maandag 30 april 2012

Lang leve de Koningin..

vanochtend vroeg ga ik richting de Vrijmarkt
om te gaan schatzoeken,
even op te gaan in de Drukte van de dag,
en alle feestelijkheden..
hoewel ik niet vaak aan de Koningin denk,
zal ze vandaag wel even in mijn gedachten zijn,
het lijkt me soms Knap Ingewikkeld...
Koningin zijn...
er Moeten zijn, zwaaien, en glimlachen,
terwijl je hoofd er misschien helemaal niet naar staat...


als ik Koningin was geweest,
had ik misschien wel de boel de boel gelaten,
en per brief, aan mijn onderdanen laten weten,
dat ik was gaan vissen,
lekker het hondje mee, zittend in het gras,
starend naar de wolken,
mijmerend over de dingen,
genieten van de eerste Echte lentedag..


maar ik ben geen Koningin,
en dat is maar goed ook,
ik denk ook niet zo vaak aan de Koningin,
toch zullen vandaag 
als ik tussen alle stapels rommel sta te zoeken,
naar dat Ene dingetje
mijn gedachten even bij haar zijn...


hele Fijne Zonnige Feestelijke dag allen!

5 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat jij ook een hele Fijne Zonnige Feestelijke dag gehad hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben heel benieuwd wat je "schatgraven" weer opgeleverd heeft. En ik denk dat velen mensen in gedachten bij de koningin waren vandaag,ik vind haar een dapper mens!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt weer gelijk, een koningin wil ik ook niet zijn. Ik vind je misschien wel de koningin van blogland!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En...schatten gevonden?? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het was ook absoluut niet dé job voor mij... Ik neem mijn petje af dat ze altijd zo enthousiast zijn. Heerlijk hè, al die rommel waartussen je kunt graven? Ik hoop dat je wat leuks hebt gevonden! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)