarvoor.
Ook zie ik dat er toch iets van een misverstand in het 
bericht is gekropen (dat heb je met dingen typen, ook via
de app en mail, het kan op verschillende manieren worden
opgevat en omdat het niet een echt gesprek is mis je snel
de bedoelde nuance noch kan je er meteen op reageren
zodat er een verhelderend gesprek kan ontstaan..

Wat ik zeg in mijn bericht is dat ik het jammer vond dat 
er zo weinig reacties kwamen via de Mail over het kaartje,
hier op mijn blog krijg ik altijd fijne reacties en gaat het mij
helemaal niet om de aantallen, elke reactie is waardevol.
Dat met die kaartjes is voor mij een manier om een wat 
persoonlijker en tastbaar contact met mijn lezers te maken,
om het hele blog gebeuren in zekere zin Echt te maken.
Ik heb alle post bewaard die ik ooit kreeg van lezers,
en ook lees ik altijd alle reacties onder mijn blogberichten.

En dan nog wil ik benadrukken dat niemand hier iets 
fout doet of heeft gedaan, het is Mijn gevoel over de
dingen, mijn twijfel, mijn gedoe (haha)
Ik heb in meerdere opzichten een pittige tijd achter de 
rug en ik ben (een beetje) aan het einde van wat ik 
kan hebben, misschien ben ik gewoon hypergevoelig
op het moment, misschien was ik dat altijd al:-))

Zoals mijn vriendin Fem zei; probeer eens wat lichter
te leven, en dat vind ik mooi gezegd en dat probeer ik..

Als ik de dingen op zijn plaats heb gekregen, ik
het gevoel van lichtheid heb hervonden en weer kan 
lachen (in plaats van huilen) om mezelf en alles
zal ik me hier vast wel weer melden, dank je wel
voor je begrip en nogmaals hartelijk dank voor
alle lieve en bemoedigende woorden, ik waardeer 
het bijzonder.
-X-

30 opmerkingen:

  1. Maar natuurlijk moet je niet stoppen met bloggen. Ik lees je verhalen altijd zo graag. Het hoort ook bij mijn ochtendritueel, even kijken of er een post is van Ingrid. En ik ben je ook blijven volgen op IG dat is voor mij een hele overwinning want ik kijk er verder nooit op...... gewoon doorgaan hoor!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet helemaal stoppen met bloggen hoor! Net als veel anderen lees ik elke dag je berichtje, vind het erg jammer als je niets nieuws geschreven hebt. Maar volgens mij heb ik dit al 23 keer geschreven tot jouw bemoediging! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik volg een aantal blogs, maar jouw blog is me het meest vertrouwd. Je bescheidenheid vindt ik een grote kracht en dat je je gedachten en "de dingen" in je leven met ons deelt. Dat is zo mooi, in deze tijd dat alles over meer en nog meer gaat. Dank je wel! Ik hoop dat je nog even doorgaat met je blog :-)
    Groetjes, Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch leuk dat je zo'n bericht als dit hier neerzet, dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Even though I am so far away, in the United States, I love reading your blog and making things that you have presented. I often reply to your blogs and looking at your Instagrams. Last time you were gone for a length of time I, we missed you. My family claims coming from the Netherlands. You have made it seem not so far away. Thanks a lot!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aah mooi zo! Succes en sterkte met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kon ik je maar eens af en toe een knuffel geven. Je bent en blijft een heerlijk en bijzonder mens. Je hebt een emotionele tijd achter de rug (og eigenlijk zit je nog in de verwerking van al die emoties). Neem je tijd en doe wat jou helpt om vrolijk en licht je leven te kunnen leiden.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik mag dan niet altijd reageren, maar ik vind jouw blog altijd zo fijn om te lezen. ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Elke dag kijk ik uit naar jouw blog. Hopelijk kom je snel terug want de Dag is niet compleet zonder een berichtje van jou.❤

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Ingrid,
    Dankjewel voor alle fijne momenten in mijn dag door jou schrijfsels !
    Veel plezier met het toe leven naar de geboorte van je kleinkind en veel vreugde daarna!
    Even pas op de plaats om alles weer licht en luchtig te krijgen en hopelijk tot over een poosje!
    Sterkte en liefs Micha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook hier een trouwe stille volger. Wat lees ik je blogs graag. Je verhaaltje over een postzegelmannetje, je verslagje over een frans fietsje, een foto van een lief huis, gewoon een huis-, tuin- en keukenblogje, een geslaagd handwerkje... Ik vind dat juist jouw kracht. Daarom lezen we je zo graag. En daarom begrijpen we het ookwel. Leer maar snel weer lachen,keer je gezicht naar het zonlicht!! Liefs!,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Ingrid,
    Ook ik ben een stille lezer. Ik volg maar een paar blogs en de blog van jou springt er altijd voor mij uit en is 's morgens het eerste wat ik lees. Alles wat je schrijft is zo herkenbaar en zo eerlijk.
    Succes met het verwerken van alle doorgestane emoties en ik hoop je weer te kunnen lezen in de nabije toekomst.
    Dikke knuffel,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. lieve Ingrid,
    de kracht van jouw blog zit er net in dat je je toont zoals je bent. Geloof me, het is zo heerlijk om lezen hoe je de "gewone" dingen om je heen beschrijft die je gelukkig of ongelukkig maken. Het feit dat je niet zomaar vanzelf 'lichter kan leven'....en ja, dat is mooi omschreven door je vriendin! Het geeft mij een herkenbaar gevoel, we zijn niet alleen! Veel moed en kracht, wens ik jou!, liefs ,Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Niet moedeloos worden hoor! Maar wel je hart volgen, en dat doe je nu heel eerlijk en oprecht. Neem gewoon de tijd, en als je weer van je laat horen, haak ik graag weer aan 😊.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Neem de tijd, wij lezers zullen er straks nog steeds zijn. En voor nu een dikke virtuele knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zal je mooie, spontane, openhartige maar vooral "echte" berichten wel gaan missen. Dus hopelijk horen we snel weer van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Veel sterkte met de moeilijke tijd die je nu doormaakt. Ik ga het advies van je vriendin ook opvolgen, misschien helpt het ook dat het voorjaar wordt, dan zien we de dingen ook wat zonniger in!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb wel gereageerd per mail, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik twijfelde omdat ik dacht: je hebt zoveel volgers en krijgt vast zoveel reacties! Maar ik vond het gebaar zo mooi en ik heb ook wel een beetje 'courage' nodig in het leven en ik geloof heel erg in het uitwisselen van dit soort energieen. Maar ik snap je helemaal, ik geef soms vrijkaarten of zelfs boeken weg en dan wordt het artikel meer dan 500 keer geliked en gedeeld en krijg ik 2 mailtjes. Dan denk ik: hoe dan?? Ik weet het ook niet :-/

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik mis jouw verhalen Ingrid. Dus kom alsjeblieft terug als jij er weer aan toe bent. En tot die tijd, geniet van de ‘rust’. ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  20. en nog een trouwe lezer die al een paar keer komen kijken is, of je al toe bent aan nieuw schrijfsel... er zijn zo van die periodes....dat je beter stil bent en de dingen maar op zijn beloop laat... ik veronderstel dat je straks weer lekker gaat schrijven, als de dingen beter gaan, liefs Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Misschien dan nu volgen op Instagram..😊

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dag Ingrid,
    Misschien raar om een berichtje te sturen terwijl je een blogpauze hebt. Omdat ik elke dag even kijk om te zien of je er alweer bent met je blog, kan ik het ook van de andere kant benaderen en jou een berichtje sturen. Gewoon om je te laten weten dat ik hoop dat het goed met je gaat, verder niets.
    Hartelijke groet,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik kom even zwaaien! En kijken of je er al weer bent. Hopelijk eet je appeltaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik kwam even kijken of er al een nieuw bericht stond, maar helaas.
    Hopelijk gaat het wel beter met je en gebeuren er zoveel leuke dingen dat je geen tijd meer hebt om te bloggen. Ik mis je blogjes wel, dus ik hoop dat er toch weer eens een berichtje komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Inge,
    Ik kocht je boek Love-ing Wool zaterdag en kreeg er echt een heerlijk gevoel van. het gaat niet alleen over handwerken, maar ook alles eromheen. Pas nu ontdek ik je blog, ga vooral door, ik heb je blog pas ontdekt<3
    lieve groetjes, Magriet
    Magriet

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve Ingrid, ook ik mis je blog! Heb mn Insta account verwijderd. Daar ging te veel tijd inzitten om het leven van iedereen dat zo leuk is te volgen. Hoop dat het goed gaat met je, met je geliefden en je kleinkind.

    Pas kringloopgeluk weer geleend van de bieb, Love-ing Wool gekregen van mijn zoon. Heerlijk je gemijmer te volgen.

    Het ga je goed! en hoop dat we weer eens van je mijmeringen mogen genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Af en toe kijk ik hier even....zou er weer een nieuw berichtje zijn? ;)

    Ingrid,ik hoop dat je een goede tijd doormaakt, in alle opzichten! Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoe gaat het nu met U?
    Ik genoot altijd erg van Uw blogjes.
    Hoop dat er weer eens stukje rust ( en natuurlijk geluk) is!
    Groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik mis je hier wel een beetje ;) . Maar ik kijk wel graag mee op instagram hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)