woensdag 7 november 2018

Oh, de zee..


Heel af en toe rijden wij naar de zee, meestal ergens
in Noord Holland, gewoon omdat ik soms zo kan
verlangen naar de zee,  even de wind voelen, naar
de eindeloze leegte turen en de golven horen, soms 
zachtjes, soms bulderend, heerlijk..
Deze keer gingen we naar Egmond aan zee, het dorpje
zelf is niet zoveel aan vind ik, veel flats en volledig 
ingericht op toeristen (net als ik, haha) maar op het strand
staan, in het seizoen, van die prachtige ouderwetse,
strandbankjes, ik zou niet weten hoe je ze anders
zou moeten noemen, weet jij het ?


Je hebt niet veel fantasie om de badgasten, prachtig 
woord, voor je te zien van  lang geleden, in badpakken
met pijpjes en zonnehoeden op en rieten manden met 
lekker bij zich, zittend op zo'n mooi bankje.
Toen we aankwamen op het strand werd de lucht 
donkerder en donkerder, toch wandelden wij
in de straffe zuidwesten wind het strand op.
We dachten de bui wel voor te kunnen zijn, maar dat 
was niet het geval, het begon me daar toch te regenen,
aan de ene kant scheen de zon nog en terwijl wij ons
naar de auto haasten, maakte ik nog snel
even deze foto..

Kletsnat kwamen we bij de auto aan, mijn oren
suizend van de wind, maar oh wat heerlijk was 
het weer gewoon even op het strand..

Ik wens je een fijne dag
-X-

8 opmerkingen:

  1. Ik kan ook zo naar de zee verlangen. Door jouw fijne verhaal leek het of ik ook de wind en regen voelde en de zee hoorde ruisen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Strandkorf worden ze genoemd. Zie je veel aan de Oostzee. En oh, plotseling verlang ik naar het strand en de zee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die laatste foto zou ik zo aan de muur hangen, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig, het is altijd goed weer als je op 't strand bent! Als is 't wel fijner als het droog is :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het strand is heerlijk, lekker even uitwaaien! Mooie foto's ook weer.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)