woensdag 4 april 2012

The good housewive (once)


ik ben niet meer de huisvrouw 
die ik was, bij lange na niet,
er liggen geen stapels kleren meer op kleur,
ga rustig wat anders doen, terwijl
de afwas nog op het aanrecht staat,
ik laat de stofwolken
dwarrelen op de trap terwijl ik er over heen stap..


dat was eens wel anders,
mijn huis was mijn alles,
ik schikte en herschikte,
verfde, maakte schoon,
net zo lang tot ik het perfect vond,
en dan begon ik weer opnieuw,
want het kon vast nog wel Beter


ik maakte er plaatjes van
het stond op Appartment Therapy,
andere Amerikaanse woonblogs,
het werd gefotografeerd voor een binnenkijker
(die nooit geplaatst werd)
er lagen nog wat verzoeken van bladen,
maar ik heb het uiteindelijk 
keurig dingetje voor dingetje ontmanteld..


en tijdens dat proces
kwamen er andere dingen voor in de plaats,
een huis, hoe mooi en netjes ook,
is alleen maar een dak en een verzameling spullen,
als er geen liefde en plezier heerst..


laatst kreeg ik een verzoek van Mollie Makes,
of ze wat foto's van mijn oude huis mochten plaatsen,
en wat foto's van het nieuwe,
die zijn er niet zoveel,
niet voor in een blaadje tenminste,
omdat ik er niet meer zo mee bezig ben..
ik mailde ze er een paar
maar ik heb geen idee of ze er wat mee doen..
zo niet, ook al Goed


er is iets anders voor in de plaats gekomen,
en natuurlijk schik en herschik ik nog,
maak kleine hoekjes
zorg ervoor, maak het schoon,
niet meer omdat ik vind dat het Perfect moet zijn
maar gewoon 
als ik er zin in heb,
nee, je bent niet meer de huisvrouw die je was,
merkte mijn zoon Daan op,
toen hij hier was:
Good For You!

nb. het hertenhoofdje van de Give-away is voor Arnika,
met excuses voor de vertraging,
was het eigenlijk een beetje vergeten!
-x-

19 opmerkingen:

  1. wat super mooi geschrefen.
    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is ook niet het belangrijkste in het leven,toch? Als je maar jezelf bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er zijn belangrijkere dingen in het leven inderdaad... zeker, good for you!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja er zijn belangrijkere dingen dan je huis....kleine hoekjes bijvoorbeeld en eens in de zoveel tijd een natte fledder zeggen wij dan....geniet !
    Het leven is kort genoeg!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oohhh Wat Heerlijk en Herkanbaar om dit te Lezen ♥ .....

    Geniet op de Manier zoals Jij het graag Wil....
    En wat Lief dat jou ZoonLief dat zo tegen je zegt ♥ ....

    Groetjes van Ivonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed is goed!
    Ik zie 2 punnik-klosjes die nog ontbreken in mijn verzameling. Wil je ze niet kwijt? Kijk maar eens http://helmicoenders.blogspot.com/2011/08/365-dagen-projecten.html of hier http://helmicoenders.blogspot.com/2010/09/punnikklosjes-worden-kunstklosjes.html . Fijne woensdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi en grappig om te lezen...hoe iemand kan veranderen.
    Je verhalen zijn voor mij een extra stimulans om dagelijks even te bloggen, en dat komt door de herkenning denk ik.

    Groet, Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn schoonmaaklat ligt mijlen lager dan toen ik nog geen kindjes had!...en ik vind het prima.
    Ik ga liever knutselen met de Meisjes of naaien of haken dan de was op vouwen...

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi geschreven en voor mij heel leerzaam :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je een mooie nieuwe header. Wat ben je daar toch goed in!!
    Wat een fijne blogpost van vandaag. Ik worstel daar ook vaak mee. Als ik kies voor opruimen of poetsen voel ik me daarna niet bevredigd omdat ik niets creatiefs heb gedaan. Maar laat ik de boel de boel en kruip ik achter de naaimachine, dan staart die berg was me weer zo aan daarna. Dilemma's....
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi geschreven. Ik heb een bordje voor de ingang gemaakt:

    "This house is clean enough to be healthy
    and dirty enough to be happy"

    :)

    Ellen

    scrapothekerin.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi geschreven! Goed dat je nu zo te horen veel bewuster en meer geniet van het leven! Laat de boel de boel en geniet en ga de dingen doen waar je hart van opspringt!!

    "Enjoy the little things in life, for one day you may look back and realize they were the big things!!"

    Fijne woensdag!
    gr ♡Koolmade♡

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooi en fijn dat je tijd en rust hebt om lekker te genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk toch om zo te kunnen leven, geniet er maar fijn van;;;;;;

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Good for you, indeed
    Ik kan ook helemaal opgaan in het maken van hoekjes, het schikken en herschikken maar met vier kindjes wordt er vooral geleefd in ons huis dat altijd in beweging is.
    Dan blijft de afwas gewoon staan, puilt de wasmand uit en is het spelletje aan tafel veel belangrijker.

    -x-

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Juist! een huis dient om in te leven! Gezellige avond gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Helemaal mee eens! I wens je een heel gezellig Paasdagen vanuit Australie!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)