woensdag 22 januari 2020

Boekenfiets


Je zou natuurlijk kunnen denken dat ik heel veel verhalen
te vertellen heb, als in een avonturen boek wat dan 
Ingrid gaat naar Wenen zou heten, met zo'n getekende 
voorkant waar ik in het reuzenradje in het Prater zit.
Niks is minder waar eigenlijk, er gebeurt niet zo veel hier,
dat heeft voornamelijk te maken met het griepje wat ik 
waarschijnlijk op deed in het vliegtuig (ik probeer maar niet 
te denken aan alle bacillen die daar rond vliegen, aangejaagd
door het ventilatie systeem, oh haha, geen fijn beeld)
Wel heb ik uitgevonden hoe ik de hoofdletters in bedwang kan
houden, dat was net voordat ik de Ipad uit het raam wilde 
 gooien, als je goed kijkt zie je links boven het raam van het
appartement waar dat bijna plaats had gevonden ;-)
Ik maakte wat wandelingetjes door de stad waarbij dit zo 
ongeveer de enige foto was die ik nam en ik veel moeite moest
doen om hem bij te snijden in het programma wat mijn nichje
Guusje op mijn Ipad zette, eerst kon ik de foto niet meer vinden,
daarna wist ik niet meer zo goed hoe het werkte, och hemel..
Ook bezocht ik gisteravond een fototentoonstelling die mijn
zoon Daan had opgebouwd, het zag er geweldig uit.
Ik bleef niet lang want voordat ik mij kon 
afvragen waar ik de afslag had gemist in het leven, daar
zo tussen de culturele elite van Wenen met vooral veel
interessante brillen op (ik met een rode loopneus, vet haar 
en een gekreukeld hoofd) besloot ik dat heilloze pad van
zinloze  gedachten niet op te gaan en vertrok ik.
(ook omdat ik weer een hoestbui voelde opkomen)
Ik ging alleen in het donker met de metro terug, en vond
het appartement, dat vond ik dan wel weer goed gedaan.

Enfin, je hebt heel veel verschillende boeken,
avonturenboeken, culturele boeken, zelfhulpboeken
 en gewoon hele saaie boeken waar weinig
gebeurd maar misschien best het lezen waard zijn.

Ik wens je een fijne dag
-X-

8 opmerkingen:

  1. Oh, lieve Ingrid wat ontzettend vervelend dat je nu juist in Wenen ziek moet worden!
    Maar jou boek is het lezen meer dan waard. Misschien niet voor mensen met hele hippe brillen, maar wel voor al diegenen die het herkennen dat je elke dag het leven maar weer op moet pakken... en daar best een freubeltje of verhaaltje bij kunnen gebruiken!
    Ik hoop dat je snel opknapt en naar je kleinzoon kunt.
    veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker het lezen waard! Beterschap Ingrid!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een boek over de kleine, gewone dingen in het leven is ook een heerlijk boek. Jouw foto laat zien dat je het oog voor de kleine, bijzondere dingen nog gewoon bezit.

    Beterschap, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed van je als je je niet lekker voelt toch de deur uit te gaan en een blogje te schrijven. Jouw persoonlijke boek waar wij in mogen meelezen.
    Hoop dat je je heel snel beter voelt en mooie wandeling kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beterschap ingrid.... En zet m op. Dit is de HUP club. Je kan het en je hebt geen afslag gemist. Gewoon lief zijn voor je zelf... En dan door. En dan genieten. HUP, je doet het goed. Dag lieve oma.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat gevaarlijk zo'n fiets. Laat hem daar maar lekker staan. Kunstboeken vind ik altijd heel erg fijn om in te kijken en te lezen. Heel veel beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zie je zo rondfietsen met al die boekjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)