zaterdag 28 april 2012

Lost and Found


zolang ik mij kan herinneren,
hebben gebruikte Onvolmaakte Dingen
een grote aantrekkingskracht op mij,
deed een vriendinnetje een pop weg,
omdat ie nog meer één been had,
vond ik dat Zielig,
en legde de gewonde pop in een bedje,
waar ik dan een dekentje voor maakte,
van een mottig lapje..


als tiener struinde ik al rommelmarkten,
en tweedehandswinkeltjes af,
op zoek naar oude jurken,
die ik dan vermaakte tot zwierige rokjes,
of oude Amerikaanse tuinpakken,
met gaten erin, waar ik dan gebloemde lapjes opzette,
een en ander bij voorkeur gedragen,
met hardroze kaplaarzen,
(en dan nog verbaasd zijn als Men vond op school,
dat ik er nogal apart uitzag..)


als student in Amsterdam
liep ik op de dag dat het Groot Vuil, buiten stond,
naar school, en raapte dan onderweg,
allerlei verloren gegane zaken op,
waardoor ik steevast met een rugzak vol,
kapotte paraplu's, gescheurde boeken en
speelgoedautootjes met maar 3 wielen,
aankwam..


het is juist het Onvolmaakte,
wat op de een of andere manier naar mij glimlacht,
stukjes van vazen af,
een set blokjes waar niet alle letters meer van zijn,
strikjes met kapotte speldjes aan de achterkant,
jurken zonder knoopjes...
incomplete kwartetspelletjes,
een half afgewerkt kussen,
en ga zo maar voort...
ik vraag me af hoe het Zo ver gekomen is,
met dat arme ding,
en neem het liefdevol op..


natuurlijk doe je er Allemaal niets mee,
en heb ik een Merkwaardige verzameling,
aan kapotte spullen..
maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen,
het te laten liggen..
en ik heb ook geen idee,
waar de Liefde voor het onvolmaakte vandaan komt..



wens ik jullie allemaal een Zonnige dag,
(vanuit mijn Rommelpaleis)
en neem een regenkapje mee,
want oh oh Dat Weer!
-xxx-

8 opmerkingen:

  1. Vind het wel heel lief hoor, hoe je dat deed/doet.
    Goed weekend gewenst. Laten we hopen dat die iets betere temperatuur ook wat zon met zich mee brengt. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat fijn dat iemand zich ontfermt over alle niet perfecte dingen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijke een paleisje vol spulletje met hun eigen verhalen... :)
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er moet er toch een zijn die het onvolmaakte koestert ....Mooi verwoord...en fijne zaterdag....een beetje te nat dat wel....maar als koninginnen dag maar beter is...x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe je het brengt: geweldig! Ik heb het ook wel een beetje, dat onvolmaakte maakt het juist perfect voor mij.

    Fijne dag vandaag!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje,ja sorry hoor, maar ik herken mezelf zo in je verhaal,bijna eng.
    Alleen ik neem het dan mee om er ooit nog es iets mee te gaan doen.Laatst liepen we bv. met ons gezin in het bos en daar was ergens aan de rand zand opgebracht en zie ik daartussen allemaal mooie scherven liggen van servies...die moeten dan ook echt mee.Zo heb ook in de loop der jaren van alles verzameld niet alleen uit rommelwinkeltjes en markten maar ook uit de natuur.Soms om gek van te worden, maar het bloed kruipt nu eenmaal waar het niet gaan kan en stoppen lukt dus ook niet.Het grappige is ook nog eens dat onze dochter precies hetzelfde `kijkt` ,en daar moeten ik dan altijd wel om lachen.
    Maar goed ik moet zo langzamerhand maar eens gaan bedenken wat ermee te doen...hmmm....

    Bedankt weer voor je geweldige verhaal, en een goed weekend gewenst, met veel vindsels en vondsten!!

    Groetjes, Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben na zo een verhaal wel echt benieuwd naar jouw rommelpaleis.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)