maandag 12 november 2018

Achter de geraniums


Eigenlijk zit ik de laatste tijd een beetje achter de
geraniums, ik heb absoluut niet zo'n interessant raam
als dit wat ik fotografeerde in Lucca..
Eigenlijk heb ik zelfs niet eens geraniums, maar gewoon,
luxaflex waardoor ik naar buiten kijk, naar de straat.
Maar zelfs daar gebeurt eigenlijk niet veel bijzonders,
het is een doodlopende straat, en er komt wel eens een
auto langs, of iemand op een fiets, soms laat iemand
een hondje uit in het parkje langs het kanaal,
af en toe is de lucht blauw, vandaag regent het..
Als ik geluk heb vaart er een boot langs, maar dat is 
het wel zo'n beetje, binnen gebeurt ook niet zoveel.
Ik doe wat dingen voor de webwinkel, veeg het huisje
aan, haak een beetje en kijk af en toe wat Netflix.
Eigenlijk vind ik het voor nu prima zo, maar ik vraag 
me soms wel af hoe dat nu verder moet mijn blog,
zijn er nog verhalen te vertellen?
Als er eentje langs komt drijven, zal ik hem zeker
uit de lucht plukken, maar als ik er een keertje niet 
ben hier, dan zag ik er geen, dan zit ik hier in de
ochtend, achter mijn onzichtbare geraniums 
naar buiten te staren, waar dan ook weer niet
zoveel gebeurd..

Ik wens je een fijne dag
-X-

7 opmerkingen:

  1. Dat is ook een hele normale reactie, na alles wat er gebeurd is ,♥♥Neem je tijd!
    Ik vroeg me af, hoe het jouw nichtje vergaat?
    Mijn dochter zit nu in haar examen jaar.
    En druk met vervolg opleidingen bekijken.
    Groetjes Lucette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat er geen inspiratie is, maar alles heeft een reden, forceer het niet. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een sfeervol geschreven stukje. Er gaat rust vanuit vind ik. Daar houd ik van.

    nicole@huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het het dus zo knap hoe jij zo'n mooi klein verhaaltje kunt schrijven! En ik snap helemaal dat dat niet gaat als het moet, maar alleen als het komt. Rustig aan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Inge, een minder periode is toch niet erg? Ik zou jouw stukjes zeker gaan missen, als je er helemaal mee stopt. Want jouw manier van denken en verwoorden is voor mij een prettig tegenwicht tegen de snelle manier waarop het flitsende leven op Instagram voorbij komt. Maar doe vooral waar jij je het beste bij voelt.

    Een citaatje van JC Bloem:

    De harten stromen - Vol van het najaar en zijn eenzaamheid.

    Dus ik hoop dat je het blog niet weghaald, maar zo af en toe, als de winkel vol is, nog eens een foto en een blogje post.

    Groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Na de hectische tijd die je achter de rug hebt, is het geraniumgevoel niet zo wonderlijk. Je hebt van alles afgesloten en daarna is een leeg gevoel niet ongewoon. Het grauwe herfstweer doet dan ook nog een duit in het zakje.
    Sla eens jouw eigen prachtige boeken open. Bij iedere bladzijde heb jij vast extra verhalen. Misschien krijg je zelfs nieuwe ideeën voor je blog. Zeker de moeite waard om te proberen.
    Stoppen met jouw blog kan altijd nog.

    Lieve groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Uit het raam staren is erg heilzaam. Het innerlijk heeft ook tijd nodig om te dwarrelen, zeker als er veel is gebeurd. Wat fijn hè, als er dan even niet zoveel gebeurt... Lief zijn voor jezelf hoor.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)