donderdag 1 november 2018

Ik wil niet..


Laatst fietste ik naar huis in de regen en ik had het
koud, ik fietste langs een flatgebouw en hoorde 
een kind echt keihard gillen; ik wil niet naar de dieren-
tuin, ik wil dahat (met zo'n uithaal) niet, ik wil niet..
Daar moest ik even om glimlachen, hoewel ik het wel
te doen had met de ouders, ik weet het nog goed van 
de onwillige kinderen die het op een gillen zetten..
Maar ook dacht ik, wat heerlijk als je gewoon lekker
kan gaan gillen als je ergens geen zin in hebt, 
gewoon gaan schreeuwen en dan is er altijd wel een 
volwassene in de buurt die dan zegt; maar liefje toch,
en je dan probeert te sussen (het kan natuurlijk ook 
zijn dat je op je donder krijgt maar dat is het risico
misschien best waard;-)



Later deze week had ik verschillende momenten waarop
ik eigenlijk ook best zin had om te gillen dat ik dat
niet wilde; toen ik naar de tandarts moest, toen ik kaarten
bij moest bestellen en ineens de hele bestelpagina anders
was (ik heb er een gloeiende hekel aan als dingen op 
mijn pc, die goed werken er ineens anders uitzien)
Toen ik iets voor de webwinkel zocht wat ik niet kon
vinden (omdat er hier zo weinig opbergruimte is, alles staat
 in manden en dozen op elkaar gestapeld en niet op de pak)
Maar dat doe ik natuurlijk niet, stel je voor, haha, dat ik 
stampvoetend en huilend sta te roepen hier in de kamer,
nee, ik haal diep adem en ga gewoon voort, 
mopperend, dat wel..

Maar soms lijkt het me heerlijk al je frustratie over 
het dagelijkse Gedoe er uit te gooien en te gillen;
ik wil dat niet, ik wil alleen maar met een breiwerkje
op de bank zitten, met een kopje thee en een koekje
als dat mogelijk is, alleen maar dat :-)

Ik wens je een fijne dag
-X-

11 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar, ik doe nog wel eens met mijn zoontje van 4 mee :) Die is dan vrij snel stil en kijkt me dan alleen maar verbaasd aan. Of soms boos, omdat hij er oorpijn van krijgt of omdat ik hem niet na mag doen. En ik kan je zeggen, het is inderdaad heerlijk om geoon te gillen dat je iets niet wil :)
    Fijne dag,
    Liefs Ivon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te zien is het ook wel echt zo'n dag! Voor een breiwerkje op de bank en verder niks. Ik ga met je mee doen, ben zowaar ook weer eens aan het breien (een tunnelsjaal op naalden 7 in een simpele boordsteek, ik heb al een cm of 10-12 dus het schiet al enorm op, whahaha :D)
    Fijne dag!
    Xx Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien moet je dat toch gewoon maar eens doen, op een moment dat je alleen bent . Ik krijg zelf veel zin om dat eens te proberen na je post te hebben gelezen :) .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, heel leuk stukje weer! En ach, het is ook niet zo erg dat we het eigenlijk niet meer doen, want het hoort er gewoon bij.... Fijn dat je weer terug bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ja, ik wil ook niet............Ik pak een punnikklosje en een bolletje wol en kom naast je zitten. Lekker zeuren en mopperen!Ik wens je desondanks een hele fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ingrid,
    Telkens als ik in jouw winkeltje rondsnuffel en helemaal gelukkig word van iets wat ik zie en het heel graag wil bestellen, dan kan dat niet omdat het uitverkocht is. Waarom zie ik allemaal mooie dingen die ik niet kan kopen? Ik zou liever alleen zien wat ik wel kan kopen... Ik wil niet dat je hier wakker van ligt en dat je dit als negatieve kritiek ziet. Maar het is telkens zo'n teleurstelling dat ik daarna de webwinkel maar wegklik en dat is natuurlijk niet de bedoeling van een winkeltje!
    Fijne dag.
    Liefs Ivon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Volgens mij is het heel gezond, af en toe eens hard te gillen, in een keer al je irritaties kwijt 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, best jammer dat we dat als volwassenen ineens niet meer kunnen/mogen/niet van ons verwacht wordt. Het zou er wel een stuk lawaaieriger van worden, maar het zou ook wel eens lekker opluchten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooh, kijk nu door je post ineens heel anders naar ons twee-is-nee-gillertje, want het lijkt mij ook wel eens lekker!
    Zonnige groet ☀️
    Liefs matty

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)