woensdag 8 januari 2020

Januari weer


Eigenlijk heb ik helemaal geen hekel aan de winter, 
ik hou er wel van, waar ik daarentegen niet zo goed 
tegen kan zijn de donkere druilerige januari dagen.
Alsof de hemel op je gevallen is, donker en nat, ik meen 
ook te merken dat het invloed heeft op mijn stemming.
Ik ga wel zo vaak mogelijk wandelen en geniet van 
elk moment dat de zon even vanachter de wolken piept,
maar toch, de dagen voelen eindeloos en wat zwaar..

Soms is het ineens wel mooi, zoals op de vroege ochtend 
dat ik deze foto nam, gewoon voor mijn huis, het lijkt 
meer het platteland ergens in plaats van in de grote stad, 
het doet mij verlangen naar een huisje op het land..

Ik probeer de dingen die ik niet kan veranderen te nemen
zoals ze komen en gewoon hier en nu te zijn, niet steeds te
verlangen naar daar, waar het licht is en rustig.
Over het algemeen gaat dat best goed maar soms 
somber ik gewoon mee met de grijze januari dagen..

Ik wens je een fijne dag
-X-

10 opmerkingen:

  1. Wauw, het lijkt haast op best of both worlds. Natuur en de grote stad! Daarnaast woon je ook nogeens in een allerschattigst huisje. Maar inderdaad de donkere druilerige dagen in januari geven geen verlichting aan het bestaan. Geloof me, dat geldt ook op het platteland 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik somber en druil sommige januari dagen gewoon met je mee...😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik steek gewoon kaarsjes aan. Denk : wat heb ik het toch goed

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Precies nemen zoals het is, genieten van de seizoenen. Ik zeg bv altijd ik ruik de winter. Maar goed ik zou wel een goeie koude winter willen met vriezen (schaatsen) en liefst ook sneeuw. Gewoon zelfs overdag een kaarsje aan. Enige waar ik zelf een hekel aan heb is regen/wind.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel herkenbaar die ‘grijsmakende’ dagen. Vooral nu ook de ‘gezelligmakende’ kerstversieringen opgeruimd zijn. We maken ! er maar het beste van met een grote pot thee, muziekje en kaarsje aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto. Zo stil. En de wereld wordt zo ook klein. Echt tijd om in het nu te leven en te genieten van de kleine dingen dichtbij. Dit is heerlijk weer om met een kopje thee en een goed boek op de bank weg te kruipen. Even bestaat de grote wereld met al haar problemen niet.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Huisje op het platteland lijkt me ook erg leuk! Is alleen wel erg duur... en ver weg van voorzieningen... Ik ben blij dat de winter wat zachter is qua temperatuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat maak je toch altijd mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De winters kunnen prachtig zijn, mits ze niet zo zacht en herfstig zijn als tegenwoordig de winterdagen lijken te zijn. Nat en somber.

    Maar zo'n huisje op het plantenland, met een prachtige tuin. Oh wat lijkt mij dat ook fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb dat met februari, voor mij de langste maand van het jaar

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)