woensdag 11 april 2012

Trams, house & lovely dresses


eergisteren gingen wij op zoek naar het
even opgezocht op de kaart,
tramroute uitgezocht, en de tram in,
onze halte kwam maar niet, 
en nog niet, totdat we bij het eindpunt kwamen,
(het zag er al zo buitenwijkerig uit)
weer terug, goed opgelet, weer niet,
uiteindelijk, na meer dan een uur weer bij het beginpunt,
en maar opgegeven,
(later bleek dat we gewoon de Verkeerde kant opgingen, oh oh)


volgende dag een nieuwe poging gedaan,
en op weg daar naar toe,
kwamen we bij toeval langs een Humana winkel,
wat een waar Paradijs bleek,
voor 2de hands Oostenrijkse vintage jurken..
(Tracht)
de een werkelijk nog mooier dan de ander..


prachtige kleuren,
mooie kwaliteit stoffen,veel linnen,
mooie oude naaitechnieken als smockwerk,
kunstig geplooid..


de voeringen vaak nog mooier dan de buitenkant
zoals deze gestempelde,
en de labels..echt Fantastisch..


er hingen ook bijpassende schorten,
jasjes, en vestjes...wacht even...vestjes..
en ja hoor daar hing mijn Felbegeerde vestje
van prachtige donkerblauwe wol,
met een koordje in het middel,
geborduurde bloemen erop...
en dat allemaal voor 8 euro!


er hing ook een geweldige mannencollectie,
linnen overhemden om hout in te hakken
(stel ik me zo voor)
jagershoedjes, en natuurlijk Lederhosen,
en hoewel ik denk dat P. er geweldig in uit zou zien (ha)
liet hij zich niet verleiden


uiteindelijk vonden wij het Hundertwasser huis,
wat wij bewonderden temidden van drommen toeristen,
je kent dat wel zo'n fotograferende groep,
met een reisleider met een vlag (och hemel)
het was mooi, maar ik was veel meer
onder de indruk van de Dirndl's
en omdat ik er geen kocht,
en er nu Toch een wil hebben
denk ik zomaar dat we vandaag,
weer in de tram moeten
op zoek naar de Humana winkel
(maar was het nou ook weer precies?)

7 opmerkingen:

  1. Ik snap het helemaal,al was het alleen maar voor de stoffen en de labels....
    En dat voor maar 8 euro, ben benieuwd welke je koopt!

    Gr.Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Te veel moois in de snoepwinkel kan je een soort van verlammen, heel herkenbaar....maar gelukkig, je hebt nog een kans om een mooi snoepje uit te gaan zoeken! Jammer voor P. dat je niet met de auto de stad in gaat, zou hij een dutje kunnen doen... ;)
    Maak er weer een fijne dag van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige jurken, alleen al voor de stofjes zou je ze allemaal, nou ja misschien niet allemaal maar een stuk of tien, moeten kopen.
    Ben benieuwd morgen te zien welke het zijn geworden.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O heerlijk! Trek meteen wat moois aan als de zon schijnt :))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Hundertwasser: als ik iets mooi vind!!! De jurken zijn ook geweldig, die zou ik niet kunnen laten hangen vrees ik.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk, op en top genieten. Ik moet bekennen dat ik een zwak heb voor beide. Huizen en jurkjes! De architectuur van Hundertwasser is wel heel erg speciaal en daarom gebruik ik zijn stijl ook vaak in mijn lessen. Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat goed dat je je vestje hebt gevonden! Dat komt dan ineens zomaar op je pad! Geweldig die jurken, ik zou er ook 1 hebben meegenomen als souvenir! Veel plezier met kiezen!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)