donderdag 29 november 2018

Knoopjes


Laatst keek ik eens even in mijn boek Lov-ing wool,
gewoon om eens te zien of ik het nog wel een leuk boek 
vind en misschien ook wel om te zien of ik het 
anders had gedaan mocht ik het overdoen..
Dat was behalve de cover en de naam niet zo, ik denk
dat ik het net zo gedaan had, beter dan dit kan ik het niet.
Ook bedacht ik me dat het misschien leuk zou zijn om
af en toe eens een patroon te delen uit het boek.
Ze staan anders maar ongebruikt in een mapje op 
mijn pc te verstoffen, haha
Dus bij deze de knoopje, het is heel simpel; je haakt
een klein rondje van vasten, dan laat je een draad 
van een centimeter of 50 aan het werkje hangen.

Hoe dikker de wol is die je gebruikt, hoe groter de
knoop, maar dat spreekt voor zich, toch?
Dat draadje steek je door een naald en dan steek je
de naald steeds in het midden, de draad niet te
strak aantrekken en verdeel je de de steken
zo dat je een gelijkmatige knoop krijgt.

Oh ja, hartelijk bedankt voor alle vriendelijke
woorden over mijn vermeende blog-block
en over het maken van berichten waar je verder
niet zo veel aan hebt, maar misschien wel
gezellig zijn, ik maakte er meteen maar eentje :-)

Ik wens je een fijne dag
-X-

7 opmerkingen:

  1. Ik vind je boeken tijdloos mooi! Goed idee om op deze plek aandacht aan je zelfmakers te besteden. Ik zie het graag en weet zeker dat er velen met mij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik ben ook nog steeds dol op je boek Kringloopgeluk! Tijdloos inderdaad. .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier staan alle drie de boeken te pronken in de kast en ik pak ze regelmatig om wat inspiratie op te doen. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh die ga ik maken , zeker weten.... leuk om restjes te verwerken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, gezellig, zo een beetje babbelen. Daarvoor lees ik je blogs zo graag. Van nieuwssites lezen word ik echt niet vrolijker! Van jouw verhaaltjes wel, al zijn ze nog zo simpel, en voor jouw idee misschien zelfs saai. Niet dus!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lov-ing wool is het fijnste boek wat ik ooit gekregen heb!
    Het ligt hier standaard op mijn tafel en heb er al verschillende dingen uit gemaakt en verwonder mezelf steeds weer over hoe eenvoudig een patroon kan zijn met zo'n geweldig leuk resultaat . Ik pak het ook vaak om even een feel good gevoel op te roepen als ik mezelf niet zo gezellig voel .
    Ik zou dit boek niet graag meer willen missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het heerlijk om af en toe je boeken vast te nemen en ze te doorbladeren voor inspiratie of gewoon om de prentjes te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)